Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mi_Amore schreef:Er is een hond met een hoekje af, die geef ik ook echt niet mee met kinderen

chelle_dora schreef:En je kan je paarden wel weg willen doen, maar dan blijven die honden nog steeds de hele dag alleen, dus ik zie daar de meerwaarde niet van in..
Koper schreef:chelle_dora schreef:En je kan je paarden wel weg willen doen, maar dan blijven die honden nog steeds de hele dag alleen, dus ik zie daar de meerwaarde niet van in..
Zonder paarden heeft ze meer tijd voor d'r honden.
Hhilde schreef:Met z'n drie is al beter, maar 11 uur?![]()
Ze zitten in een huis met evt een tuin (las ik nou dat de collie blaft? Fijn voor de buren..), dus ze kunnen niet eens wat anders dan slapen.

Hhilde schreef:Chaos schreef:
Ooit van vermenselijking van dieren gehoord. Een schoolvoorbeeld.
Een hond met een roedel red zich prima hoor.
Dat heeft niks met vermenselijking te maken.
Het is gewoon absoluut not done. 55 uur per week.

Chaos schreef:Hhilde schreef:11 uur per dag alleen..Ik snap niet dat mensen dat voor hun hond willen.
Ik word al naar als ik mijn hond 11 uur per week alleen laat.
Ooit van vermenselijking van dieren gehoord. Een schoolvoorbeeld.
Een hond met een roedel red zich prima hoor.
Mi_Amore schreef:Dus ze zouden genoeg hebben met elkaar, een hondenluik en hun tuin?
Een hond met een hoekje af is een hond met een geestelijk probleem.
Ze durft maar al te goed knappen, die geef ik echt niet mee met een kind.
Ja muilkorven, maar dan loopt ze ook nog eens 11h per dag rond met een muilkorf,
alsof het allemaal nog niet aanpassen genoeg is.
Mijn honden komen uit Spanje en zijn niet anders gewend dan kennels, geen aandacht, niet wandelen etc.
Maar ik geef hen nu wel een warme mand, aandacht en stevige wandelingen.
Ik zit er gewoon mee verveeld dat ik hen die aandacht een pak minder ga kunnen geven.
De collie blaft wel maar niet constant, alleen als er iemand voor ons poortje staat te wachten.
Ik kan nog steeds de weg naar de poort afzetten zodat hij niet tot daar kan lopen om alarm te slaan.
Mijn tuin is 400m² groot.
Hhilde schreef:11 uur per dag alleen..Ik snap niet dat mensen dat voor hun hond willen.
Ik word al naar als ik mijn hond 11 uur per week alleen laat.
Zolang hij maar zijn energie kwijt kan 's avonds en eten/drinken heeft en wat rond kan lopen..
Mijn knol zou gek worden... (De hond overigens ook, die trekt zich niet voor niets af en toe terug in zijn benchje.. (staat dan wel gewoon open, maar dan wil ze rust)...
En niet als een feit.
HalloDan schreef:@ Floss
Honden hebben echt niet veel leefruimte nodig, die gaan echt geen wandelingetje door het huis maken?! Wel zijn het roedeldieren die gezeldschap en aandacht nodig hebben. TS verwoord daarom heel goed dat het om de kwaliteit van leven gaat.
Eerlijk gezegd vind ik sowieso dat als je meerdere dagen meer dan 5 uur op een dag werkt, je jezelf af zou moeten vragen of dat wel zo'n leuk leventje is voor een hond. Dan zou je in mijn ogen op z'n minst een uitlaatservice moeten inschakelen die ze in de middag even lekker uit huis haalt. En ja, dat kost geld..
Mi_Amore schreef:- een andere baan, daar kijk ik naar uit, maar heb je niet op 1, 2, 3. Het is crisis en zoals eerder gezegd, er staan er 500 te springen voor 1 baan. Ik ben allround technisch administatief medewerker.

soms ook zielig, ga ik 's ochtends de deur weer uit om pas uren later terug te komen. Maar in de vakanties merk ik dat ze weinig van mijn aandacht moeten hebben haha, ze liggen de hele dag te pitten of spelen met elkaar. Enkel 's ochtends blijven ze wat langer bij mij op bed liggen maar goed, dat is maar een uurtje