Nieuw konijn met heel wat medische problemen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 21:33

xRomana schreef:
uniekhorse schreef:
Sjonge jonge, wat een hart voor dieren hier.
.

Dus mensen die kiezen voor een spuitje hebben geen hart :7

TS zal dit geld zelf nooit kunnen ophoesten lijkt mij, hier zullen wel ouders in het spel zijn,
ik denk dat die dr ook nog wel eens een zelfde gedachte op na kunnen houden als ze verstandig zijn.
Het is een doodziek konijn geen simpel griepje.

mensen die een te redden dier een spuitje geven hebben geen hart. Als jouw paard koliek heeft en het is 100 procent zeker te genezen, het gaat je enkel 1000 euro kosten, en je hebt het geld, laat jij je maatje dan ook inslapen, omdat je van dat geld een tof veulen kan kopen? ;)
Zo, dus jij weet hoeveel ik op me rekening heb staan, knap van je!
Dash heeft mijn moeder betaald, ze zei ook steeds dat ze van haar was.
Deze kleine man heb ik hier gebracht, daar zorg ik zelf voor.
Laatst bijgewerkt door Koetjesreep op 01-11-12 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 21:34

Laura_x_ schreef:
Ik snap je post niet goed. Op de kinderboerderij was het enige symptoom dat hij veel dronk? Want in je beginpost noem je een hele lijst met symptomen. Dat kan ik niet goed plaatsen ;)

Hij had de hele root symptomen in de kinderboerderij al, behalve het kwijlen. Dier heeft daar 2 j in de koude en het vuil gezeten. Lijkt me dat hij allang dood moest zijn dan.

Laura_x_

Re: Nieuw konijn met heel wat medische problemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:50

Knap dat hij het toch overleefd heeft dan!
Ik snapte je post niet helemaal, nu wel.

Wanneer ga je met hem naar de dierenarts?
Hoe gaat het nu met hem? :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:06

Ik zou persoonlijk niet zo zeer vertrouwen op verhaal van kibo in deze, als die opeens alles al zo lang had.
Zou voor zekerheid die check up doen bij de dierenarts straks en panacur geven (en dat kost werkelijk haast niks).

De mensen die hier direct met een spuitje roepen bij een dier die goed eet vind ik echt bizar. Dieren hebben niet voor ons gekozen, wij voor hun en dan medische zorg ontnemen en maar snel er vanaf maken nee, te bizar voor woorden. Als het hopeloze zaak is, maar dit konijn eet en doet goed zolang die geen pijn heeft en goed eet is er toch helemaal geen zaak hem in te laten slapen. En ik heb een konijn met een gebroken poot gehad, pin erin voor haar 10 andere konijnen, maar ze was te opereren daarna superfijn leven. Moeten we toch niet bij mensen zeggen tjah gebroken been kost te veel..

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 22:40

Laura_x_ schreef:
Knap dat hij het toch overleefd heeft dan!
Ik snapte je post niet helemaal, nu wel.

Wanneer ga je met hem naar de dierenarts?
Hoe gaat het nu met hem? :)

Binnen 9 dagen is de nijnenarts terug, dan gaat in mama met hem naar de DA, ik geef ze steeds een lijst mee wat ze moet vragen en vraag of de arts zijn bevindingen schriftelijk kan meegeven.
Hijbis nog steeds zoals in het begin, wel onder angstig en levendig. Ik heb zelf maanden op die kinderboerderij gewerkt, de persoon die instaat voor de nijnen is een goede vriend van me, ik vertrouw hem als hij me zegt dat dit al langer gaande is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:49

TeckTonie schreef:
Laura_x_ schreef:
EC ben ik totaal onbekend mee ;)
30 km is toch wel te doen? Heb je geen familie/vrienden met een auto die met je mee willen rijden, desnoods ter vergoeding van het benzinegeld.
Openbaar vervoer zou ik sowieso niet doen, ook al was je konijn wél gezond ;)

Mijn vorige nijn was dol op de drukte van een bus, als ik buiten in het gras zat met haar en er passeerde een bus, oortjes naar voor en enthousiast gedrag (richting bus trekken etc) wat een bang konijn niet zou doen volgens mij.

