Afscheid nemen van 2 honden te gelijk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:21

Jeetje, dat is heftig.. Wat een leegte zal er dan in een keer zijn.. Dapper en eerlijk besluit. Heel erg veel sterkte morgen en de komende tijd :(:)

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:26

Heel veel sterkte morgen :(:)

Petpa

Re: Afscheid nemen van 2 honden te gelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:28

Sterkte!!! En... Als het voor jou het beste is om er niet bij te zijn... Dan moet je dat niet doen. Ga op je gevoel af.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:47

Bedankt allemaal!!!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 09:40

Nou.. dit was dan de laatste ochtend beneden komen terwijl je begroet word door je honden.
en nu word het een hele lange dag wachten.. de dierenarts komt pas aan het einde van de middag.

Tjidde is onwijs zenuwachtig, hij zal het wel voelen.. hij piept continu en weet niet wat hij met zichzelf aan moet..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:58

Brr..naar hoor..heb je toevallig resceudruppels in huis? voor zowel de hondjes al jullie?
Sterkte!!!!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:03

Heh bah zeg... Wat een tot dag voor jullie..

Veel sterkte gewenst..

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:11

:(:) he bah maar wat een onwijs dapper en sterk besluit

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:18

Heel erg veel sterkte gewenst de komende tijd. ;( Wat zou het moeilijk zijn. Het is nu kwart over 5. Zou het al gebeurd zijn? :(

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:01

Sterkte nog! :(:)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:13

Sterkte! Wij hebben vorige week onze hond moeten laten inslapen na 13,5 jaar. Ook een friese staby en liep ook al een aantal jaar slecht. Helaas kon hij nu echt niet meer, als hij water wilde drinken raakte hij uit evenwicht en viel hij voor over in de bak |( . Kwam dit prachtige gedichtje tegen

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.
Als een dier waar je veel van houdt doodgaat, dan gaat dat dier naar de Regenboog brug.
Daar zijn uitgestrekte weiden en heuvels voor onze lieve vrienden, zodat ze met elkaar kunnen rennen en spelen. Er is genoeg eten, water en zonneschijnen onze vrienden voelen zich daar warm en prettig.
Alle oude en zieke dieren worden daar weer jong en beter.
Alle dieren die gewond of verminkt waren, worden weer sterk en gezond, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.
De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is echter een klein ding: Ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetjeachter hebben moeten laten. Ze rennen en spelen met elkaar, maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen en in de verte tuurt. Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding. Plotseling verlaat hij de groep,rent over het groene gras, sneller en sneller.
Hij heeft je gezien en als jij en je lieveling elkaar eindelijk treffen, houden jullie elkaar stevig vast, bij deze vreugdevolle hereniging. Om nooit meer uit elkaar te gaan. De vrolijke kussen overstelpen je gezicht, je handen aaien zijn liefdevolle kop en je kijkt weer in die trouwe ogen, die je zolang niet hebt gezien,maar die altijd in je hart zijn gebleven.
En dan gaan jullie samen over de Regenboog brug…

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 19:10

Heel mooi!
Het is gebeurd!
Ik ben er niet bij geweest maar mijn moeder had op de een of andere manier heel veel moeite om Tjidde te laten gaan terwijl ik juist hey gevoel had dat hij echt niet meer wilde en veel pijn had. Toen de dierenarts er was is hij echt bij haar gaan zitten van "doe maar, het is goed" en dat bevestigd wel heel erg dat mijn gevoel bij die hond goed zat..
Nanno wilde nog wel vechten tegen de slaap maar hij was te zwak.
Ik ben eigenlijk nog niet thuis geweest omdat ik weg ben gegaan voordat de dierenarts kwam en eet nu bij mn vriend. Maar ik dacht vanmiddag opeens dat het me makkelijk zou afgaan want ik was zo nuchter de hele tijd.. Maar toen mn zusje vertelde hoe alles was verlopen en nu ik dit schrijf breek ik echt.. En dan moet ik nog naar huis!! Het is zo verschrikkelijk maar beter voor hun zo!! Ik zal nog wel een paar jank buien krijgen maar ik wil jullie alvast heel erg bedanken voor de steun en het begrip.. Toch fijn dat al deze dieren liefhebbers achter ons besluit stonden!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:57

