Iemand tips of moet ik echt met een breakstick gaan lopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Iemand tips of moet ik echt met een breakstick gaan lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:34

Neem eens een fiets mee als je gaat lopen, die kun je heel makkelijk tussen je eigen hond en de aanvallende hond in zetten, vormt een goede barrière.
En je eigen hond een goede halsband geven, zo'n heel brede met studs, geeft bescherming als hij gegrepen wordt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:02

iloveyah87 schreef:
Golden retrievers stonden er niet op doordat ze doorgefokt waren
Ze stonden er op doordat mensen verwachten dat ze de ideale gezinshond zijn. Hierdoor gaat het juist vaak fout bij de Golden en Labjes.

Lastige situatie TS! Is het verplicht de honden aan te lijnen bij jullie? Misschien kan je in samenwerking met de politie en gemeente ervoor zorgen dat ze er op gaan handhaven?

Retrievers stonden dacht ik vooral hoog omdat de lijst niet corrigeerde voor het aantal honden van een ras. Het ging puur over het gemelde aantal incidenten, er zijn natuurlijk ook relatief veel golden retrievers en labradors dan is het ook niet gek dat er vaker bijt incidenten mee zijn dan met andere rassen waarvan de populatie veel kleiner is. Hoe dat dan relatief zat (percentage binnen een ras wat een bijtincident had bijv) is volgens mij helemaal niet doorgerekend :? .

Ik zou ook oppassen met een hond schoppen/slaan als hij jou hond aanvalt. Kans is groot dat hij juist aggressiever wordt of jou ook pakt, dan ben je natuurlijk alleen maar verder van huis. Is er geen wijkagent oid, kan je die gewoon steeds bellen als de hond weer losloopt. Misschien dat ze hem dan nog wel weer vast doen?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:06

Pepperspray

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:43

liedje89 schreef:
iloveyah87 schreef:
Golden retrievers stonden er niet op doordat ze doorgefokt waren
Ze stonden er op doordat mensen verwachten dat ze de ideale gezinshond zijn. Hierdoor gaat het juist vaak fout bij de Golden en Labjes.

Lastige situatie TS! Is het verplicht de honden aan te lijnen bij jullie? Misschien kan je in samenwerking met de politie en gemeente ervoor zorgen dat ze er op gaan handhaven?

Retrievers stonden dacht ik vooral hoog omdat de lijst niet corrigeerde voor het aantal honden van een ras. Het ging puur over het gemelde aantal incidenten, er zijn natuurlijk ook relatief veel golden retrievers en labradors dan is het ook niet gek dat er vaker bijt incidenten mee zijn dan met andere rassen waarvan de populatie veel kleiner is. Hoe dat dan relatief zat (percentage binnen een ras wat een bijtincident had bijv) is volgens mij helemaal niet doorgerekend :? .

Ik zou ook oppassen met een hond schoppen/slaan als hij jou hond aanvalt. Kans is groot dat hij juist aggressiever wordt of jou ook pakt, dan ben je natuurlijk alleen maar verder van huis. Is er geen wijkagent oid, kan je die gewoon steeds bellen als de hond weer losloopt. Misschien dat ze hem dan nog wel weer vast doen?

Er blijven toch twee 'lijsten' door elkaar lopen. Bij 'gevaarlijke' honden moet echt onderscheid gemaakt worden tussen hondagressieve en mensagressieve honden.
De zgn. 'vechthonden' zullen eerder hondagressief worden dan andere hondenrassen.
Terwijl die honden vaak heel vriendelijk zijn voor mensen.
Goldens en labradors worden vaak aangeschaft in gezinnen met kleine kinderen. Ook die, als vriendelijk bekend staande honden, grijpen op een gegeven moment als eerdere signalen niet opgepikt worden. Die honden zullen niet snel hondagressief worden.

TS lastig zo, lopen die andere honden op vaste tijdstippen buiten? Dat is het makkelijkste, dan kun jij op een ander tijdstip gaan lopen.
Of honden in de auto laden en ergens anders gaan wandelen...

