Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
iloveyah87 schreef:Golden retrievers stonden er niet op doordat ze doorgefokt waren
Ze stonden er op doordat mensen verwachten dat ze de ideale gezinshond zijn. Hierdoor gaat het juist vaak fout bij de Golden en Labjes.
Lastige situatie TS! Is het verplicht de honden aan te lijnen bij jullie? Misschien kan je in samenwerking met de politie en gemeente ervoor zorgen dat ze er op gaan handhaven?
. liedje89 schreef:iloveyah87 schreef:Golden retrievers stonden er niet op doordat ze doorgefokt waren
Ze stonden er op doordat mensen verwachten dat ze de ideale gezinshond zijn. Hierdoor gaat het juist vaak fout bij de Golden en Labjes.
Lastige situatie TS! Is het verplicht de honden aan te lijnen bij jullie? Misschien kan je in samenwerking met de politie en gemeente ervoor zorgen dat ze er op gaan handhaven?
Retrievers stonden dacht ik vooral hoog omdat de lijst niet corrigeerde voor het aantal honden van een ras. Het ging puur over het gemelde aantal incidenten, er zijn natuurlijk ook relatief veel golden retrievers en labradors dan is het ook niet gek dat er vaker bijt incidenten mee zijn dan met andere rassen waarvan de populatie veel kleiner is. Hoe dat dan relatief zat (percentage binnen een ras wat een bijtincident had bijv) is volgens mij helemaal niet doorgerekend.
Ik zou ook oppassen met een hond schoppen/slaan als hij jou hond aanvalt. Kans is groot dat hij juist aggressiever wordt of jou ook pakt, dan ben je natuurlijk alleen maar verder van huis. Is er geen wijkagent oid, kan je die gewoon steeds bellen als de hond weer losloopt. Misschien dat ze hem dan nog wel weer vast doen?
en eh.. Dan wil ik de eerste wel eens zien die daar doorheen gaat! Dat spul blokkeerd ogen en neus daar kunnen ze niet doorheenessiesilly schreef:Wel verboden maar je kan het nogsteeds krijgen hooren eh.. Dan wil ik de eerste wel eens zien die daar doorheen gaat! Dat spul blokkeerd ogen en neus daar kunnen ze niet doorheen
Maar goed, ik weet niet of ik t snel zal gebruiken, ze kunnen er ook blind van raken en dan heb jij t weer gedaan ipv de aanvallende hond
Albert schreef:Ik zou zo'n ding veel te gevaarlijk vinden, als hij overbijt naar jou ben je de klos.
Persoonlijk zou ik een veedrijver in mijn zak steken en de hond gewoon stroom geven zodat hij vlucht.
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 530087/309
fjordie333 schreef:Het ras wat ik heb zijn zware jongens en die krijg je niet uit elkaar met nee roepen, dus vandaar dat ze die gebruiken.

fjordie333 schreef:sommige fokkers die ik ken die hebben zo'n stroomding die ze voor koeien gebruiken.
Het ras wat ik heb zijn zware jongens en die krijg je niet uit elkaar met nee roepen, dus vandaar dat ze die gebruiken.
|Niet mijn ding maarja wat moet je...je hebt niks te vertellen als 2 x 70 kilo in elkaar klapt
oops zie dat dat al gezegd is
Mendy_Zabbel schreef:vriend van me had een am.staff, en altijd netjes aangelijnd en ook die werd zonder pardon aangevallen door een LABRADOR!
ik heb zelf een engelse staff, nooit geen problemen geweest met andere honden tot ik 2 jaar geleden ben verhuisd
sinsdien niet meer te vertrouwen met andere honden, hij loopt dan ook NOOIT los en mensen uit de buurt weten dat en houden dan ook hun loslopende hond bij
gelukkig heb ik hem goed opgevoed en negeert ie passerende honden (ik loop 9 van de 10x ook nog met een kinderwagen)
HLPhoto schreef:fjordie333 schreef:Het ras wat ik heb zijn zware jongens en die krijg je niet uit elkaar met nee roepen, dus vandaar dat ze die gebruiken.
stoeremans praat van mensen die wel een patserhond willen en 'm niet naar behoren op kunnen voeden.
mensen zijn veel valser dan honden. een gezonde hond houdt zich aan hiërarchie. als je 'm op tijd en vroeg genoeg duidelijk maakt dat je de baas bent werkt nee roepen áltijd.
als alle honden netjes opgevoed waren hadden we in NL echt meer te vrezen van grote katten en katachtigen (bv. de lynx).
Hij heeft er een infectie bijgekregen die zijn hele huid aan het aantasten is. Hij heeft constant hoge koorts en gaat met de dag achteruit, de hele huid rond zijn oor begind zwart te worden

wat erg! Wat moet je je klote voelen en machteloos omdat er niet veel met je aangifte wordt gedaan. xRomana schreef:Helaas gaat het niet meer goedkomen met mijn BoefHij heeft er een infectie bijgekregen die zijn hele huid aan het aantasten is. Hij heeft constant hoge koorts en gaat met de dag achteruit, de hele huid rond zijn oor begind zwart te worden
Vanavond gaan wij afscheid nemen![]()
En de politie heeft nog steeds niets met dit probleem gedaan, ze willen ze op staande voet betrappen maar dat lukt steeds niet, echt belachelijk
xRomana schreef:Misschien is het een idee als ze gewoon eens met een hond van de brigade rond gaan lopen.En de politie heeft nog steeds niets met dit probleem gedaan, ze willen ze op staande voet betrappen maar dat lukt steeds niet, echt belachelijk
dierenfan schreef:Fjordie heeft het over het ras dat zij heeft. M'n kangal was ook een zware jongen (of eigenlijk meisje), maar prima in de hand te houden, dat was wat ik ermee wilde zeggen.fjordie333 schreef:Het ras wat ik heb zijn zware jongens en die krijg je niet uit elkaar met nee roepen, dus vandaar dat ze die gebruiken.HLPhoto schreef:je zegt het precies goed. Een gezonde hond.......... Echter sommige honden zijn niet gezond op medisch of qua karakter en dan krijg je abnormaal functionerende honden.stoeremans praat van mensen die wel een patserhond willen en 'm niet naar behoren op kunnen voeden.
mensen zijn veel valser dan honden. een gezonde hond houdt zich aan hiërarchie. als je 'm op tijd en vroeg genoeg duidelijk maakt dat je de baas bent werkt nee roepen áltijd.
als alle honden netjes opgevoed waren hadden we in NL echt meer te vrezen van grote katten en katachtigen (bv. de lynx).