rare combi van honden in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 06:05

Ook hier altijd een aparte combi gehad, rottweiler en husky.
De reden is dat ik poolhondenmens in hart en nieren ben en mijn man een echte rottweilergek is, we wildem beiden een hond waar we gek op zijn dus de keus dan voor beiden maar gevallen, kruising tussen deze twee lijkt me een heeeeel slecht plan haha.

Inmiddels hebben wij de trotse baasjes mogen zijn van 3 husky's en 2 rottweilers, helaas is mijn laatste lieveling onlangs onverwacht ingeslapen, het gemis is nog zo groot dat ik het eerst een plekje moet geven, maar er gaan zeker in de toekomst weer een hus en een rottje komen.

De twee op de foto waren twee reuen en gingen zeer goed samen, de rott was wel duidelijk de baas maar ze konden heerlijk met elkaar spelen, deze twee rassen zijn echt het uiterste van elkaar, rott zeer veel wil to please, ontzettend baasgericht en beschermend, hus eigenzinnig, geen wil to please en zou er van door gaan als ik aangevallen zou worden om de simpele reden dat dan ws het lijntje los is haha.
Moet wel zeggen dat poolhonden echt niet dom zijn hoor, ze zijn juist ongelooflijk slim maar gebruiken dat vooral als ze dat zelf nodig vinden.

moet wel zeggen dat het me gelukt is om met de hus te slagen voor de GG1 en dat is best een knappe prestatie, de rott schopte het met gemak tm de GG3.

mijn schatten die ik nooit zal vergeten

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 07:24

Grappjge fotos allemaal van heel dikke maatjes. De combinatie hier al jaren. Witte herder reu, jack russel of jack russel kruising teef en een bordercollie/greyhound mix. Uiteindelijk zullen we met witte herder/herder en russel/russel kruising overblijven. Twee totaal verschillende karakters maar gaan toch goed samen. Trouw en geplakt aan de baas tegen zelfstandig en eigen wil. Maar spelen dat ze kunnen. Soms griezelig om te zien. De russel past met haar hele hoofd in de herder bek dat gebeurt ook soms als de herder heel liefjes op haar nekje kauwt. :P

Onze eerste parson russel kwam als pup bij een kruising duitse herder/wolf en een witte herder. We hadden we de pittigste uit het nest genomen. Madam kwam het huis in paraderen, loopt op de kruising wolf af bijt hem in zijn poot omdat zij daar wilde liggen. Resultaat na een zachte correctie. Een paar hechtingen in een 9 weken oud russelhoofdje. De doos, ze heeft het nooit meer gedaan.

joyce83

Re: rare combi van honden in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 07:33

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 07:35

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb een bordercollie en een kruising jack russel chihuahua. Mensen dachten vaak dat de kleine de pup was van de grote. Het zijn allebei reuen en beide geholpen, dat is dus lastig...

De kleine is een felle rakker en overduidelijk de baas.

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 07:36

Nou onze roedel past hier perfect bij!
We hebben 5 reuen en 1 teefje, alle reuen zijn gecastreerd uiteraard behalve de cheltie.
1 cheltie reu
2 rhodesian ridgebacks reuen
3 jack russels , teefje + reu + reu.
De jack russels zijn een echt gezinnetje, eigen nestje gefokt in het verleden en toen 1 pup gehouden.
De honden gaan heel goed met elkaar om, en ze hebben 1,5 hectare tot beschikking dus ze hebben een goud honden leven. De cheltie is 11, en de teef is geholpen dus er zal niets meer gebeuren geen zorgen.
Je merkt echt dat ze een roedel zijn, als ze iemand moeten verdedigen staan ze altijd voor elkaar klaar. D
De oudste ridgeback is de baas, maar het gaat niet lang duren voordat de jongste het overneemt..

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 07:52

Hier een Swiffer, met sinds kort een Rottweiler pupje.

Afbeelding