Ik wil een kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 20:16

Nou ze is er :D Haar baasjes waren zeiden dat ze er een goed gevoel bij hadden. Ze waren erg blij dat ik hun oudje wou overnemen. Toen ze binnen kwam was ze als een gek aan het krijsen, maar dat is ook niet zo raar want ja.. Een vreemd huis, en dat ook nog eens na toch wel een behoorlijk lange autorit. Ik heb met haar oude baasjes nog een kopje thee gedronken en de poes zat al direct goed verstopt onder mijn bed haha, maar ze is nu wel stil. Ik heb brokjes en water neergezet en nu maar even wachten tot ze zich durft te laten zien :) Ze mag alleen wel op dieet want, oei wat is ze dik. Maar eerst mag ze even lekker rustig wennen.

pmarena

Re: Ik wil een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:30

Hopelijk went ze snel en gaan jullie het samen fijn hebben :)

Waarom moest de poes daar weg? En heb je ze het hele verhaal verteld, of alleen dat je graag een huisje wilde bieden aan een oudere poes?

Ik kan me namelijk niet zo goed voorstellen dat mensen een heel goed gevoel bij het hele verhaal hebben met alle onzekerheid van verhuizen en stage enzo die nog in de toekomst ligt...maar kan me ook goed voorstellen dat je dat niet allemaal gaat vertellen omdat je zelf immers ook nog niet precies weet hoe het gaat lopen allemaal :o

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 13:50

Die mensen gingen verhuizen naar het buitenland, katlief zou naar hun zoon gaan (die op kamers zit, dus nog kleiner dan ik) maar zijn huisgenoot was allergisch. Ik heb ze verteld dat ik hier in het dorp studeer en ik over 2 jaar moet gaan stage lopen en dat ik dan nog niet precies weet hoe het loopt :) Maar ze waren nog steeds heel enthousiast. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:08

Kan me voorstellen dat dit een betere optie was dan :j

Is poes al een beetje meer op haar gemak? :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 14:28

Ze zit nog steeds goed verstopt onder het bed. Als je even gaat kijken en je steekt je hand uit begint ze wel meteen heel hard te spinnen en komt ze naar je toe lopen waarna ze zich gewoon om laat vallen van: Ja, aai maar :D Echt een lieverd! Ze moet alleen nog even het lef krijgen om behalve haar koppie ook de rest van haar lijf onder het bed uit te werken. Af en toe hoorde ik vannacht ook ineens keihard geknor, lag ze tegen de verwarming aan te spinnen :) Dus volgens mij gaat het helemaal goed komen, ze heeft alleen nog wat meer tijd nodig.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:34

Ach het komt wel goed hoor.
Er zijn zoveel studenten die met huisgenoten samen een poes hebben, in de weekenden passen ze om de beurt op of neemt iemand de kat mee naar huis, ooit gaan ze weer uit elkaar en dan moet er ook wat verzonnen worden voor de poes maar is dat zo erg?

Je kunt een kat ook prima leren dat hij meer dan één thuis of baas heeft, het is maar net hoe je er zelf mee omgaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:45

O maar dan komt het wel goed, dan zal ze vast gewoon steeds een stukje meer vertrouwd raken :j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:47

Hermelientje schreef:
Nu wilde ik net eens een ander geluid laten horen en heb je al besloten.
Nou ja ik zeg het toch maar. Iedereen heeft natuurlijk gelijk met hun bezwaren maar ...... Er zitten honderden volwassen katten in asiels weg te kwijnen en dan denk ik echt dat een kat het bij jou veel beter zou hebben. Verder heb je ook heel rustige katten die een appartement niet zo erg vinden, katten die zich juist wel aan hun vaste baasjes hechten en katten die je gewoon in een mandje mee naar een ander adres kunt nemen als ze dat gewend zijn.

:j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:47

Of Gulpje leest de rest vh topic eerst even :(

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:50

Hee wat een leuk topic! Wat ontzettend leuk dat je een oude poes een mooi thuis kan geven. Zeker als je je bedenkt dat ze anders misschien wel naar het asiel was gegaan en dat haar kansen op een nieuw huis dan aanzienlijk zouden verminderen. Ik heb respect voor je keuze een oude(re) poes te nemen ipv een jong ding! :j Ik zit zelf in een exacte situatie. Ik ben opgegroeid met altijd minimaal 2 katten, honden en paarden in/aan huis. Ik woon nu sinds anderhalf jaar op mezelf zonder beest en wat vind ik het vreselijk stil in huis. Ik mis het ontzettend en moet me er dan ook al vanaf dag 1 van weerhouden om niet een poes of een hond te nemen. Financieen en een eventuele verhuizing volgend jaar hebben me er tot nu toe van weerhouden maar oh wat mis ik het (en wat ben ik jaloers op je :o )!