Hopelijk knapt je hond snel weer op!

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:58

Ts, hierbij een ervaring van mij om maar gelijk je vooroordeel over labjes de lucht uit te werken. (over dat die dat niet doen). 4 weken geleden heb ik mijn honden voor het eerst bij elkaar gebracht, (beiden labradors van gescheiden ouders) alles ging goed en ze waren lekker aan het spelen. Tot op het moment dat mijn zwarte hond mijn andere aanviel, vanuit het niets (hebben in ieder geval signalen gemist). hij hing aan zijn oor/hals, en liet niet meer los. vriendin en ik geprobeert ze rustig te krijgen in de hoop dat hij los zou laten maar dat werkte niet. ook wij hebben vervolgens op het hoofd geslagen maar ook daar gaf hij niks om. in een laatste redmiddel probeerde ik met mijn handen de bek los te maken, waardoor ik met 2 handen in het verband eindigde. uiteindelijk heeft hij los gelaten (niet vanzelf). maar dit voorval heeft wel gezorgd dat ik een breakstick bij me wil hebben aan de riem (met de ongevaarlijke hond), dat moment van het gevecht wil ik nooit meer beleven, en neem daarom ook voorzorgsmaatregelen.

zowel ik als de "slachtoffer" hond zijn weer gezond op de littekens na.

dus ik zou voor jou veiligheid en die van de hond, hem wel kopen (laag prijsje), mocht het nog een keer gebeuren wat je natuurlijk niet hoopt dan krijg je hem er misschien wel eerder vanaf.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:01

Overigens, wel oppassen met een breakstick bij honden die mogelijk overpakken. Een pitbull-achtige zijn gefokt om vast te blijven houden, veel andere honden pakken over. En dan zitten je handen heel dicht bij de bek. Een breakstick dus alleen gebruiken bij persistente vasthouders.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:29

Oh das een hele goede, daar heb ik inderdaad niet aan gedacht.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 06:09

NWDynamite schreef:
Pepperspray

Verboden in Nederland, en honden gaan er vaak dwars doorheen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:04

Wel verboden maar je kan het nogsteeds krijgen hoor ;) en eh.. Dan wil ik de eerste wel eens zien die daar doorheen gaat! Dat spul blokkeerd ogen en neus daar kunnen ze niet doorheen
Maar goed, ik weet niet of ik t snel zal gebruiken, ze kunnen er ook blind van raken en dan heb jij t weer gedaan ipv de aanvallende hond

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:24

Voor wat betreft de "ja maar labradors bijten ook" antwoorden: aan knullige statistiekjes heb je dus echt nul komma nul op het moment dat je hond gegrepen wordt. :roll:

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:45

essiesilly schreef:
Wel verboden maar je kan het nogsteeds krijgen hoor ;) en eh.. Dan wil ik de eerste wel eens zien die daar doorheen gaat! Dat spul blokkeerd ogen en neus daar kunnen ze niet doorheen
Maar goed, ik weet niet of ik t snel zal gebruiken, ze kunnen er ook blind van raken en dan heb jij t weer gedaan ipv de aanvallende hond

Als ik wil kom ik ook wel aan een kalashnikov, werkt ook tegen aanvallende honden, maar is dat de bedoeling?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:11

En ik geloof dat de VS al vaak genoeg getoond heeft dat als honden maar gedreven genoeg zijn ze er wel doorheen gaan. (niet door de ak-47, maar de pepperspray dus).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:17

Albert schreef:
Ik zou zo'n ding veel te gevaarlijk vinden, als hij overbijt naar jou ben je de klos.
Persoonlijk zou ik een veedrijver in mijn zak steken en de hond gewoon stroom geven zodat hij vlucht.
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 530087/309

Ik wilde hetzelfde advies geven.

Sterkte met je hond! en jij staat in je recht en moet alles, iedere cent vergoed krijgen! (krijg je hond zijn oor zijn niet mee terug).

