En dan zitten je honden plots 11h per dag alleen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:53

Mist een hoekje? Ehh, wat betekent dat?

Hhilde, er zijn DRIE honden. Het is een roedeltje. Ze hebben elkaar. En als TS thuis is is dat extra leuk. Maar om nou te zeggen dat ze, in een groepje soortgenoten, ongelukkig zijn? Lijkt me sterk.

Een hond ALLEEN, zonder gezelschap van andere honden, 11 uur alleen laten, ja dat vind ik not done. Maar drie honden... kom op.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:53

Mi_Amore schreef:
Er is een hond met een hoekje af, die geef ik ook echt niet mee met kinderen :n

Er is een hoekje af? Wat bedoel je hiermee? :P

En wat doet de hond, alleen angstig? Niet gemeen?
Vergis je niet in kinderen.

Toen ik 11 was was ik al heel wat grote honden gewend en de hond die ik ging doen is als puppy gekomen en ik heb heel goed weten mee te helpen op het gebied van opvoeding. Bovendien kunnen (rustige) kinderen vaak zo veel liefde geven dat honden ze wel mogen.

Maar ik ken je hond en het gedrag niet hoor.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:55

TS, je hoeft 'm helemaal niet mee te geven. Zorg gewoon dat hij naar buiten kan om te poepen, dat hij gezelschap heeft (2 andere honden) en dat hij kan drinken en een fijne plek heeft om te liggen. Tadaaaa, probleem opgelost.

Chaos

Hhilde schreef:
11 uur per dag alleen.. :n Ik snap niet dat mensen dat voor hun hond willen.
Ik word al naar als ik mijn hond 11 uur per week alleen laat.

:')

Ooit van vermenselijking van dieren gehoord. Een schoolvoorbeeld.
Een hond met een roedel red zich prima hoor.

Anoniem

Waarschijnlijk bedoelt ze dat er bij de hond het een en ander niet goed is tussen z'n oren.

Tja verder verkijk je inderdaad niet op kinderen; sommige zijn al hun leven lang in de weer met grotere honden, hoe kort dat ook mag klinken, maar die hebben dan echt wel de ervaring.
En je kan je paarden wel weg willen doen, maar dan blijven die honden nog steeds de hele dag alleen, dus ik zie daar de meerwaarde niet van in..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:56

Met z'n drie is al beter, maar 11 uur? :n
Ze zitten in een huis met evt een tuin (las ik nou dat de collie blaft? Fijn voor de buren..), dus ze kunnen niet eens wat anders dan slapen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:57

chelle_dora schreef:
En je kan je paarden wel weg willen doen, maar dan blijven die honden nog steeds de hele dag alleen, dus ik zie daar de meerwaarde niet van in..

Zonder paarden heeft ze meer tijd voor d'r honden.

Hhilde, ze zijn de hele tijd al met 3. Staat er duidelijk. Ze kunnen dus ook met z'n drieën spelen.

Daarnaast is het iets typisch menselijks om wat te willen dóén. Honden zijn dieren. Dieren kunnen heel goed zijn.
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-10-12 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:57

Koper schreef:
chelle_dora schreef:

Zonder paarden heeft ze meer tijd voor d'r honden.

Dat snap ik, maar dat lost het probleem overdag niet op, dus ik zie daar persoonlijk de meerwaarde niet van in.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:58

Dan zou ik eerder de honden weg doen, dat paard is er toch al aan gewend dat die het baasje maximaal 2 uur per dag ziet. (hoewel, qua honden zie ik het probleem ook niet zo, die zitten in een roedel).

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:58

Hhilde schreef:
Met z'n drie is al beter, maar 11 uur? :n
Ze zitten in een huis met evt een tuin (las ik nou dat de collie blaft? Fijn voor de buren..), dus ze kunnen niet eens wat anders dan slapen.

Weet jij veel hoe groot die tuin is????

Ik woon op een flatje met 55m2 woonoppervlak en ik heb een privétuin van 110m2.
Alles kan!

