Kattenbak issues

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chantal_bel

Re: Kattenbak issues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:32

Wat voor vulling hebben jullie? merk weet ik niet, maar we hebben van die houtkorrels
Hoe gaan de katten ermee om? vind eigenlijk nooit iets buiten de bak

Hoe lang doen jullie met de bak per kat? we hebben 3 bakken in huis voor 4 katten. 2 lopen altijd buiten. elke dag halen we de drollen eruit en dan 1x in de 2 dagen plas plekken en dan beetje nieuwe korrels erover

Hoeveel uitloop heb je? bijna niets

Wat kost de vulling en waar koop je die? kost iets van 8 euro en bij de meeste dierenwinkels wel te krijgen

Doen je katten het ook buiten of alleen op de bak? allebei

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:53

wij hebben 3 kattenbakken, voor 4 katten. gebruik de aldi kattenzand schep niet uit en verschool 2x in de week

iemand anders die ik ken heeft 2 bakken 2 katten en ververste ze altijd 1x in de 2 weken, maar nieuwe kat is erg kieskeurig dus schept ze t tussendoor elke dag uit (De poep dan)
Dit werkt wel. Heb geen idee wat ze gebruikt voor zand maar aangezien dr keuze voor t eten zal t een bekender en duurder merk zijn. t zijn hele kleine niet stoffige (lijkt t) lichtgrijze korreltjes

alle 2 gaan ze niet naar buiten btw. allemaal huiskatten, wij hebben alleen uitloop omdat we open kattenvakken hebben (zonder deurtje) en onder t graven gooit onze jongste kater t er soms overheen, meneer vind t namelijk erg leuk, dat grint...

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:59

Wij hebben altijd grid van de Jumbo, eerst de hygiene en die klonterde, maar die fijna korrels sleepten ze zo/n beetje het halve huis door. Sinds een paar weken de siliconenkorrels van de jumbo volgens de zak hoef je maar 1 zak per kat per maand. Wij hebben 2 katten en ze kunnen er ongeveer anderhalve week mee (dan begint ie een beetje te ruiken) uiteraard elke dag de poep eruit scheppen. Hier trouwens ook 2 op 1 bak

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:26

ik heb kittyfrend trouwens ook weggedaan omdat ik overal witte pootafdrukken op had staan.. dat heb ik nu met biocats gelukkig niet meer.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:39

Ik heb altijd canadees grind. Is heel fijn, bijna zand. Heb van 2 merken, ligt eraan waar ik hem haal. Die vab canadian fine is het fijnste. Die is wat fijner, bijna zand. En hij ruikt naar citroen. Is klontvormend. Elke avond de drollen en de pies,eruit scheppen en ik ruik hem nooit.
De andere die ik soms heb ruikt naar babypoeder, maar die is net wat grover. En ik vind hoe grover, hoe meer uitloop.
Mijn poes en kater gaan trouwens ook gewoon met 2en op 1 bak. Soms ook tegelijk.
Er is ondanks uitloopmatje vrij veel uitloop, maar dit komt mede dat mijn katten vaak op elkaar jagen als er 1 op de bak zit, waardoor ze vaak rennend de bak uit komen.

Ik heb ook ooit houtkorrels geprobeerd, maar daar wilden ze allebei niet aan geloven. Ze speelden alleen maar met die korrels. De poes weigerde toen zelfs om de bak op te gaan toen er weer grind in lag, en had meer als 24 uur haar plas opgehouden. Dus ik zweer bij mijn canadese zand.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:43

Jumbu huismerk kattengrit :D
Het is van dat fijne zand wat klontert als ze geplast hebben, dat kun je er zo uitscheppen.

Ik heb 2 kattenbakken voor 3 katten.
De katten gaan ook naar buiten (kattenluik) dus ze doen hun behoeftes deels op de bak, deels buiten.

Met 1 zo'n doos kattengrit doe ik ongeveer 2 a 3 weken mee.