Wat heftig voor je, enorm veel sterkte toegewenst. Het is al zwaar om je hond in te laten slapen, laat staan twee tegelijk. Ondanks het grote verdriet en gemis, is dit echt het beste voor ze. Ze hoeven nu in ieder geval niet elkaar te missen en hebben beide geen pijn meer.
Heel veel sterkte! Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:58

:(:)

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:05

Heel veel sterkte met het verlies! Vind het wel heel dapper van jullie dat jullie ze beide hebben laten gaan zo hoeft er ook geen te lijden omdat hij zijn vriends verlies moet verwerken, al zal het voor jullie dubbel zo zwaar zijn. Veel sterkte!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:10

heel veel sterkte de komende tyd

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:16

Meid..wat moet het stil zijn en enorm verdriet geven, gemis van 2 vriendjes..wel heel bijzonder dat ze beide, lekker vanuit huis mochten gaan.
Nogmaals sterkte voor jullie!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:33

heel veel sterkte meid,dit is echt moeilijk te behappen.Maar troost je ook met de gedachten dat ze beiden nu kunnen rusten na een goed leventje

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:29

Jeetje heel veel sterkte de komende tijd! Troost je met de gedachte dat ze nu rustig en vredig zijn zonder zorgen! Denk vooral aan de mooie herinneringen die je aan ze hebt!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 12:50

elke keer kijk ik de kamer rond om te kijken waar ze zijn en elke keer moet ik me dan bedenken, oja ze zijn er niet meer..
als de deurbel gaat geen geblaf, geen hond die bij je voeten ligt als je aan de keukentafel zit.. geen gesnurk en geen speeltjes door het hele huis..
ik ben op het moment een wrak! paardrijden ging poedersuiker vanmorgen, kon tijdens het rijden telkens steeds janken, gelukkig wist ik het binnen te houden maar dat ging niet gemakkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:13

Sterkte wijffie :(:)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:08

Logisch dat je je zo voelt..en weet je wat het rotte is? Dit gevoel blijft nog wel even aanwaaien bij tijd en wijlen en soms wat meer dan anders..de gewoonte van hun aanwezigheid is niet meer,dat geeft zoveel stilte en gewenning en gemis..
Veel sterkte en het geeft niets als je huilen moet!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 11:30

Ik ben op het moment alleen thuis en het huis is gewoon sfeerloos.. er hangt ook echt een sfeer "alsof er iemand dood is".
het is zo ongelofelijk leeg.. ik liep de trap af en hoorde Nanno piepen.. en kijk constant naar Tjidde zijn plekje die zo leeg is!
Gister de hele dag alles in me gehouden en toen ik in bed lag kwam alles er uit.. dus kon totaal niet slapen.
zie elke keer hun lieve koppies voor me het is echt zo gek! en nog steeds heb ik iets in mn achterhoofd alsof ze "even weg zijn" en ze zo weer binnen komen lopen.
ik zie Nanno de hele tijd de trap op komen rennen naar de keuken, en Tjidde die stiekem op de bank ligt..
van de week dacht ik dat ik sterk was maar ben echt een wrak, ik kan er niet mee omgaan!
ben altijd al onwijs bang om de mensen van wie ik houd te verliezen maar ook bij mn paard en honden.. ik wil het liefst gelijk een leukerd uit het asiel halen om de leegte op te vullen maarja dat is ook niet goed.
Gister kwam ik thuis met de auto en toen hoorde ik geblaf, zat de hond van de buren te blaffen.. Pff kon dat beest wel vervloeken terwijl hij zo lief zat te kwispelen voor het raam bij de deur.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:03

Wij hebben drie jaar geleden ook twee honden vlak na elkaar moeten laten gaan. Twee weken is er geen hond in huis geweest. Jeetje wat was dat stil en saai.

Waarom zou het fout zijn om je liefde aan een andere hond te geven? Oke je moet er aan toe zijn natuurlijk maar denk niet dat het niet kan of hoort om zo snel een andere hond in huis te nemen.

ik was al te blij dat er altijd op korte termijn een "opvolger" kwam. Je hebt dan een welkome afleiding, weer iets nieuws om je aandacht op te geven. De andere hond of honden komen er niet door terug door te wachten tot je verdriet over is, ze komen ook niet terug als je snel een andere hond in huis neemt.
maar alles natuurlijk wel goed overdacht en niet een hond in huis nemen omdat het nu zou moeten maar wel omdat er een klik is en er over nagedacht is.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:43

Sterkte!! :(:)