Bull terrier jullie mening.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Re: Bull terrier jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:57

Ik vind bull terriers wel grappig, maar het zijn niet mijn honden.
Ze zijn erg leuk lief en knuffelig, maar ik vind ze soms lastig te lezen qua blik.
Staffs zijn dan meer mijn honden, ook erg lief en sociaal.
Ze stoeien wat wilder, maar hebben meer rassen, zolang ze maar grenzen kennen.
Ze slaan niet altijd om hoor met een bepaalde leeftijd, ken er genoeg die hun hele leven met allerle honden spelen.

Verder...alle hondrnrassen hebben wel iets leuks!
We hebben nu een kruising deense dog x boerboel, lekkere lobbes van een meid.
Op een dag wil ik nog een siberische husky :)
Maar we zien wel wat het asiel in de toekomst brengt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:38

lisenpip schreef:
Ik zal dan echt beginnen met een goed opgevoede bull terrier! Niet een puppy maar een bull die zijn pubbertijd al voor bij is. En goede opvoeding heeft gehad, Heb ik ook met me eerste bull gedaan. En echt je wilt geen ander meer haha.

Nee, zeker geen pup :n Hond die puberleeftijd voorbij is inderdaad :j

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:07

[/quote]
dat is niet van toepassing op de Bull terrier, wel bij bulldog achtigen gezien de plat geslagen kop die te groot is om door het geboorte kanaal te kunnen.[/quote]

platgeslagen kop.. pff ik noem jou honden toch ook geen pinokio met zen uit de kluiten gewassen kop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:19

Unicum, blijkbaar voel je je persoonlijk aangesproken omdat je een mopshond hebt.
Maar het zou leuk zijn als dergelijke reacties via pb gaan, en het hier gewoon gezellig blijft.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:26

Pinokio _O-
Mijn zus noemt mijn persische kat altijd Bea (van Beatrix) omdat ze zo arrogant kijkt met die platte snuit. :+ En de mechelaar van mijn zwager noemde ik altijd Tante sidiona met haar prikneus. :+ We hoeven aan dat soort woorden toch niet zo serieus te tillen? Ik vinde Bull terriers altijd net miereneters met die malle koppies. :o

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:28

karaktor weet ik niet
maar ik vind het geen mooie hond
sorry liefhebbers van dit ras

lisenpip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 23:52

romyloverrr schreef:
karaktor weet ik niet
maar ik vind het geen mooie hond
sorry liefhebbers van dit ras

Haha ieder zijn smaak!
ik geef toe dat er maar weinig zijn die ik ook mooi vind hoor.
maar de goede bull terrier zijn achter prachtig vind ik persoonlijk!
Maar misschien komt dat ook vanwege het karakter die er bij zit.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:27

Mijn vriend vind Bullterriers helemaal geweldig en zou er over een poosje graag eentje willen . Ik ook hoor, wat ik ervan hoor zijn het superleuke beestjes. Ik lees even verder mee in dit topic :j

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:34

Mijn tante stopt zelfs met de auto als ze iemand met een bullterrier ziet lopen :)
Ik vind het geen stomme of leuke honden, wel dat je sommige gedisciplineerder moet trainen en dat sommige "soort" mensen ze niet moeten nemen, zie voorbeeld hieronder.

Mijn paard is in zijn kruis gebeten door een bullterrier. Ik stond ernaast, paard even te laten grazen op een stukje waar hij mocht komen. 20 meter verder speelden ruim 20 kleine kinderen met water-geval iets,
en die man liet z'n bullterrier loslopen. Hond zag paard, hond rende, sprong tussen de benen en hapte in zn zaakje. Hoofdstel kapot, flink bloedend, trillend paard en geschrokken menigte. -O-

Volgens de man was het mijn schuld en was mijn paard aan het uitlokken. :+
Moet er niet aan denken, zo'n loslopende hond met zo'n baas met al die kinderen, wat er dan kan gebeuren :\

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:42

Maar dat had net zo goed met een labrador is Duitse herder kunnen gebeuren ;) Er bestaan altijd vreemde honden met vreemde eigenaren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 03:40

Nee, de kans daarop is met een Lab of een DH echt veel kleiner.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 04:14

Yamcha schreef:
Nee, de kans daarop is met een Lab of een DH echt veel kleiner.