Nu zeg ik overigens niet dat dat genoeg space is voor 3 honden maar je begrijpt vast wat ik wilde zeggen! :P
Laatst bijgewerkt door Chaos op 25-10-12 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:59

Chaos schreef:

Dat heeft niks met vermenselijking te maken.
Het is gewoon absoluut not done. 55 uur per week.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 09:00

Dus ze zouden genoeg hebben met elkaar, een hondenluik en hun tuin? :\

Een hond met een hoekje af is een hond met een geestelijk probleem.
Ze durft maar al te goed knappen, die geef ik echt niet mee met een kind.
Ja muilkorven, maar dan loopt ze ook nog eens 11h per dag rond met een muilkorf,
alsof het allemaal nog niet aanpassen genoeg is.

Mijn honden komen uit Spanje en zijn niet anders gewend dan kennels, geen aandacht, niet wandelen etc.
Maar ik geef hen nu wel een warme mand, aandacht en stevige wandelingen.
Ik zit er gewoon mee verveeld dat ik hen die aandacht een pak minder ga kunnen geven.

De collie blaft wel maar niet constant, alleen als er iemand voor ons poortje staat te wachten.
Ik kan nog steeds de weg naar de poort afzetten zodat hij niet tot daar kan lopen om alarm te slaan.
Mijn tuin is 400m² groot.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:00

Hhilde schreef:
Chaos schreef:

Dat heeft niks met vermenselijking te maken.
Het is gewoon absoluut not done. 55 uur per week.

DAT VIND JIJ!!! :P :P :P

Omdat JIJ anders medelijden krijgt met de honden!!!

Vermenselijking.

Chaos

Re: En dan zitten je honden plots 11h per dag alleen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:01

Mi Amore, nou dan zou ik me echt niet zo druk maken!
En nee, als ze af en toe pakt is niej handig nee. :P

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:03

Chaos schreef:
Hhilde schreef:

Zichzelf prima kunnen redden is misschien niet voldoende voor sommige hondeneigenaren? Voor mij in elk geval niet en voor TS gelukkig ook niet.

En Chaos, je kan kan nog met zulke koeienletters je mening gaan verkondigen, maar dat is ook slechts JOUW mening hoor.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:03

Mi_Amore schreef:
Dus ze zouden genoeg hebben met elkaar, een hondenluik en hun tuin? :\

Een hond met een hoekje af is een hond met een geestelijk probleem.
Ze durft maar al te goed knappen, die geef ik echt niet mee met een kind.
Ja muilkorven, maar dan loopt ze ook nog eens 11h per dag rond met een muilkorf,
alsof het allemaal nog niet aanpassen genoeg is.

Mijn honden komen uit Spanje en zijn niet anders gewend dan kennels, geen aandacht, niet wandelen etc.
Maar ik geef hen nu wel een warme mand, aandacht en stevige wandelingen.
Ik zit er gewoon mee verveeld dat ik hen die aandacht een pak minder ga kunnen geven.

De collie blaft wel maar niet constant, alleen als er iemand voor ons poortje staat te wachten.
Ik kan nog steeds de weg naar de poort afzetten zodat hij niet tot daar kan lopen om alarm te slaan.
Mijn tuin is 400m² groot.

TS, JIJ baalt ervan dat je je honden minder aandacht kan geven. En dat is naar voor je maar regel dan een alternatief:
- verhuis naar dichter bij je werk
- zoek een andere baan
- kijk of je parttime kunt gaan werken

In plaats van op bokt een potje hulpeloos te gaan zitten doen.

En als jij niet thuis bent is die mand even warm. Je honden redden zich wel, ja, zélfs als jij een paar uur van huis bent. En 's avonds ben je weer thuis en kun je ze aandacht geven. Je gaat niet 7 maanden op wereldreis ofzo. En tuurlijk snap ik dat je je zorgen maakt vanwege het verleden van je hond. Een oud-klasgenoot van mij heeft ook zo'n hond uit Spanje, die hebben ze in een boom gevonden. Heel zielig... en die oud-klasgenoot van mij en z'n partner werken ook allebei, en de hond is dan thuis. En dat gaat prima.

