Pup wil alleen maar bij me zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Pup wil alleen maar bij me zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:58

Iets met de kat en het spek. Als een hond de bench fijn vindt en als fijn rustig plekje ziet dan gaat hij er graag in. Hij kan dan niets slopen waar dat niet voor bedoeld is (want hoe je het ook wendt of keert, de hond is altijd een flinke poos alleen, of je nu vrij hebt genomen of niet: wat dacht je van slaap? ), dus daar hoef je hem dan ook niet in te corrigeren. Dat kan wel als je het een keer ziet gebeuren. Als je een bench gaat zien als kooi wordt het al snel negatief en dat niet de bedoeling van een bench.

Overigens kun je kinderen en honden natuurlijk niet vergelijken, buiten het feit dat je consequent moet zijn, maar dat geldt voor elk (jong) dier.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:01

slapen doen de honden hier op de slaapkamer,op bed....een puppie zet je toch ajb niet meteen moederziel alleen in een kooi waar jij niet bent???

en feit alleen al dat je honden moet conditioneren om zo'n ding te accepteren om in te moeten leven... :\

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:07

Ik zal maar weer even het voorbeeld aanhalen van de pup van mijn vriend: die heeft nooit op de slaapkamer geslapen (slecht plan ook, behoorlijk vies plus dan had ze de trap op gemoeten, nou mooi niet dat ik een hond dagelijks trap laat lopen) en nooit problemen gehad. Piepen, dat wel, maar alleen als ze een plasje moest. Ze hadden een babyfoon daarvoor en dan kwamen ze haar even eruit halen om naar buiten te gaan. Gelijk haar kruik even opnieuw opwarmen zodat ze daarna weer heerlijk kon slapen. Ze snurkte de hele nacht door, want 's morgens moest ze meestal wakker gemaakt worden voor haar ontbijtje.

Misschien was ze wel heel makkelijk, maar er zijn nooit problemen met haar geweest.

Overigens was de bench ook erg handig om haar een eigen plekje te geven. De katten vonden haar mand namelijk ook altijd wel lekker, en dan werd die nog wel eens ingenomen. Hond stond onder de katten dus zij ging dan uit zichzelf weg, en ja, dan had ze niet echt een andere plek. Is uiteindelijk opgelost met een extra kleed aan de andere kant van de kamer, maar goed, dat is wel heel erg offtopic 8)7

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:12

als hij slaapt , vreet hij ook niks uit en lamp uit = slapie doen
als je voor het slapen gaan nog even een lekkere wandeling maakt, slapen ze als roosjes en aangezien je de pup niet alleen achter laat(er is immers nog een hond) gaat hij braaf slapen

ik heb maar één keer meegemaakt dat een hond begon te huilen
die kwam uit het asiel en was wat verknipt(verkeerd opgevoed) , die heb ik in de wc gelegd in haar mandje(deur gewoon open natuurlijk) want die wand grenst aan onze slaapkamer
zo kon ze mijn stem goed horen (gipswandje) als ze zich weer ellendig voelde maar kon ze ook naar de andere honden in de keuken
het was 2 nachten doorkletsen maar toen was het goed

nu heb ik een poedeltje wat dement begint te worden en s'nachts af en toe de weg kwijt is
dan begint ze ook wat te huilen/blaffen
als ik haar naam roep en even mijn stem laat horen(van uit bed :P ) is het weer goed en slaapt ze weer door

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:15

Spatter, wat een heerlijke manier van honden houden heb jij, chapeau!

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:16

kimmie261 schreef:
Wildgirl schreef:
@prisca, waarom moet die hond bij jou in de bench?
Ik heb gedurende mijn hele leven ongeveer 10 pups groot zien worden/gebracht en geen enkele daarvan heeft in een bench gezeten.
Zijn allen fijne honden geworden :j

dat er nog mensen bestaan die hondjes zonder een kooi groot brengen... doet me goed dat te lezen... :)

ik zou ook uit een kooi willen als hond zijnde ,is toch ook iets wat zo onnatuurlijk is,opgesloten worden in een ijzer hok,terwijl je baasjes waar je graag bij wil zijn een stukje verderop zitten..

totaal iets wat bij mij aan logica ontgaat...

wildwings,nee hoor..ik lees wel meer dingen die ik schokkend vind wat betreft het opsluiten van puppies in kooien ,verkleinen van die kooien zodat zo'n beestje zich amper meer kan verroeren bv,maakt zo lekker makkelijk zindelijk nl...