Dat een konijn geïnteresseerd lijkt te kijken naar een bus, wil nog niet zeggen dat je dat dier een lol doet met een urenlange rit... Over het algemeen hebben konijnen een hekel aan reizen. Geeft veel stress, zelfs zoveel dat je wildvreemde niet-gekoppelde konijnen vaak samen in 1 reishok kunt stoppen zonder dat ze met elkaar durven te vechten, zó erg zijn ze onder de indruk van het hele gedoe.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 22:56

Ik heb Dash toen ze 8 weken was 2 uur op de bus en een uur op de trein moeten vervoeren. Ze zat continue bij mij,uit de raam te kijken. Ze was erg kalm.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:54

Eigenlijk is op die discussie ('dieren in het openbaar vervoer. Vinden ze het leuk of niet?' ) geen duidelijk antwoord te krijgen, we kunnen immers niet in het hoofd van dieren kijken. ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:53

Een konijn van 8 weken (en gezond!) is toch wat anders dan een volwassen konijn dat vermoedelijk ziek is of een slechte conditie heeft.
Voor veel konijnen is het toch stress, reizen, daarom kan ik me voorstellen dat iemand een afweging gaat maken, en liever niet reist tenzij het ècht niet anders kan.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:30

xRomana schreef:
uniekhorse schreef:
Sjonge jonge, wat een hart voor dieren hier.
.

Dus mensen die kiezen voor een spuitje hebben geen hart :7

TS zal dit geld zelf nooit kunnen ophoesten lijkt mij, hier zullen wel ouders in het spel zijn,
ik denk dat die dr ook nog wel eens een zelfde gedachte op na kunnen houden als ze verstandig zijn.
Het is een doodziek konijn geen simpel griepje.

Als je mijn hele post zou lezen zou je zien dat ik erbij vermeld: Als het dier geen kansen heeft moet je het helaas laten gaan, maar daar is bij dit dier helemaal (nog) geen sprake van.

Dus ja als je simpel kiest voor een spuitje vind ik dat belachelijk (en geen hart voor dieren nee, met het is maar een konijn) met deze symptomen in dit stadium. Het konijn kan makkelijk geholpen worden waarschijnlijk.
Of ben jij dierenarts ? En kun je via internet deze situatie beoordelen?
Als je er geen geld aan uit wil geven, neem dan alsjeblieft geen dieren.

Ik snap ook niet waar je dat 'doodzieké' uit opmaakt ?
En over ts haar portomonnee gaan beslissen ? Nou dat is wel heel knap.

@ts respect voor jouw omgang met je konijn.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:37

romyloverrr schreef:
oef , ik reageer al niet meer.

ben waarschijnlijk gewoon anders opgevoed als de meeste op dit topis,
( ik woon op een boerderij met 5 konijnen 75 schapen 15 kippen vissen pony enz. enz.
en ja daar sterft er regelmatig 1 van , zo'n 10 lammetjes van de 150 per jaar...)
onze konijnen halen gerust de 10 jaar dus slecht hebben ze het niet

Ik denk inderdaad dat je anders bent opgevoed dan de meeste mensen in dit topic.
Ik woon ook op een boerderij met 30 paarden, tig koeien, 5 konijnen, 7 katten, (maar daar wordt mijn denkwijze niet anders van hoor. Ieder dier krijgt hier medische hulp mocht dat nodig zijn). En natuurlijk gaat er een dier dood, dat is nu eenmaal de natuur.
Maar ik gok dat ook jullie lammeren medische hulp krijgen, niet dan ? Maar daar wordt geld mee verdient..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:53

Op het schapenbedrijf waar ik stage gelopen hebt kwam er nooit een dierenarts, als er een schaap dood ging dan lieten ze hem net zo lang liggen totdat ie dood ging.