Want er bestaan statistieken over dit soort 'zaakjes"?
Lijkt me niet dat dit een doorsnee bijt incident is...
Een hond die daar op af rent en daarin bijt... :/

Daarnaast ken ik ook genoeg gevallen van doorgefokte labradors en herders die echt niet te vertrouwen zijn...
(nu geldt dit helaas voor meer rassen op het moment...echt zonde)
En nee ik zeg niet dat elke labrador of (duitse) herder dit zal doen.
Net als dat niet elke staff of bull dit zou doen...
Zou het eerder van een chihuahua of jackie verwachten zo een actie...
:)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 07:26

Heel erg dat zoiets gebeurd, eigenaar moet het dier opvoeden dat het niet in "groot vee" mag gaan hangen. Maar dat de kans dan groot is dat die ook kinderen zou pakken, is niet aan de orde. Van oorsprong zijn ze gefokt om met stieren te vechten. Dit stukje instinct moet je als pup al eruit zien te krijgen. Maar ze zijn tevens altijd zo gefokt dat ze geen aggressie naar mensen mochten uiten. Wanneer dit toch gebeurd, dan zijn ze écht goed verknipt opgevoed of je hebt er eentje met een kronkel. Die kans is natuurlijk niet zo groot. Maar het uitvallen naar paarden is dus niet zo gek, al had het nooit mogen gebeuren natuurlijk. Is de schade wel vergoed door de eigenaar?

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:46

Bull Terriers zijn mooi van lelijkheid ;)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:06

Ik heb ook een 3 jarige bull, heeft geen lichamelijke problemen.
Hij kan los met alle soorten honden, heb zelf ook nog een chihuahua reu ongecastreerd en een poes, en er is nooit, maar dan ook nooit bonje, zelfs als er even uitgemaakt wordt van wie welk koekje oid is, dan is het nooit meer dan een grom en wordt er door de bull gelijk afgedropen.
Op het strand kan ie los, ook met vele andere honden/mensen/kinderen. Hij luistert goed, hij is ietwat lomp, maar zeker niet TE.
Ook bij mijn paarden loopt hij los.

Hij is wel erg streng opgevoed, en vind dat hem dat zeker goed heeft gedaan..

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:30

Monica72 schreef:
Bull Terriers zijn mooi van lelijkheid ;)

Dat snap ik haha ik vind ze zo apart dat ze leuk zijn :P

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:31

essiesilly schreef:
freeride schreef:
wij hebben er 1, een reu van ruim 8 jaar. zeer beschermend over zijn huis en mensen, echt ZEER beschermend. niet sociaal met andere honden,katten,paarden en met kinderen weet ik 't ook zo net nog niet, maar voor ons is ie geweldig, luisterd super, blaft en gromt niet aan de lijn en nog nooit echt naar ons gehapt,zelfs niet bij het doorprikekn van zijn bloedoor. de DA zou ie dan nog vermoorden onder narcose, en vreemde mannen komen hier binnen, maar nooit meer buiten. Vrouwen kan ie aan wennen, maar volegens de CM methode en het duurt een half uurtje, dan is ie ook echt verkocht :). Verder is ie erg slecht van gezondheid, allergie voor farinea mijt, zit in alles van meel, dus ook in brokken, koekjes,brood noem maar op, je hele huis it er zelfs mee vol. Zijn trottenhoofdklepje zorgt regelmatig voor reversed sneezing, wat ie zelf erg griezelig vindt natuurlijk. Hij is in huis en voro ons echt een grote lieve rustige schat die al 6 jaar met hetzelfde knuffeltje rondloopt, en perfect weet welke knuffel schaap,james of rat heet, dus dom zou ik ze niet noemen, gebrek aan will to please heeft ie wel ;).

klinkt erg leuk :o? ...

ik ben er niet weg van en dat komt grotendeels door dat ik het verschrikkelijk ongezonde honden vind..