:\

Mijn pup heeft geen bench ze heeft een mand en daar slaap ze op.
Ze heeft van dag een nog geen een keer gepiept of snachts als ik ga slapen.
En een pup straffen als het plast in de bench of in huis zou ik niet doen.
Als ik optijd zodra ze wakker is of gespeeld heeft haar ga uitlaten is er niks aan de hand.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:17

@ Magrathea :een puppie kan je de trap toch optillen of was het van zo'n reuzeras dat ie meteen 30 kilo woog bij 8 weken oud??

en onhygienisch..een hondje van 8 weken oud??ongelooflijk...om dat '' vies'' te vinden...

zeker kleine pupjes die gewend zijn om uit een roedeltje te komen,moederziel alleen laten in een kooi....pfff...

en ipv een kooi kan je toch ook een extra mand dan neerzetten als katten erin zouden gaan liggen,wat heeft die kooi voor meerwaarde dan?

feit alleen al dat een roedeldier in een kooi gestopt wordt wat te klein voor een konijn gevonden wordt..echt kan daar gewoon niet bij.. :n

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:23

hier geen dieren op de slaapkamer :n

onze gewone ruimtes zijn betegeld maar de slaapkamers hebben vloerbedekking
verder zit er in mijn familie nogal wat mensen met allergie voor dieren dus uit voorzorg heb ik de slaapkamers altijd vrij gehouden van dieren
daar slapen kinderen vele uren en met vloerbedekking is het toch moeilijker schoonhouden als met tegels

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:36

Jammer dat mensen die een bench al opsluiten en kooi zien ipv een hulp middelen om problemen te voorkomen. En ook te denken aan mensen die werken of wel eens weg zijn.

Mijn hond heeft de eerste week als pup in de slaapkamer in de bench geslapen. Daarna naar beneden ook in de Bench. Niet alle pups weten dat licht uit slapen is vele gaan op onderzoek wat niet weet niet deert is mijn medicijn geweest. Als diverse hondenscholen en fokkers het aanraden aan mensen zal het heus wel goed zijn en niet zo zwart/wit als jullie alleen maar thuis zittende mensen.

En idd voorkeur niet de slaapkamer als gewoonte maken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:41

Ik de hele dag thuis zitten? Nee joh, dat lukt me niet eens met alle beestjes, 3 dochters en een ondernemende man ;) . Maar een pup mag wel mee, die is nooit teveel.

Overigens slapen hier ook 2 honden op de slaapkamer. Als pup al gedaan en ze zijn blijven hangen. Ze kunnen prima alleen slapen als dat moet, maar ik wil die lekkere warme lijven niet missen.
De andere honden slapen allemaal op hun eigen plek, anders wordt het me wel een beetje te gek.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:12

dankzij het feit dat ik alleen maar thuis zit hoef ik in ieder geval mijn honden niet in kooien op te sluiten..

en dat fokkers en hondenscholen het adviseren kan ik alleen maar treurig vinden,helaas is het tegenwoordig nl heel gewoon geworden om roedeldieren eenzaam en alleen in kooien op te sluiten .. :\

een zeer bedroevende ontwikkeling in het houden van honden...kan er niets meer van maken als dat.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:55

Kimmie ik vind je nogal heel hard overkomen naar mensen die een bench gebruiken. Wie zegt hier dat je een pup dag en nacht in een bench moet steken ? Is het niet handig als een van de honden geopereerd moet worden (al is het sterelisatie) dat die de bench kent en daardoor beter kan genezen ? Is het niet handig dat als je het vliegtuig neemt en je hond gaat mee dat jouw hond de bench kent en dus niet helemaal zit te flippen ? is het niet handig dat als je hondenshows doet je jouw hond even van het rumour kunt afzonderen door hem in de bench te laten bekomen ?
Is het niet handig dat als je kleine kinderen op bezoek hebt die achter de hond willen aanrennen je de hond in zijn bench kan laten rusten ?
Daarom noem ik het dus een deel van opvoeding. Het kan ellende voorkomen als de hond wel in een bench gaat moeten voor 1 of andere reden.
Dat jij alleen maar thuis zit met je honden prima, maar niet iedereen heeft die luxe en dan moet een hond ook leren om alleen te zijn voor meerdere uren. Ik heb mijn pup de eerste weken ook overdag in haar bench gelaten omdat ik ze nog te klein, gevoelig vond om haar alleen te laten met mijn andere veel grotere hond. Puppy's rusten veel en hebben het ook nodig om te groeien. Dat je een bench niets vind goed, maar om ons hiervoor te gaan vergelijken met mensen die dieren in hokken laten creperen, vind ik jou veel te ver gaan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:05

