accepteren kitten en 1 jaar jonge kat is dit normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Re: accepteren kitten en 1 jaar jonge kat is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:02

Alleen snachs. Hooguit een uurtje of 7 tenzij ik een vrije dag heb. Dan wat langee. Maar ze laten wel van zich horen dat het tijd is hoor.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:04

uiteraard :D
een kat heeft niet voor niets personeel..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:05

Hier ook alleen 's nachts :j
Overdag wil de oudere kat altijd graag naar buiten en de kitten krijgt dan de woonkeuken er nog extra. In de kamer durf ik nog niet helemaal aan, aangezien hij nogal van heeeeeeeeel hard rennen houdt :+ En dan het liefste over de bank, vensterbank e.d. Vind het prima als hij dat doet als ik er bij ben, maar liever niet als ik niet thuis ben :+ Als er dan een vaas oid omgaat dan kan ik het niet schoon/droog maken en dan heb ik een probleem met mijn nieuwe laminaat als ik thuis kom :+
Maar goed het is een woonkeuken en dat is groot genoeg :j Hij kan daar prima op de vensterbank komen om lekker naar buiten te kijken e.d.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:30

Is het eigenlijk normaal dat een kitten 4 keer sneler ademt in rust dan een volwassen kat?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:55

Dat lijkt me wel wat veel! Ze hebben een iets hogere hartslag dan een volwassenkat dus logisch dat de ademhaling dan ook sneller is.
Ligt ze te slapen en te dromen, heeft ze net gespeeld of gerend dan kan het ook sneller zijn. Anders even in de gaten houden en als je het niet vertrouwd even de DA bellen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:59

Ze hadden wel wat zitten ravotten maar lagen ook al even in een coma. De grote ademt heel rustig, maar die kleine gaat achter ellaar door..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:02

Kan wel zijn dat hij droomt hoor, dat doet die kleintjes veel meer dan oudere katten.
Ik heb er bij die van ons nog niet op gelet eigenlijk. Ben je er al een keer mee bij de DA geweest voor een checkup?
Hijgt ze ook na het spelen e.d.?
Heb even voor je gegoogled maar ik kan niet echt vinden hoeveel het eigenlijk zou moeten zijn. Vind het alleen maar van een volwassen kat

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:23

Hij hijgt niet na het spelen. 29 oktober gaat hij langs de da. Voor entingen is hij nog te klein. Wormen en vlooien kuren heeft hij gelijk gehad bij binnenkomst