Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
magriet schreef:Fabienne_S schreef:Bedankt voor je nuttige reactie margriet
Het was eigenlijk wel serieus bedoeld. Waarom wel paarden enten en de hinden niet?
Mizora schreef:Als je echt voor kennelhoest wil vaccineren dan moet je dat trouwens met neusdruppels doen, deze variant is ook verplicht voor pensions e.d.. Wat in de mix zit is slechts beschermend voor een uiterst klein deel en los enten met kennelhoest moet 2x met een paar weken tussentijd, is dan 3 maanden geldig en heeft nog steeds geen volledige bescherming.
Fabienne_S schreef:Voor mijn paard is het verplicht (wedstrijden), dus heb geen keus.

Femke schreef:Voorbeeldje...
Een hond die verse voeding krijgt, krijgt een totaal andere pH van het maagzuur.
Dit wordt zo zuur dat wormen eitjes er niet in kunnen overleven.
Test de hond regelmatig op de ontlastig, zodat je ook zeker weet dat je geen wormbesmetting hebt, en dan hoef je alleen te ontwormen als er inderdaad wormen zijn.
Ontwormen werkt namelijk NIET preventief. Het werkt alleen als je hond ook daadwerkelijk wormen HEEFT.
Iedere keer dat je ontwormt terwijl je hond niet besmet is, geef je 'm dus onnodig een dosis vergif.
Want ja, wormmidel is vergif. Gif om te zorgen dat de wormen dood gaan, maar je hond net niet. Behalve bij bepaalde rassen, want die zijn zelfs erg gevoelig voor bepaalde stoffen zoals Ivermectine, die kunnen zelfs sterven als je ze daarmee ontwormt.
Een hond die verse voeding krijgt, zal geen BHA, BHT en ethoxyquine binnen krijgen.
Die stoffen veroorzaken o.a. kanker, epilepsie, ernstige jeuk en vachtproblemen, en een nog veel langer lijstje.
Die stoffen zijn voor menselijke consumptie absoluut verboden sinds ontdekt is wat ze veroorzaken. Maar in hondenvoer mag het gebruikt worden omdat daar geen wetten of regels voor zijn.
Voer je de hond vers, dan krijgt hij die rommel in ieder geval al niet binnen.
En ja, deze stoffen hebben OOK op de korte termijn al effect. Ethoxyquine heeft zelfs DIRECT effect, en blijft nog 7 á 8 maanden in het lichaam aanwezig nadat je stopt met het toedienen hiervan. Zo lang heeft 't lichaam nodig om van die troep af te komen...
Een heel groot deel van de honden heeft een milde of zwaardere vorm van granen allergie. Toch voert bijna heel de wereld voer wat voor zo'n 90% uit granen bestaat.
Voer vers, en je hond heeft daar geen last meer van.
Goed, het zijn geen wondermiddelen natuurlijk.
Het is niet zo dat een hond die vers gevoerd wordt nooit ziek kan worden. Logisch.
Maar het voorkomt wel de problemen die honden die het wél binnenkrijgen op kunnen lopen. Extra problemen, bovenop de normale dingen die ze al door andere factoren (milieu, erfelijkheid, etc.) kunnen oplopen.

Wilawander schreef:Zoals al eerder gezegd ik kijk liever naar wat ik zie in de praktijk. Heb al jaren honden en nooit gemerkt dat ze ziek zouden zijn geworden van de entingen. En als ik dan de leeftijden zie 15 voor een mechelaar en 18 voor een vuilnisbakkie dan maak ik me daar niet druk om.
Heb zelf jaren als dierenartsassistente gewerkt en genoeg ellende gezien waarom ik persoonlijk gewoon blijf enten en ook elke 2 maand mijn honden ontworm en elke maand tegen vlooien behandel.
Waarom? daar ik geen zieke honden wil en mijn eigen ervaring voor mij als eerste telt. Ook heb ik de nodige problemen gezien van vers vlees, niet ontwormen en enten enz. En dat wil ik voor mijn honden niet.
Wilawander schreef:En dat is dus zo'n voorbeeldje waar ik op doel. Net als bij paarden is ontlastingsonderzoek al lang achterhaald. Wormen scheiden niet constant eitjes uit ook niet als ze vol zitten. Dus kan het er zo uitzien alsof er niks aan de hand is. Maar kan de hond vol zitten. Een hond heeft altijd wormen. Door te ontwomen met regelmaat zorg je dat deze zich niet vermeerderen. En het gif van het wormmiddel is lang niet zo erg als de ellende die wormen aanrichten. Als je wormen in de ontlasting ziet ben je veel te laat en is er al de nodige schade. En dat wil ik dus niet voor mijn dieren.

Femke schreef:Mijn visie:
In december 2014 de DHP enting laten zetten (Parvo, Hondenziekte, HCC).
Tenzij je ook naar shows, kennels, pensions, etc. gaat.
Dan zou ik ook para influenza/kennelhoest laten zetten in december 2012
En als je heel veel in oud, warm, stilstaand water met je hond gaat zwemmen, zou ik ook Weil herhalen in december 2012.
Wilawander schreef:Ach ik snuffel niet over de grond, eet geen ontlasting van andere dieren of loop er doorheen te banjeren en lik daarna me schoenen af enz. Dat is nu echt weer appels met peren vergelijken. Een mens gaat naar de dokter als die zich niet goed voelt. Een hond zegt niet gauw wat en is afhankelijk van de mens.
niet!? amy_leftover schreef:Wilawander schreef:Ach ik snuffel niet over de grond, eet geen ontlasting van andere dieren of loop er doorheen te banjeren en lik daarna me schoenen af enz. Dat is nu echt weer appels met peren vergelijken. Een mens gaat naar de dokter als die zich niet goed voelt. Een hond zegt niet gauw wat en is afhankelijk van de mens.niet!?
Ach, ik vind het een leuk idee hoor, maar ik hoop van harte dat een ieder die zijn of haar hond niet laat enten, dan wel regelmatig laat controleren op antistoffen en weerstand. Ik ben bang dat dat er bij veel mensen bij inschiet of dat het onnodig wordt gevonden. Zou toch jammer zijn als ziektes die weinig voor komen, straks massaal de kop weer opsteken.
dan nog enten gaat vast niet, ivm verzwakking?