Hier mag een pup zeker de eerste maanden wel veel bij me zijn, ik sjouw ze dan idd overal mee naartoe, vrienden en familie weten dat en hebben er geen problemen mee.
Op de slaapkamer wilde ik ook geen honden, maar nadat er eens eentje ziek was en dan het beste maar naast ons bed kon slapen (dan hoorde ik hem tenminste als hij naar buiten moest), wel, die is ook blijven "plakken" .
Hier heb ik wel voor een aantal van de honden een bench, maar daar liggen ze niet veel in.

Om te eten hebben ze wel allemaal hun eigen plek, en dan zijn de benches handig, kan ik precies in de gaten houden dat ieder zijn eigen eten binnenkrijgt.

Wat bij een border collie bovendien heel belangrijk is dat die een time-out leren, bedoel ik mee dat er een uit-knop op hoort te zitten, dat is een ras wat in potentie snel kan opdraaien.
Die weten van zichzelf niet van ophouden, dat moet je ze leren.

Ja, en dan gaat een pup hier ook even voor een uurtje in de bench, dan zie je dat ze na 2 minuten rustig gaan slapen. Zo leren ze rustmomenten te nemen.
Maar eigenlijk is het hier ook waar ik ben zijn de hondjes ook.
De man van Spatter komt hier als hoefsmid, die weet wel dat hier de honden gezellig mee op de bank komen zitten :) enig probleem: de bank is altijd te klein met 5 honden...

En als ze eens heel erg onder de modder zitten (wat hier wel eens kan voorkomen) dan gaat ze ook even de bench in om op te drogen, en dan mogen ze er weer uit.
Bench gebruiken om de pup sneller zindelijk te krijgen hebben we niet gedaan, dat ging eigenlijk altijd redelijk snel, als hier een pup komt nemen we daar veel tijd voor vrij.
Gaat onze vakantie van dat jaar gewoon aan op, vind ik goed besteedde tijd, heb je later jaren plezier van.
En ja, hier mag een pup dus wel veel op schoot, gezellig samen een uurtje slapen, heerlijk toch...
Enige probleem, de groten blijven dat dus ook doen, de reuen van 20 kilo genieten er nog steeds van op schoot te mogen hangen...kun je iemand toch niet vertellen een "werkhond" die graag op schoot zit...lol..

Als we ooit klaar zijn met de verbouwing hoop ik dat we zoveel plaats meer in huis hebben dat ik weer manden kan neerzetten, dan hebben ook diegenen die nu geen bench hebben een eigen rustig plekje waar ze zich terugtrekken kunnen als ze dat willen.

Verlatingsangst of andere problemen heeft geen van mijn honden, ondanks dat ze heel veel bij me zijn.
Het enige waar ik op moet letten is dat als er eentje sneller eet als de rest dat die het eten niet afpikt van de anderen, en zoals gezegd door een deel in de bench te laten eten gaat dat ook prima!
Zeker als je rauw vlees en botten voert wil je niet dat er eentje gaat schrokken, ik vind het belangrijk dat ze rustig eten kunnen.

Ik zie een bench dus als hulpmiddel, niet als vervanging voor een stukje opvoeding.
Hier mag een hond gewoon hond zijn, scheelt natuurlijk wel al veel als je een stabiel roedel hebt.