Ik denk echt dat het probleem bij jou ligt en niet bij je honden.
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-10-12 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:04

Hhilde schreef:

11 uur per week? De hond slaapt ook bij je in bed?

Weet niet wat voor hond je hebt en ja, een hond vindt aandacht meestal best leuk, maar serieus vind deze reactie overdreven.

Er zijn nu eenmaal mensen die werken, dat jij dat kennelijk niet doet (neem ik tenminste aan, of misschien 1 dagje ofzo dan hooguit als je 11 uur al niet haalt per dag) dat is heel fijn voor jou, maar "normaal" moeten mensen gewoon werken en dan zit een hond al snel 8 uur alleen. Gaat het beest niet dood van :) Zolang hij maar zijn energie kwijt kan 's avonds en eten/drinken heeft en wat rond kan lopen..

Zouden mensen dit nu ook bij hun paard hebben? :') Mijn knol zou gek worden... (De hond overigens ook, die trekt zich niet voor niets af en toe terug in zijn benchje.. (staat dan wel gewoon open, maar dan wil ze rust)...

Zeggen ze dat honden zo'n goed leven hebben, maar je zou maar bijna 24/7 met je baasje opgescheept zitten :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:05

Maar mijn mening geef ik als een mening, hallodan. ;) ;) En niet als een feit.

Dat jij dat niet wilt is prima.

Ik persoonlijk zou dat alleen zitten verkiezen boven weg doen, waar de honden nog veel meer van van de kaart zullen geraken. ;)

Ik zeg nergens dat iets wel of niet zo moet itt Hhilde.
Enne, koeienletters is overdrijven, drukte ff Caps Lock in. ;)
Laatst bijgewerkt door Chaos op 25-10-12 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:07

HalloDan schreef:
@ Floss
Honden hebben echt niet veel leefruimte nodig, die gaan echt geen wandelingetje door het huis maken?! Wel zijn het roedeldieren die gezeldschap en aandacht nodig hebben. TS verwoord daarom heel goed dat het om de kwaliteit van leven gaat.

Eerlijk gezegd vind ik sowieso dat als je meerdere dagen meer dan 5 uur op een dag werkt, je jezelf af zou moeten vragen of dat wel zo'n leuk leventje is voor een hond. Dan zou je in mijn ogen op z'n minst een uitlaatservice moeten inschakelen die ze in de middag even lekker uit huis haalt. En ja, dat kost geld..

Het scheelt misschien dat mijn hondjes 9 en 14 jaar zijn, slapen veel tegenwoordig.
En die vinden het, als ze niet slapen, fijn om wat rond te scharrelen en elkaar achterna te zitten, dan is een beetje ruimte wel zo fijn :)
Als ik savonds thuis ben liggen ze ook te pitten, op de bank, naast me. Ik loop vaak savonds een ronde van zeker anderhalf uur, maar die van 14 wil niet mee, is te oud. Die draait echt haar koppie weg als je met de riem aan komt zetten :')
Die van 9 gaat nog wel mee.

Vraag me serieus af wat een 'leuk leventje' inhoudt, vanuit de ogen van een hond gezien.
Ik denk dat die van mij super tevreden zijn. Als een hond niet lekker in zijn vel zit dan uit zich dat toch meestal in binnen plassen, dingen slopen, en noem maar op. Zolang ze geen gefrusteerd of stressgedrag vertonen is het in mijn ogen goed.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 09:08

Ik ben echt wel een miep als het over kwaliteit gaat hoor.
Ik had ook wel een gigantische hoop antwoorden verwacht,
ik ben al blij dat ik niet word aangevallen...
Ik zoek gewoon een goede oplossing voor hen om hun levenskwaliteit optimaal te houden.