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:09

Dolgedraaide mensen trekken zich al niks aan van pepperspray, zelfde geldt voor honden die ècht een foute bui hebben.

Daarbij raak je dan ook nog gegarandeerd je eigen hond.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:30

sommige fokkers die ik ken die hebben zo'n stroomding die ze voor koeien gebruiken.
Het ras wat ik heb zijn zware jongens en die krijg je niet uit elkaar met nee roepen, dus vandaar dat ze die gebruiken.

|Niet mijn ding maarja wat moet je...je hebt niks te vertellen als 2 x 70 kilo in elkaar klapt

oops zie dat dat al gezegd is

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:35

fjordie333 schreef:
Het ras wat ik heb zijn zware jongens en die krijg je niet uit elkaar met nee roepen, dus vandaar dat ze die gebruiken.

stoeremans praat van mensen die wel een patserhond willen en 'm niet naar behoren op kunnen voeden.

mensen zijn veel valser dan honden. een gezonde hond houdt zich aan hiërarchie. als je 'm op tijd en vroeg genoeg duidelijk maakt dat je de baas bent werkt nee roepen áltijd.

als alle honden netjes opgevoed waren hadden we in NL echt meer te vrezen van grote katten en katachtigen (bv. de lynx).

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:54

vriend van me had een am.staff, en altijd netjes aangelijnd en ook die werd zonder pardon aangevallen door een LABRADOR!
ik heb zelf een engelse staff, nooit geen problemen geweest met andere honden tot ik 2 jaar geleden ben verhuisd
sinsdien niet meer te vertrouwen met andere honden, hij loopt dan ook NOOIT los en mensen uit de buurt weten dat en houden dan ook hun loslopende hond bij
gelukkig heb ik hem goed opgevoed en negeert ie passerende honden (ik loop 9 van de 10x ook nog met een kinderwagen)

maar ook hier in de buurt zijn al vele hondjes aangevallen door staffords e.d
echt jammer want zo krijgen ze idd een slechte naam terwijl t eigenlijk schatten van beesten zijn en ideale gezinshond
mensen moeten gewoon opletten en verdiepen in wat ze aanschaffen
en een goede opvoeding is ook heel belangrijk

vindt het heel erg voor je TS dat jij ook slechte ervaringen heb met staffords
en nog vervelender dat de baasjes hunh verantwoording niet nemen voor hun hond en jouw hondje nu de schade heeft :(
hoop voor je dat het snel en goed geneest

en ik zou toch iedere x als je die hond los ziet lopen de politie bellen en buren/mensen uit de wijk optrommelen om dat ook te doen
dat voor de veiligheid van mensen met honden maar ook de kids die met hun hondje lopen

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:55

fjordie333 schreef:
sommige fokkers die ik ken die hebben zo'n stroomding die ze voor koeien gebruiken.

|Niet mijn ding maarja wat moet je...je hebt niks te vertellen als 2 x 70 kilo in elkaar klapt

oops zie dat dat al gezegd is

_/-\o_

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:57

Mendy_Zabbel schreef:
vriend van me had een am.staff, en altijd netjes aangelijnd en ook die werd zonder pardon aangevallen door een LABRADOR!
ik heb zelf een engelse staff, nooit geen problemen geweest met andere honden tot ik 2 jaar geleden ben verhuisd
sinsdien niet meer te vertrouwen met andere honden, hij loopt dan ook NOOIT los en mensen uit de buurt weten dat en houden dan ook hun loslopende hond bij
gelukkig heb ik hem goed opgevoed en negeert ie passerende honden (ik loop 9 van de 10x ook nog met een kinderwagen)

Mijn kangal werd ook ooit aangevallen door een rottweiler, werd letterlijk besprongen. Ik zat op de fiets, kon er weinig tegen doen... Kangal maar los gelaten, zoek t samen maar uit. Toen ik "HIER!" zei kwam ze direct, eigenaar van rottweiler ondertussen maar klagen dat mijn hond agressief was.