Een hond alleen vind ik zowiezo helemaal niks, net zoals ik geen paard alleen zou zetten.
Maargoed, daar zal ook wel iedereen anders over denken...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:04

betadine schreef:
Kimmie ik vind je nogal heel hard overkomen naar mensen die een bench gebruiken. Wie zegt hier dat je een pup dag en nacht in een bench moet steken ? Is het niet handig als een van de honden geopereerd moet worden (al is het sterelisatie) dat die de bench kent en daardoor beter kan genezen ? Is het niet handig dat als je het vliegtuig neemt en je hond gaat mee dat jouw hond de bench kent en dus niet helemaal zit te flippen ? is het niet handig dat als je hondenshows doet je jouw hond even van het rumour kunt afzonderen door hem in de bench te laten bekomen ?
Is het niet handig dat als je kleine kinderen op bezoek hebt die achter de hond willen aanrennen je de hond in zijn bench kan laten rusten ?
Daarom noem ik het dus een deel van opvoeding. Het kan ellende voorkomen als de hond wel in een bench gaat moeten voor 1 of andere reden.
Dat jij alleen maar thuis zit met je honden prima, maar niet iedereen heeft die luxe en dan moet een hond ook leren om alleen te zijn voor meerdere uren. Ik heb mijn pup de eerste weken ook overdag in haar bench gelaten omdat ik ze nog te klein, gevoelig vond om haar alleen te laten met mijn andere veel grotere hond. Puppy's rusten veel en hebben het ook nodig om te groeien. Dat je een bench niets vind goed, maar om ons hiervoor te gaan vergelijken met mensen die dieren in hokken laten creperen, vind ik jou veel te ver gaan.

Ik denk dat Kimmie261 zo tegen een bench is, omdat ze al heel nare dingen heeft gezien, als gevolg van verkeerd gebruik.

Verder vind ik al die punten de jij noemt, op te lossen zonder een bench. Kimmie heeft al meerdere honden laten opereren en ze zijn allemaal zonder bench hersteld, voor zover ik weet.

Vliegtuig, tja....ik (en met mij de meesten denk ik) zit niet dagelijks in het vliegtuig met mijn honden, dus om het ze daarvoor speciaal te leren, nee...

Hondenshow heb ik een gruwelijke hekel aan. Zo triest, die honden die maar op moeten zitten en mooi zijn...ze mogen hun rondje in de ring lopen (en worden daarbij altijd in een bepaalde houding getrokken, want stel je voor dat je niet de mooiste en beste hond hebt) en verder liggen ze de godganse dag in de bench, echt sneu vind ik dat.

Ik heb zelf drie kinderen en er komen hier dus ook een hoop kinderen over de vloer. Als het niet anders kan, gaan de honden die ik niet vertrouw in de kennel of naar buiten, maar niet in de bench. Bovendien leer ik mijn (en kinderen die hier komen) heel goed dat ze de honden met rust moeten laten. Verder heb ik echt heel fijne, relaxte dieren die er niet warm of koud van worden als er kinderen rondrennen en aan ze zitten.

Ik ben niet persé tegen een bench. Maar ik vind wel dat je een pupje niet in de bench moet drukken als zindelijkheiddstraining. Een pupje kan het niet de hele nacht ophouden, om zo'n diertje dan in zijn eigen pies te laten zitten vind ik echt te sneu. Mijn hart breekt als ik er aan denk hoe al die hondenbabies 's nachts moederziel alleen in het donker in een hok worden gedrukt, omdat ze 'moeten leren alleen' te zijn. Hun moeder opeens weg, hun broertjes en zusjes opeens weg, alles vreemd en dan moet je je maar zien te redden in je kooi. Huilen heeft geen zin, want er komt toch niemand, want je moet het leren....

Mijn honden hoeven niet alleen te zijn als ze baby zijn, ik neem ze bij me, troost ze, knuffel ze en ze slapen dan zoooo lekker. En allemaal zijn het fijne honden, die als de beste alleen kunnen zijn.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:52