@Koper: op jouw alternatieven heb ik reeds antwoord gegeven

- ik heb nét een huis gekocht
- een andere baan, daar kijk ik naar uit, maar heb je niet op 1, 2, 3. Het is crisis en zoals eerder gezegd, er staan er 500 te springen voor 1 baan. Ik ben allround technisch administatief medewerker.
- parttime: ook geen optie, héél veel werk hier in dit opstartend bedrijf, en ik kan heus geen €700 per maand missen. Dan is er geen geld voor de honden hun eten en medische verzorging, dus dan kom ik alsnog op hetzelfde uit.

@_Floss_: die van mij worden over 2 maand 9 en 11.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:09

Nou, laten jullie je honden maar lekker tienduizend uur per week (overdag + 's nachts) alleen zitten. Ik ga hier weg, wanf ik vreet mezelf helemaal op zo. Dat sommige mensen er voor kiezen hun hond zo lang alleen te laten zijn (of het nu met of zonder roedel is), vind ik jammer. We hebben het over ongeveer 19 uur per dag als je de nacht mee telt.

En wat voor hond ik heb maakt niet uit, maar er is bij ons heel vaak iemand thuis. En nee, in die 11 uur rekende ik geen nachten mee, maar dan is hij heel vaak ook gewoon bij mij.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:12

Mi_Amore schreef:
- een andere baan, daar kijk ik naar uit, maar heb je niet op 1, 2, 3. Het is crisis en zoals eerder gezegd, er staan er 500 te springen voor 1 baan. Ik ben allround technisch administatief medewerker.

Heb je al gezocht? Misschien is het handiger en fijner voor jezelf om wat sollicitaties te versturen in plaats van te bokken. DOE wat om je situatie te veranderen. Met op bokt rondhangen ga je je probleem (jouw probleem, niet zozeer dat van je honden) niet oplossen.

@ Hhilde: in een week zitten 168 uur. Ik vind het steeds moeilijker om jouw reacties niet een beetje gek te vinden.
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-10-12 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:13

Jeetje wat een lastige situatie zeg....ik snap je heel goed, ik denk alleen dat dit op je gevoel is gaan zitten en dat knaagt. Je geeft aan dat ze uit Spanje komen en niet echt veel gewend zijn. Ze zijn al blij dat ze bij jou zijn...geen angst maar liefde. Ook is er al 1 op leeftijd, ik heb hier een oudere hond nou die slaapt meer dan dat hij wakker is.....misschien eerst eens proberen met een luik, kun je altijd nog iets voor maken zodat het dicht valt, bv wat je hebt met van die horgordijnflappen maar dan van plastic, ze vallen weer docht en houdt een hoop warmte tegen euh snap je me? Is er ook niemand in de buurt die je zou kunnen helpen, dat je langzaam het vertrouwen geeft (laten wennen aan een persoon) een buurmeisje of bv een ouder iemand die de aandacht zalig vind.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:13

Ik zou kiezen voor het luik en eventueel iemand die een blokje met ze om kan gaan.

Een andere baan/verhuizen/minder werken/honden herplaatsen lijkt me allemaal een stuk lastiger.
Een hond heeft ook niet zomaar een baasje, de asielen zitten al vol met honden. En wie zegt dat ze dan ergens terecht komen waar ze wel de hele dag aandacht hebben. Ik denk dat een heleboel honden heel veel alleen thuis zijn alleen dat die mensen daar niet zo open over zijn ;)
De honden zullen zich wel redden als ze zowel binnen als buiten kunnen komen en 's ochtends en 's avonds een extra goede wandeling krijgen waar ze moe van worden :)

Ik vind mijn katten :') soms ook zielig, ga ik 's ochtends de deur weer uit om pas uren later terug te komen. Maar in de vakanties merk ik dat ze weinig van mijn aandacht moeten hebben haha, ze liggen de hele dag te pitten of spelen met elkaar. Enkel 's ochtends blijven ze wat langer bij mij op bed liggen maar goed, dat is maar een uurtje :)
Je honden zijn al gewend veel alleen te zijn, dan kan dat uurtje extra er ook wel bij.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:14

Is er een mogelijk voor thuiswerken? bijv dag in de week, of wat kortere dagen op kantoor en thuis 's avonds nog even wat werken?