Beide honden overigens geen (echte) schade, alleen beetje egoschade bij de rottweiler. Die hond was daarna telkens héél onderdanig als ik 'm tegenkwam... ook als ik geen hond bij me had _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:52

Het ras hier totaal niet van toepassing elke hond welk ras dan ook die dit op zn geweten heeft hoor je gewoon een enkeltje DA te geven. Het moet niet gekker gaan worden dat iedereen met een breakstick moet lopen omdat mensen hun hond a niet kunnen opvoeden en b de fokkers van deze rassen de honden agressie wel prima vinden.

Nee ik ben geen lab of andere hond eigenaar maar een staffie eigenaar al jaren. Geen enkele van mijn staffie heeft ooit honden agressie vertoond en ik zal dat ook nooit toe laten. Mijn reden om nooit weer een staffie te nemen de fokkers nemen het karakter gewoon niet nauw genoeg en vinden het rastypisch dat een hond hondenagressie vertoond.

Echter is dit ras nooit bedoeld als honden vechter maar als jacht hond en later werden ze ingezet om beren en stieren staan de te houden dit deden ze in roedels dan kan je geen honden hebben die elkaar uit moorden. Dat is enkel het toedoen van mensen en nu is het de taak van de fokkers en liefhebbers om de ingefokte agressie uit te bannen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:48

HLPhoto schreef:
fjordie333 schreef:

stoeremans praat van mensen die wel een patserhond willen en 'm niet naar behoren op kunnen voeden.

mensen zijn veel valser dan honden. een gezonde hond houdt zich aan hiërarchie. als je 'm op tijd en vroeg genoeg duidelijk maakt dat je de baas bent werkt nee roepen áltijd.

als alle honden netjes opgevoed waren hadden we in NL echt meer te vrezen van grote katten en katachtigen (bv. de lynx).

je zegt het precies goed. Een gezonde hond.......... Echter sommige honden zijn niet gezond op medisch of qua karakter en dan krijg je abnormaal functionerende honden.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 18:05

Helaas gaat het niet meer goedkomen met mijn Boef ;( Hij heeft er een infectie bijgekregen die zijn hele huid aan het aantasten is. Hij heeft constant hoge koorts en gaat met de dag achteruit, de hele huid rond zijn oor begind zwart te worden

Vanavond gaan wij afscheid nemen ;(
En de politie heeft nog steeds niets met dit probleem gedaan, ze willen ze op staande voet betrappen maar dat lukt steeds niet, echt belachelijk }:0

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:06

oh nee wat sneu! Heel veel sterkte!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:34

|( wat erg! Wat moet je je klote voelen en machteloos omdat er niet veel met je aangifte wordt gedaan.

Misschien de weekkrant hierover als buurt inschakelen om het onder de aandacht te brengen. Wellicht dat er meer klachten over deze hond komen.

Voor nu heel veel sterkte!!

xRomana schreef:
Helaas gaat het niet meer goedkomen met mijn Boef ;( Hij heeft er een infectie bijgekregen die zijn hele huid aan het aantasten is. Hij heeft constant hoge koorts en gaat met de dag achteruit, de hele huid rond zijn oor begind zwart te worden

Vanavond gaan wij afscheid nemen ;(
En de politie heeft nog steeds niets met dit probleem gedaan, ze willen ze op staande voet betrappen maar dat lukt steeds niet, echt belachelijk }:0

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:04

xRomana schreef:
Misschien is het een idee als ze gewoon eens met een hond van de brigade rond gaan lopen.
dierenfan schreef:
fjordie333 schreef:
HLPhoto schreef:
je zegt het precies goed. Een gezonde hond.......... Echter sommige honden zijn niet gezond op medisch of qua karakter en dan krijg je abnormaal functionerende honden.
Fjordie heeft het over het ras dat zij heeft. M'n kangal was ook een zware jongen (of eigenlijk meisje), maar prima in de hand te houden, dat was wat ik ermee wilde zeggen.