Maar zie je Diablo jij spreekt ook al over drukken in een kooi en zindelijkheidtraining door kooi etc.
Ik heb een kooi ipv mand voor mijn JR. Als pup heeft ze de 1ste nacht ook heel erg gehuild, leek net op een dinausaurus kreet. Toen hebben we haar voor 1 nachtje bij ons genomen in bed en de dag erna terug in de bench en sinds toen is de bench echt haar huisje. Als ze 's avonds moe is geeft ze ook duidelijk aan dat ze naar haar bench wilt. Nu gaat ze er alleen nog in om et slapen te eten en ook was het heel erg handig na haar operatie. De operatie was aan haar knie en 1 verkeerde beweging kon heel ernstige gevolgen hebben dan kon ik toch het risico niet nemen van ze bij mijn andere hond te laten die 40kg meer weegt als haar... Dat zou ik dan onverantwoord vinden. Door gebruik van de bench kon ze toch dicht bij hem zijn zonder risico, want ze spelen graag nogal wild samen.
Een kooi is geen straf, maar een veilige plek om de hond te kunnen afzonderen. Een hond die de kooi als pup heeft geleerd zal ook de kooi zien als veilig en rustig, maar voor een hond die dat niet kent kan een kooi eng zijn of ervaren als een dwang of straf. Daarom vind ik het belangrijk dat ze het kennen. Vooral als je meerdere honden hebt is het handig om af te zonderen zoals sassy schreef voor het eten bvb. Natuurlijk kun je het ook zonder doen, maar het kan gewoon ook heel erg handig zijn, maar daarvoor moeten ze het wel kennen zodat ze het niet als straf gaan ervaren en het kost helemaal niets om het zo aan te leren.
En over die kinderen. Mijn honden kunnen goed omgaan met kinderen, maar kinderen niet altijd met honden. Ik ga dan ook geen uur achter een kind lopen zeggen dat het niet mag als het de mijne niet is. Of als we aan het eten zijn enzo en dat kind loopt dan de hele tijd rond achter de honden enzo. Dan ja , heb ik ze liever even in de bench zodat ze rust hebben en wij ook rustig verder kunenn eten zonder dan dat ik altijd moet opkijken naar wat dat kind met mijn honden doet.
Ben ik nu een crimineel die mijn honden ophok ? Heb ik mijn honden slecht opgevoed omdat er eentje 's nachts in een bench slaapt ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:05

betadine,hier inderdaad meerdere honden geopereerd en nog nooit een kooi gebruikt :n

in vliegtuigen ga ik zelf niet eens ( 10-)jaarlijks in laat staan mijn honden..idiote reden om een beest te leren in een kooi te zitten overigens,alsof mensen dagelijks het vliegtuig met de hond nemen :D ...

hondenshows kan je prima je hond bij aan een lijn houden,zie geen reden dat daarom tegenwoordig zo goed als elke pup,zonder ook maar geprobeerd te hebben zonder kooi,gekooit moet worden..lijkt wel alsof het bijna onmogelijk is zonder kooi een hond te houden..

en echt hoor,leven hier heel wat honden,ook honden die een gekooit leven hadden en weet je,ze kunnen uitstekend zonder kooi...slapen ook prima in een mandje nl...

en oja,als hier kinderen komen dan liggen de honden gewoon overal en nergens,tis eerder de kinderen zeggen dat als honden slapen ze met rust te laten als dat ik mijn beesten in een kooi zou opsluiten...

daarnaast heb ik mijn honden ook zo sociaal en vrij opgevoed dat ieder moment van de dag mensen aan ze mogen zitten...daarmee ook kinderen,ze vinden het alleen maar prachtig...

en nog niet daarbij te noemen dat mijn honden helemaal niet afgezonderd willen zitten,die willen juist overal bij zijn,bij de mensen zijn,zou die werkelijk dood ongelukkig maken als ik ze zou afzonderen..en dan heb ik nog wel meerdere honden,laat staan honden die als roedeldier alleen gehouden worden en dan ook nog eens weggestoken worden om ergens eenzaam te gaan zitten zijn,terwijl er in huis gezellig mensen zitten te zijn :\

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:33

Betadine, ik denk dat jij goed met de bench omgaat. Je zegt zelf dat je hondje na de eerste nacht stil was en lekker is gaan slapen.
Die voelde zich schijnbaar veilig. Maar mensen die zeggen dat een pup van 9 weken zijn behoefte gewoon op kan houden en dat je het vooral niet meteen schoon moet maken als hij, geheel buiten zjn schuld, in de bench geplast heeft, sorry hoor......maar dat is toch niet de manier?

