Smee__ schreef:Misschien omdat de meeste katten die ik ken het heerlijk vinden om lekker de hort op te gaan en te rennen en gek te doen buiten? Mijn kat houdt ervan om voor ons huis aan de vaart naar visjes te hengelen. Tja, mijn kat is echt niet tevreden met die paar vierkante meter tuin waar hij amper goed in kan bewegen.
Buiten dat ik denk dat het wel meevalt (heb zelf meerdere katten een tijd lang binnengehouden, die echte buitenkatten waren, nooit een probleem), is dat een keus die je maakt. Als je je kat naar buiten laat, is de consequentie dat je niet weet wat er gebeurt als hij uit het zicht is en dan kan het dus zijn dat hij dingen doet die jij niet wil. Zoals eten bij de buren, platgereden worden door een auto, etc. Daar zul je dan gewoon genoegen mee moeten nemen.

Wij hoorden laatst van een kattenliefhebbende buuf, dat een andere buurvrouw tegen haar had geklaagd dat onze katten zo mager zijn. Terwijl wij niks dan lof krijgen van de dierenarts over hun gewicht en gespierdheid. Kattenliefhebbende buuf heeft haar dus ook maar gauw verteld dat het nergens op sloeg! Maar wat je aan die bijvoerende bemoeials in de buurt kunt doen.. geen idee. D'r zit denk ik niks anders op dan het te blijven herhalen. Begrijp heel goed dat je je tuin niet gaat afschermen, zou voor onze kat ook geen optie zijn.
)
. En de kwestie van 'ze zijn het gewent', als je kat altijd binnen is zijn ze het inderdaad gewent, maar de drang om naar buiten te gaan zal er altijd blijven. Mijn zus woont op een appartement met balkon. Ze mogen op het balkon en weten dat ze niet over de reling mogen (2 hoog). Toch gaat de gecastreerde kater 's avonds proberen op pad te gaan door op de reling te klimmen (tot een hardaanval bij ons als gevolg
Dus dan lijkt het me wel netjes om even te melden dat het al geregeld is, dat die kerel niet alsnog polizei op z'n stoep heeft straks