Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) is het weer goed en slaapt ze weer door kimmie261 schreef:Wildgirl schreef:@prisca, waarom moet die hond bij jou in de bench?
Ik heb gedurende mijn hele leven ongeveer 10 pups groot zien worden/gebracht en geen enkele daarvan heeft in een bench gezeten.
Zijn allen fijne honden geworden
dat er nog mensen bestaan die hondjes zonder een kooi groot brengen... doet me goed dat te lezen...
ik zou ook uit een kooi willen als hond zijnde ,is toch ook iets wat zo onnatuurlijk is,opgesloten worden in een ijzer hok,terwijl je baasjes waar je graag bij wil zijn een stukje verderop zitten..
totaal iets wat bij mij aan logica ontgaat...
wildwings,nee hoor..ik lees wel meer dingen die ik schokkend vind wat betreft het opsluiten van puppies in kooien ,verkleinen van die kooien zodat zo'n beestje zich amper meer kan verroeren bv,maakt zo lekker makkelijk zindelijk nl...
. Maar een pup mag wel mee, die is nooit teveel.
enig probleem: de bank is altijd te klein met 5 honden...betadine schreef:Kimmie ik vind je nogal heel hard overkomen naar mensen die een bench gebruiken. Wie zegt hier dat je een pup dag en nacht in een bench moet steken ? Is het niet handig als een van de honden geopereerd moet worden (al is het sterelisatie) dat die de bench kent en daardoor beter kan genezen ? Is het niet handig dat als je het vliegtuig neemt en je hond gaat mee dat jouw hond de bench kent en dus niet helemaal zit te flippen ? is het niet handig dat als je hondenshows doet je jouw hond even van het rumour kunt afzonderen door hem in de bench te laten bekomen ?
Is het niet handig dat als je kleine kinderen op bezoek hebt die achter de hond willen aanrennen je de hond in zijn bench kan laten rusten ?
Daarom noem ik het dus een deel van opvoeding. Het kan ellende voorkomen als de hond wel in een bench gaat moeten voor 1 of andere reden.
Dat jij alleen maar thuis zit met je honden prima, maar niet iedereen heeft die luxe en dan moet een hond ook leren om alleen te zijn voor meerdere uren. Ik heb mijn pup de eerste weken ook overdag in haar bench gelaten omdat ik ze nog te klein, gevoelig vond om haar alleen te laten met mijn andere veel grotere hond. Puppy's rusten veel en hebben het ook nodig om te groeien. Dat je een bench niets vind goed, maar om ons hiervoor te gaan vergelijken met mensen die dieren in hokken laten creperen, vind ik jou veel te ver gaan.

...
Bij hem had ik wel wat spijt dat ik hem niet sneller heb geleerd van alleen te zijn, maar als ik hem in huis nam werkte ik niet en daar heeft die achteraf wel aan moeten wennen.
. Je moet inderdaad een hond niet gaan bevestigern in zijn angsten. Mijn chi's worden ook absoluut niet opgepakt als ze grote honden zien (dan blijf ik bezig, want ik heb zelf nog een aantal grote jongens
), maar een pupje van 9 weken die om aandacht vraagt, die krijgt het van mij hoor. Dan ben ik echt niet bezig met 'aan hem toegeven'. Nee hoor, ik neem hem/haar bij me en knuffel hem plat. Heb ik altijd gedaan en ik heb nu gewoon honden die geen van allen verlatingsangst hebben en ze zitten ook niet de hele dag voor me om geknuffeld te worden. 
,maar hij behield wel alle bewegingsvrijheid,en de kans om bij mijn andere hond te zijn.