En een pupje van 9 weken die je niet moet knuffelen/oppakken/bij je nemen omdat hij piept en jankt.....waarom niet? Zo'n diertje zoekt geborgenheid, warmte, iets wat heel normaal is en waar je, naar mijn mening, ook gehoor aan moet geven. Als je daar zulke verwende honden van krijgt, die verlatingangst hebben, waarom zijn mijn (8) honden dan allemaal niet zo?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:18

Ja een bench gaat een hond niet zindelijk maken. Het heeft mij ongewild wel wat geholpen voor de JR geloof ik, want aangezien ze het als haar plekje beschouwt ging ze er al heel snel geen behoefte indoen. De bench is ook groot genoeg dus ze hoeft er dan ook echt niet in te liggen, want dat zou wel wat sneu zijn voor zo een jonge pup, maar om nu te zeggen dat je met een bench een hond zindelijk maakt, dat geloof ik niet, want al die tijd dat hij uit de bench is moet hij alsnog leren dat het in de tuin veel meer geaprecieert wordt.
Mijn grotere hond heeft nooit in een bench moeten slapen, maar die moest dan wel in een bench als we even weg gingen (max 2u-2u30), want die kon in 20 minuten heel het huis omkeren en dat al van zijn 3 maanden oud. Die had erg last van verlatingsangst en die kreeg dus als bezigheidstherapie een jack russel :+ Bij hem had ik wel wat spijt dat ik hem niet sneller heb geleerd van alleen te zijn, maar als ik hem in huis nam werkte ik niet en daar heeft die achteraf wel aan moeten wennen.
Denk dat het vooral om doseren gaat. Alles is goed maar met mate. Zo kun je best je hondje opnemen en knuffelen, maar bij iedere jank of angst het dier gaan opnemen kan ervoor zorgen dat je zijn angst versterkt. Dat zie je typisch bij die oudere vrouwtjes met hun yorkshire dat bij de minste persoon dat hun wil benaderen in de armen wordt getild en dan zit dat beestje daar zo te grommen enzo, keffertjes noemen ze dat hier :o
Ik merk het ook dat honden vaak ook naar mensen toetrekken die hun juist niet altijd zitten te aaien enzo. Zo heb ik met al de honden die ik al gehad heb dat ze zo opkijken naar mijn stiefvader. Die wordt gerespecteerd en je ze gaan hem echt aanzien als een god terwijl die nooit gaat lopen aaien of eten geven ofzo. Ziet wel doodgraag honden, maar zonder klef gedoe en dit vinden ze blijkbaar wel heel speciaal :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:31

Betadine, ik ben het wel met je eens, denk ik :D . Je moet inderdaad een hond niet gaan bevestigern in zijn angsten. Mijn chi's worden ook absoluut niet opgepakt als ze grote honden zien (dan blijf ik bezig, want ik heb zelf nog een aantal grote jongens :D ), maar een pupje van 9 weken die om aandacht vraagt, die krijgt het van mij hoor. Dan ben ik echt niet bezig met 'aan hem toegeven'. Nee hoor, ik neem hem/haar bij me en knuffel hem plat. Heb ik altijd gedaan en ik heb nu gewoon honden die geen van allen verlatingsangst hebben en ze zitten ook niet de hele dag voor me om geknuffeld te worden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:37

mijn eerste argenijnse dog kreeg ik ook een kooi bij,die hond was dat ook gewend,vond het zo geen gezicht,zo'n hond in een kooi,heb dat ding opgevouwen en bij de vuilnisbak gezet...hond sliep daarna lekker op de bank en op bed,mijn 2de argentijn was wel wat anders,die hond sloopte echt vreselijk...heb er nog wel foto's van hoe ik mijn huis dagelijks aantrof...maar opsluiten in een kooi van nog geen 1m2 ...heb er nog geen moment aan gedacht... :n

heb hem toen een muilkorf aangedaan,geen snuitje maar 1 waarmee die kon drinken en gewoon zijn bek in open kon doen,hij kon alleen niet slopen...althans...minder want met zijn kop alles van kasten afschuiven ging dan nog weer wel :+ ,maar hij behield wel alle bewegingsvrijheid,en de kans om bij mijn andere hond te zijn.

uiteindelijk heb ik een kennel in huis gemaakt,met kennel panelen,hem een eigen vriendinnetje gegeven en in die kennel mochten ze slopen wat ze wilde...

voor het idee:
Afbeelding

zoiets maar dan 2x zo groot....met zoiets heb ik dan weer geen moeite om honden een plek in te geven,zeker grote honden niet,maar die beesten voor uren opsluiten in een kooi waar ze zich net in om kunnen draaien.. :n ;(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:57