Ah ja, logische reactie. ik zet 'm toch niet te koop als superhond? ik vertel eerlijk hoe ie is. en de meeste volwassen reuen zijn zo.
De bullies zijn niet uitermate gezond nee, en echt zachtaardige allesliefhebbers ook zeker niet, die koppies, tja je bent ervoor of niet, toen ik de onze 6 jaar terug leerde kennen moest ik ook effe wennen hoor, ik heb zelf altijd greyhounds uit spanje gehad, go figure :).

prince_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:55

Hier ook een Bullterrier liefhebber.. <3

Wij hebben een duitse herder reu (4), en een bullterrier teef (3).
Gaat prima, ook in de groep op het speelveldje, dus misschien hebben wij wel de uitzonderingen.

De herder is overigens wel iets commando-gevoeliger dan de bull terrier :+

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:24

Leuke combi een Duitse Herder en een Bull Terrier :)
Kan prima toch :D

- ik vind rottweiler en chihuahua altijd apart naast elkaar, maar zie je ook hihi-

prince_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:37

Haha tja, mijn vriend had een Duitse Herder en ik had de Bull terrier al. We hadden dus geen keuze, gelukkig goed uitgepakt! :)

Wel jammer dat er mensen zijn die met een bocht om je heen lopen omdat je zulke honden hebt.
Snap het wel, maar ze vinden aandacht zo leuk :(:)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:52

Ik vind ze afschuwelijk. Zowel van karakter als uiterlijk. Ook vaak de "kijk ik ben stoer" typetjes die zo een hond hebben doen er geen goed aan. Die typetjes komen ook voor bij het hondenras die ik heb, vind ik ook verschrikkelijk en vroeg of laat gaat de tjech ook zo een slechte reputatie krijgen door dit soort mensen.
Ik heb natuurlijk niets tegen deze honden en hun baasjes hoor, maar het zou echt de laatste hond zijn die ik in huis haal. Maar moest iedereen hetzelfde graag zien zou de wereld ook maar saai zijn natuurlijk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:20

lifaya schreef:
dit is als ik het goed heb het gezonde type:
(oud type)
[ Afbeelding ]
(moderner)
[ Afbeelding ]

en ongezonde type:
[ Afbeelding ]

Wauw.... Herintroduceren dat oude type!! ziet er een stuk beter uit!
Sonde zeg... Dat ze zo extreem zijn doorgefokt.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:42

Hannanas schreef:
Wauw.... Herintroduceren dat oude type!! ziet er een stuk beter uit!
Sonde zeg... Dat ze zo extreem zijn doorgefokt.

+1

De Bull Terrier... Leuke hond met de juiste baas. Ik ken er een paar die verkeerd zijn terechtgekomen en daarna herplaatst zijn. Die mensen hebben het nu zwaar met ze, maar halen er alles uit wat er na jaren van verkeerde opvoeding nog uit te halen valt...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:28

De Bull terrier is één van de weinige hondenrassen waarvan ik níet snap dat dat mensen ze mooi vinden. Bij mij in de buurt woont sinds een paar weken ook een pup en dat is de lelijkste pup die ik ook gezien heb :=
Daarnaast zou ik er sowieso geen nemen omdat ik toch aanneem dat zo'n kopvorm niet gezond is. Daarbij vind ik dat ze te vaak betrokken zijn bij bijtincidenten met andere honden.

Nee, geen Bull terrier voor mij hoor :D

lisenpip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 17:43

Aranel schreef:
De Bull terrier is één van de weinige hondenrassen waarvan ik níet snap dat dat mensen ze mooi vinden. Bij mij in de buurt woont sinds een paar weken ook een pup en dat is de lelijkste pup die ik ook gezien heb :=
Daarnaast zou ik er sowieso geen nemen omdat ik toch aanneem dat zo'n kopvorm niet gezond is. Daarbij vind ik dat ze te vaak betrokken zijn bij bijtincidenten met andere honden.

Nee, geen Bull terrier voor mij hoor :D

Dat komt vanwege de baas niet voor de hond zelf ..

En ja ik vind het echt 1 van de mooiste honden kwa innerlijk en uiterlijk! Misschien mooi van lelijkheid?? haha