Hond plast klodders bloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Hond plast klodders bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:50

Ach die van mij rende ook vrolijk rond met een inwendige bloeding.......

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:51

Ik hoop dat er niks ergs met je hond aan de hand is en alles weer goed komt. Maar zelf zou ik geen uren wandelen me een hond die klodders bloed plast. Maar goed, iedereen doe het op zijn eigen manier en je kent je hond goed dus je weet het zelf het beste wat wel en niet kan. Veel succes morgen in ieder geval!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:57

Ik vind dat je het goed doet, TS! DA gebeld, overlegd, je houdt haar goed in de gaten. Op dit moment kun je niet veel meer doen, behalve in de auto springen en in volle paniek naar de DA racen, wat dus in mijn ogen niet nodig is.
Je ziet heel goed aan je hond of ze zich wel of niet goed voelt! Jij kent haar het beste en niet al die mensen hier op bokt!
Ik ben wel benieuwd wat de DA morgen zegt!

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:04

Succes morgen, wat ik me alleen afvraag. Je hebt de urine in de vriezer gedaan he? Is dan alles nog wel vindbaar daarna? De bacteriën zijn dan allemaal gedood goed of fout. En weet niet hoe het met de rest zit?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:07

maar al die mensen hier op bokt gaan af op wat een Ts schrijft,en als een hond van mij ''klodders'' bloed plast of eruit moet persen zit ik echt 20 minuten later al bij een DA...

als het dan niets is,dan was het een ritje naar de DA het voor mij waard...

en ja ook op zaterdag en zondag en doordeweekse avond zou ik dat doen...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:12

kimmie261 schreef:
maar al die mensen hier op bokt gaan af op wat een Ts schrijft,en als een hond van mij ''klodders'' bloed plast of eruit moet persen zit ik echt 20 minuten later al bij een DA...

als het dan niets is,dan was het een ritje naar de DA het voor mij waard...

en ja ook op zaterdag en zondag en doordeweekse avond zou ik dat doen...

Ik ook maar blijkbaar doet niet iedereen dat gezien de reacties. Hoop oprecht dat het helemaal goed komt met de hond.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:14

Ben wel nieuwsgierig als men dit zelf zou hebben men dan ook zo lang wacht........ vind het eigenlijk echt te gek voor woorden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 06:02

gelukkig dat mijn DA niet aan de foon ervan uit gaat dat de eigenaar hetzelfde is als een DA en kan zeggen dat een hodn gezond is omdat hij vrolijk en allert lijkt en eet. Mijn hond is namelijk dood als hij dat niet meer zou doen. Die liep nog vrolijk rond na een LPC operatie aan beide voorpoten en vind dat dus totaal geen maatstaf. Zeker bij een bull terrier niet die echt nergens meer naar kijken als ze ergens voor gaan

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 06:34

Urine in de koelkast is goed, dan is het nog goed te onderzoeken.
Wat heel goed kan is dat er blaasstenen in zitten, die schuren langs de wand en veroorzaken bloedingen.
Bij ons mag je met zulke klachten altijd gewoon snel langskomen.

Heel veel succes vandaag.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 08:52

Ik snap de reacties, maar het is moeilijk te beschrijven hoe een hond zich voelt. Ik ken haar echter al lang genoeg om te zien of ze zich niet lekker voelt. Ik weet ook dat BT's een hoge pijngrens hebben, maar als ze zich misselijk of lamlendig voelt, dan zie ik dat gewoon. Als ik twijfelde was ik allang op de praktijk geweest.
Bewust en onbewust let ik altijd op haar gedrag, in huis, in de wei, met wandelen. Dat moet ik wel vanwege haar allergieen.
Ik zet haar ook zelf een spuit als ze weer last van de huisstofmijtallergie krijgt. Maar dan moet je wel weten wanneer ze er last van heeft, zodat je haar niet voor niks een spuit geeft.

Zo heeft ze ook last van granen als iemand haar een gewoon mensenkoekje heeft gegeven.
Iedereen in mijn omgeving weet dat ze dat niet mag, maar af en toe wordt het "vergeten" door mensen die zelf ook een hond hebben en die hun hond ook elke keer een deel van hun koekje geven.
En dat gaat dan zo snel onder tafel door.....dan ben ik dus soms te laat met NEE roepen.
Dag erna heeft ze dan dus vaak jeuk en rode bultjes tussen haar achterbenen.

Maar goed: nu even de update.

Ik kan vanmiddag om 3 uur terecht voor een echo.
Ik mag haar niet meer laten plassen (blaas moet vol zijn).
Dat gaat moeilijk worden ben ik bang. Want eer ik met haar tot de auto ben gelopen vanmiddag, denk ik dat ze het al gedaan heeft. Ik zal de auto maar zo dicht mogelijk bij de deur parkeren.

Ik heb zo'n kwabbel bloed of wat het dan ook is, in een potje gedaan. Dat gaat mee naar de DA.

Wordt vervolgd. (misschien wel laat vanavond, want ik moet aanvolgend met mijn dochter naar de manege, want dan heeft ze les).

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 09:15

Ik zit al weer vooruit te denken (moet wel met een hond als de onze): Stel dat ze het aan haar nieren heeft en ze aangepaste voeding moet krijgen, wat kan ik dan gaan voeren? Ik moet al eens gaan rondkijken waar ze hier in de buurt welke soorten KVV hebben, voor het geval ik moet overstappen.

