Magrathea schreef:Ik heb wel degelijk de OP gelezen, maar soms leest iemand wel eens ergens overheenSorry.
Ik zette het wat kortaf neer zie ik, maar zo bedoelde ik het niet hoor! Sorry

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NynckeL schreef:Ruim van te voren- 6 weken- beginnen met bach rescue, 3x daags drupje op tong.
Nessah schreef:@Joolien: Vind ik zo gek nog niet hoor.. Denk alleen dat honden dit er uit gaan krabben.. Maar als er iets is om haar tijdelijk "doof" te maken.... Zou ik dat gelijk doen! Want dan is het een kwestie van gordijnen dicht doen haha..
Morgen ga ik met spreekuur de dierenarts bellen ( vandaag vergeten, zo stom!) en hoop dat hij misschien al een oplossing heeft.
Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken!
Joolien schreef:Oornetje op![]()
Maar wellicht ermee oefenen ofzo. Omdat het voor paarden dus ook echt rustgevend werkt, bij mensen trouwens ook
Bravura schreef:NynckeL schreef:Ruim van te voren- 6 weken- beginnen met bach rescue, 3x daags drupje op tong.
Idd Bach Rescue for Kids (daar zit gen alcohol in) helpt ook bij een angstige hond. Wel tijdig beginnen.
Ik denk dat honden uit het buitenland en honden die hier in NL getraumatiseerd zijn veel meer in paniek raken dan een doorsnee hond die bij een goede foker weg komt en die altijd een veilig leventje heeft gehad. Ik zeg niet dat die niet in paniek kunnen raken maar juist getraumatiseerde dieren zullen compleet door kunnen draaien en daar nog weken/maanden lang last van houden, voor zover ze al niet continue de stress bij zich droegen. Er is al heel wat gezeuld met sommige dieren voor ze uiteindelijk bij een goede baas terecht kwamen, dus dat speelt zeker een rol.
Bravura schreef:Geef geen spierverslappers zoals oxazepam!