Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

WinSel schreef:Die van mijn blijven gewoon buiten![]()
Lekker laag stro in het hok en een jutte zak er voor
Konijnen kunnen beter tegen kou dan tegen warmte
LibertyHorse schreef:Dat zou een mogelijkheid zijn..
maar ik heb eens gelezen dat je onbekende konijnen niet zomaar bij elkaar kunt zetten.
Vorige zomer toen Lily nog leefde hadden wij eens een konijn van een vriendin ter logé, we hadden ze geprobeert bij elkaar te zetten ( lily&de logé) maar toen vlogen ze elkaar in de haren.
ik zei al dat je dat niet moest doen maar mijn moeder vond dat toch wel een goed idee.
Tumvum schreef:Onze konijnen kunnen zelf kiezen en ze zitten eigenlijk altijd buiten, buitenhok is 6 x 5 en binnenhok is 2x2.
Wij hoeven ze dus niet binnen te doen maar onze zitten 's winters het liefst buiten.
Maar goed, niet iedereen heeft natuurlijk meerdere konijnen, al is dat zeker aan te raden. Ze hebben een buitenhok met een erg groot nachthok, wind- en waterdicht. Als het echt koud is, krijgen mijn konijnen wel veel stro in het hok. Daarnaast hebben ze onbeperkt hooi en als het erg koud is ook onbeperkt brokjes. Ze moeten veel verbranden om warm te blijven dus ik vind het belangrijk dat ze voldoende voer hebben. Ik merk ook dat ze in de winter veel meer eten dan in de zomer. WinSel schreef:LibertyHorse schreef:Dat zou een mogelijkheid zijn..
maar ik heb eens gelezen dat je onbekende konijnen niet zomaar bij elkaar kunt zetten.
Vorige zomer toen Lily nog leefde hadden wij eens een konijn van een vriendin ter logé, we hadden ze geprobeert bij elkaar te zetten ( lily&de logé) maar toen vlogen ze elkaar in de haren.
ik zei al dat je dat niet moest doen maar mijn moeder vond dat toch wel een goed idee.
Je moet nooit konijnen zomaar bij elkaar zetten, dat is vragen om problemen
Als je een konijn wilt koppelen moet dit op neutraal terrein, ik begrijp dat je een voedster hebt ?
Ga dan altijd voor een gecastreerde ram, en ga naar een opvang, daar koppelen ze de konijnen en weten ze wat ze doen
Zorg wel dat als je 2 konijnen neemt voldoende ruimte hebt ( minimaal 2 m2 )
Of het is vanwege volle maan?
Zoolgangster schreef:Mijn konijn eet ook als een wolf nu.Of het is vanwege volle maan?
Hier ook extra hooi en stro om warm te blijven en een deel van de ren is dichtgemaakt met plastic omdat mevrouw graag in de ren zit. Ook was ze gisteren heel druk met haar nest te maken, meteen nadat ik extra stro had gegeven, is leuk om haar zo bezig te zien.