Ze krijgt nu Carnibest Lam & Rijst of Carnibest Natuur vanwege haar voedselallergie. Ik heb haar ook wel eens Duck Zero gluten gevoerd en dat ging ook goed.
Carnibest heeft volgens mij geen speciaal nierdieet.
En bij andere merken (zoals Duck) wordt het gemaakt van Kip. En dat geeft wel weer problemen, want als er te veel kip in het voer zit, krijgt ze er jeuk van.

Ik wil niet zelf gaan samenstellen. Dat heb ik helemaal in het begin gedaan toen we achter de voedselallergie kwamen en dat ging niet goed. Geen idee waar dat aan lag.

Het liefst blijf ik natuurlijk op vers vlees, maar als dat niet haalbaar is, dan moeten we weer terug naar brokken. Maar dan wel een brok waar geen granen in zitten, niet te veel andere vulmiddelen en geen of weinig kip. Weet iemand een brok die hieraan voldoet; een brok die dus ook geschikt is voor nierpatienten?
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 15-10-12 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:19

Kun je om dat plassen te voorkomen haar niet naar de auto dragen?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 09:20

Amaris schreef:
Kun je om dat plassen te voorkomen haar niet naar de auto dragen?

Eh..ze weegt 33 kg :D Dat zou misschien nog net lukken ja :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:53

Klinkt misschien gek, maar een onderbroekje aantrekken voor je de deur uitgaat ?
De hond dan, he :D :D
Ze zal dan door het rare gevoel teveel zijn afgeleid om te gaan plassen en dan ben je zo bij de auto !

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:58

De vraag en meer info over welke kvv je beter wel en niet kan geven zal ik eens contact opnemen met Tannetje (zit oa ook op barfplaats). Die weet heel veel vers voeren en is da.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:30

Tipje over niet plassen:
Kan ze even alleen in de auto blijven? Dan kun je bijvoorbeeld nu even uitlaten, zodat ze niet nodig moet over een uurtje of wat en dan ongeveer een uur of anderhalf uur van te voren in de auto doen.
Sterkte straks hoor!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 16:09

Hele korte updat,want ik moet zo gaan:
Ze heeft dus poliepen in de blaas.
Vrijdag gaat ze onder het mes.
Ben benieuwd....

Ging goed met plassen....dat deed ze dus niet tot na de DA

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:10

xRomana schreef:
Ik heb niet zoveel vertrouwen meer in doorsnee klinieken die de ballen verstand hebben van voeding en honden :n

Gelukkig staan de deskundige meiden van bokt altijd klaar met goede raad... 8)7

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:37

Wilawander schreef:
Ben wel nieuwsgierig als men dit zelf zou hebben men dan ook zo lang wacht........ vind het eigenlijk echt te gek voor woorden.

Ik zou bij mezelf langer wachten dan bij mijn dieren... voor mezelf kan ik nog afgaan op mijn gevoel, hoeveel pijn enz en blijf ik gerust ergens mee rondlopen in de hoop dat het ook wel weer over gaat...
Bij mijn dieren daarentegen zou ik als de wiedeweerga naar de da racen en zou ik echt geen seconde meer op mijn gemak zijn tot ze nagekeken zijn...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:31

Oh wat naar IsaBonny, veel sterkte vrijdag dan hoor! Gelukkig hebben ze wel de oorzaak snel te pakken in elk geval.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:20

Oh jee....sterkte en succes vrijdag!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:46

He jakkes, nu maar hopen dat ze goedaardig zijn ... veel sterkte :(:)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:43

Wilawander schreef:

dat vraag ik mij ook elke keer weer af als ik zon soort gelijk topic zie wat in het weekend wordt geplaatst of savonds laat....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:58

Marley schreef:
Wilawander schreef:

Ik zou bij mezelf langer wachten dan bij mijn dieren... voor mezelf kan ik nog afgaan op mijn gevoel, hoeveel pijn enz en blijf ik gerust ergens mee rondlopen in de hoop dat het ook wel weer over gaat...
Bij mijn dieren daarentegen zou ik als de wiedeweerga naar de da racen en zou ik echt geen seconde meer op mijn gemak zijn tot ze nagekeken zijn...

Ja ik zou zelf ook voor me zelf langer wachten maar met zoiets bij m'n dieren zou ik ook rennen. Ook al ben ik DA assistente ik zou er absoluut niet mee hebben gewacht, mijn teef liet niks merken maar had mooi een inwendige bloeding ben nog altijd blij wel direct naar de kliniek te zijn gegaan.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 13:05

Lieve lieve Babe....rust zacht |(

Afbeelding

Vanmorgen hebben we haar laten inslapen |( .

Ze ging dus om poliepen in haar blaas te verwijderen, maar mijn man werd onderweg naar huis gebeld om maar weer terug te komen.
Voordat de DA aan de operatie begon heeft ze eerst nog een uitgebreidere echo gemaakt en wat ze daar zag heeft haar doen besluiten om maar helemaal niet meer aan de operatie te beginnen...
Blijkbaar had Babe ook nog eens een grote tumor aan haar milt.
Ze kon wel opereren, maar dan zouden we waarschijnlijk binnen 2 weken alsnog op de stoep staan om haar in te moeten laten slapen.
Volgens de DA zal ze er waarschijnlijk weinig last van hebben gehad tot nu toe (behalve vlug moe met name in de zomer...en dat klopt idd), maar dat zou wel binnen korte tijd staan te gebeuren omdat die tumoren blijkbaar snel groeien en dan op zenuwen e.d. zouden gaan duwen.

In overleg met de DA hebben we besloten om haar te laten inslapen.

Ze heeft nu een mooi plekje boven in de wei gekregen |( |( |(