Heel veel plezier met je nieuwe poezebeest. En ik ben stiekem wel benieuwd naar een foto :o

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:10

Gulpje schreef:
Of Gulpje leest de rest vh topic eerst even :(

Eind goed al goed, en ik ben blij dat ik mijn reactie toen toch nog geplaatst heb ook al leek het dat TS al een besluit had genomen. En een kat van 14 is meestal niet goed meer te plaatsen, dus dit is echt een hele fijne oplossing.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 17:33

Ze was zowaar even 10 minuten onder het bed vandaan en kwam even kroelen! Meteen maar even snel een foto gemaakt voor alle nieuwsgierigen:
Afbeelding
Leuk is ze he? :D Daarna is ze snel terug onder het bed gekropen. Het was toch nog iets te spannend :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:05

Oh wat een schatje !

Hoe heet ze ?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:29

Ze is heel leuk en het zal vast niet lang duren voordat ze helemaal gewend is bij jou.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:39

Ooooh wat is ze leuk <3 De gigantische kolkogen veraden de spanning ja! <3

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 07:52

Ze heet W.oesje. Vanochtend om 6 uur werd ik wakker gemaakt door het meest sneue kattengejammer dat ik ooit heb gehoord. 1e gedachte; Ja ze zal nu toch echt wel moeten plassen := Het is minimaal 36 uur geleden.. Dus heel voorzichtig de kat onder het bed uit en richting de kattenbak gekriebeld haha , meteen de kattenbak op. Jeetje wat een plas :oo Dat was echt nodig. Zal wel een hoop schelen voor haar. Daarna rende ze ook meteen de woonkamer in om maar even rond te gaan kijken! Gelijk even de kattenbak schoongemaakt en ze is nu weer heerlijk rustig en ligt weer tevreden te knorren onder het bed. Het gaat steeds beter! :) Ik merk wel dat haar vacht niet meer helemaal optimaal is (begint een beetje te vervilten zo hier en daar). Dat ligt denk ik vooral aan de leeftijd dus als ze straks echt goed durft te knuffelen ook maar voorzichtig borstelen om dat tegen te gaan.

Oh wat vind ik het toch leuk om een poezenmama te zijn :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:28

Klinkt gezellig :+:

Zou de mijne ook voor geen goud willen missen, hoor, vind het ook heerlijke beesten !!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 02:01

Even een update van hoe het gaat met mij en poes. En een foto zegt nu eenmaal meer dan woorden:
Afbeelding
Ik geniet echt ontzettend van haar. Ze ligt nu op haar kop tegen me aan te knorren terwijl ze met haar pootjes de zwemslag doet, hihi. Heerlijk!

Lekkerding <3

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 02:22

Wat een verhaal haha
En wat een leuke poezendame!
Hoe is dr vacht inmiddels?
14 vind ik niet oma hoor ;)
De dame van 13hier is superzacht en hyper als een gek haha
Wie weet zit je nog 4-6jaar met dr ;)

Heb je geprobeerd te borstelen?
Onze jonge dame van 7 verhaart bijvoorbeels enorm (t hele jaar).
Dus haar vacht heeft soms wat hulp nodig en dan is ze weer super zacht :D

Ik weet niet of ze borstelen leuk vind?
Ik gebruik een rosborstelhandschoen met van die nopjes, (eigenlijk voor honden).
Mijn dame vind borstelen zo heerlijk dat mn hand namelijk ook vastgepakt wordt haha
Dus dit is veiliger en lijkt meer op je eigen hand :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:36

Ach wat lief ... nou, jullie hebben elkaar duidelijk gevonden :+:

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:32

Ze voelt zich al helemaal thuis zie ik en zal er vast voor zorgen dat jij snel haar lakei wordt, want daar zijn katten heel goed in, in mensen africhten.

Ik heb ontdekt dat katten die magic brush voor paarden heel fijn vinden.
Deze bedoel ik:
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 1040790/73

Het zijn gewoon drie dezelfde borstels ook al zou je een andere indruk kunnen krijgen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 15:44

Borstelen doe ik steeds een beetje. Ze is erg lang verlegen geweest, dus we doen alles stukje bij beetje. Haar vacht is al wel een stuk beter geworden. Het enige wat me stoort is dat er wat vuil in haar vacht zit (zand?) wat je er met borstelen niet uit krijgt. Ik vraag me af of het slim is haar te wassen. Maar dat vind ik ook weer zo sneu :P
Die borstels zien er goed uit Hermelientje! Ik zat er zelf aan te denken zo'n borstel voor mensenhaar te kopen van varkenshaar http://www.kudzu.be/skylimit/uploads/large_4b2fb7afb922f_kinderborstel.jpg, maar dat is misschien ook een goeie optie!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:51

Wassen? Nee joh haha het is zo koud en laat dr eerst maar lekker wennen :)
Kinderborstels zijn ook heerlijk.
Met die handschoen die ik gebruik kan je lekker aaiend borstelen en je komt tot aan de haarwortel :)
Ideaal voor katten met veel haar :D

Maar misschien dat zand eruit kloppen :P
Bij een mat helpt dat altijd! :D :j

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:44

Wassen vinden ze meestal niks tenzij ze het van jongs af aan gewend zijn.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 17:01

Lijkt mij ook niet zo prettig voor het dier nee. Ik ga morgen even die handschoen halen waar je het over had kijken of het daarmee lukt :)