Hoe kom je erbij dat wij een grote hond in een bench van minder dan 1 m2 zetten?
Fan zat in een bench van 1 bij 1,5 bij 1 als ik het goed heb (zal niet veel hebben gescheeld), vanaf dat ze een pup was. En toen ze braaf alleen kon zijn zonder dingen te slopen ging de bench ook de schuur in en kwam er een lekker dik kussen voor in de plaats. Twee slaapplekjes heeft ze altijd al gehad overigens, maar een pup lieten we liever doorslapen zonder dat de kat het nodig vindt om haar plekje te claimen :)

Ik vind het behoorlijk kwalijk dat je zoveel vooroordelen hebt over mensen die gebruik maken van een bench. Mijn vriend zou zijn hond nooit nachtenlang laten piepen. Als ze piepte was dit omdat ze moest plassen (ze was nog niet helemaal zindelijk maar kon het wel al aan voelen komen), dus dan mocht ze dit ook. Daarna nog even spelen, knuffelen, nieuwe kruik en dan weer slapen. Ze zorgden er wel voor dat ze flink moe was als ze de bench in ging, werkte prima, ze viel altijd als een blok in slaap. En 's morgens er weer gezellig uit. Ze had altijd speeltjes in haar bench, kluifjes, dus ze kon zich prima vermaken zonder dat er 24/7 een mens bij haar in de buurt was. Helaas heeft ze niet heel oud mogen worden, maar er werd zielsveel van haar gehouden en ze was gelukkig, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:08

de grootste kooi die je kan kopen voor een hond in de winkel is een kooi van 1.25m x 80 cm x 80 cm en dat maakt 0,8m2...

hoe je het ook went of keert kan er niets meer van maken als dat ,en heel veel grote volwassen honden worden zonder pardon voor uren in deze mini ruimte voor uren gestopt...

en nee ik praat nooit die kooien goed...ik walg van die dingen...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:11

Niet iedereen heeft daar plaats voor. Ik vind het wel belangrijk dat een hond moet kunnen rechtstaan en draaien in een kooi en poten strekken als ie ligt, anders is ze gewoon te klein.
Voor 's nachts in te slapen moet ze zeker groot genoeg zijn, want slapen in een benepen positie dat keur ik volledig af ook al heb ik kenissen die zo hun honden soms opsluiten, daar kan ik dus niet mee leven en dat doe ik mijn honden ook niet aan. Een bench moet gewoon groot genoeg zijn voor het dier en hij moet zich er goed in voelen daarom dat ze het beter jong leren zodat ze het niet als een straf gaan ervaren.
Dat van die muilkorf heb ik nooit gedaan, maar ik veroordeel het ook niet. iedere hond is anders en iedereen heeft voorkeur van een of andere techniek om met iets om te gaan. Ik zou nooit een muilkorf gebruiken bij mijn honden thuis, jij nooit een bench, maar zo ver van elkaar ligt het dus allemaal niet. Mijn hond een muilkorf omdoen dan gaat hij 3 dagen je niet aankijken, vind hij veel erger als een bench, maar iedere situatie is anders en daar speelt ieder op zijn manier op in.
Maar denk dat we nu wel tot een punt zijn dat we elkaar begrijpen en mischien kan nu TS wel uitmaken of hij al dan niet zijn hond de bench gewoon maakt of ook niet...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:15

@Kim, nu wees dan maar blij dat de honden van ons benchgebruikers ondanks dat we ze opsluiten toch op de één of andere manier uitgroeien tot fijne, evenwichtige honden :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:32

betadine,die muilkorf was ook niet je van het hoor...vandaar dat ik een kennel in huis gemaakt hebt waar hij mocht doen en laten wat hij wilde...

maar dagelijks zo mijn huis aantreffen ging zelfs mij een beetje tever...
Afbeelding

Afbeelding

:=

en dit heb ik echt bijna een jaar volgehouden tot ie echt aan dingen begon die echt niet stuk mochten...

en Magrathea ,weet niet waar je het vandaan haalt,maar ik heb nergens geschreven dat je er geen fijne/evenwichtige,/blije/spontane/ weet ik veel wat nog meer honden van krijgt,ik vind een roedeldier opsluiten op een oppervlakte van 0,8m2 en zeker grote honden rassen,een klein hondenras heeft daar ruimte zat aan,maar grote honden en puppies voor uren daarin stoppen.... :n

mag van mij echt verboden worden...