Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik denk dat jij voldoende kennis hebt en opzoekt om een eerlijke inschatting te maken, en als jij er vertrouwen in hebt zeg ik: doen! Sheran schreef:Waarom ga je nu niet even voor pleeggezin spelen en beslis je daarna of je ze goed kunt houden?
Vjestagirl schreef:Sheran schreef:Waarom ga je nu niet even voor pleeggezin spelen en beslis je daarna of je ze goed kunt houden?
Omdat ik de komende paar weken nog iedere woensdag, donderdag en vrijdag heen en week ga van Breda naar Brussel en terug. Houdt in dat ik om 6 uur opsta, kwart voor 7 vertrek en met n beetje geluk na het tanken en boodschappen doen rond kwart voor 7 weer thuis ben. En om ze nou 3 dagen in de week 12 uur per dag alleen thuis te laten, en van de overige 12 uur ook nog eens 7 uur te slapen vind ik niet eerlijk...
Sheran schreef:Vjestagirl schreef:Omdat ik de komende paar weken nog iedere woensdag, donderdag en vrijdag heen en week ga van Breda naar Brussel en terug. Houdt in dat ik om 6 uur opsta, kwart voor 7 vertrek en met n beetje geluk na het tanken en boodschappen doen rond kwart voor 7 weer thuis ben. En om ze nou 3 dagen in de week 12 uur per dag alleen thuis te laten, en van de overige 12 uur ook nog eens 7 uur te slapen vind ik niet eerlijk...
Zoveel verschil is dat niet met ieder weekend weg zijn, toch?

. Ik snap dat je verliefd bent op die koppies
. Maar als je graag een kat wil, is het dan niet leuk om een oudere kat uit het asiel te halen? Die zijn vaak al wat rustiger en niemand anders neemt ze mee omdat ze niet meer schattig zijn... Sheran schreef:Ach so, ik snap het
Overigens denk ik dat de beestjes snel genoeg een leuk huisje zullen vinden, hoor. Ik snap dat je verliefd bent op die koppies
. Maar als je graag een kat wil, is het dan niet leuk om een oudere kat uit het asiel te halen? Die zijn vaak al wat rustiger en niemand anders neemt ze mee omdat ze niet meer schattig zijn...
.

Sassol schreef:Ik zou het ook niet doen. Je bent dan 4 dagen thuis en 3 dagen weg. Katten houden er ook niet van om heen en weer te moeten reizen, dus dat zou voor een keer wel een optie zijn maar zeker niet regelmatig.
Daarbij hebben deze katten dus wel tot hun 5e week buiten gezworven. Dan vind ik het eigenlijk ook niet kunnen om ze binnen te houden, zeker niet als je 3 dagen weg bent.
Nee hoor, ik zou ze lekker door iemand laten adopteren die gewoon elke dag tijd voor ze heeft en hopelijk een tuin.

Daks schreef:cowgirl zoals ik net ook al zei.
kennis neemt elk weekend de katten mee van 3 hoog naar de camping.
Katten vinden het heerlijk en weten als het mandje word gepakt hoe laat het is en kruipen er zelf in.
Van jongs af aan kan je ze overal aan laten wennen.
Kunnen makkelijk alleen blijven
kaniche schreef:Ik zou het wel doen, katten zijn niet zo extreem afhankelijk van mensen. Ze kunnen best wel een dagje alleen thuis zijn (als je pas vrijdagavond om 8 uur weg gaat en zondagmiddag om 4 uur terug bent is dat dus echt niet zo heel erg lang) en ze hebben elkaar nog.
Dit geldt namelijk niet voor elke kat. Ik heb er 1 die erg ongelukkig wordt als hij in zijn eentje is. En dat is echt heel goed te merken aan hem
Ffortuna schreef:kaniche schreef:Ik zou het wel doen, katten zijn niet zo extreem afhankelijk van mensen. Ze kunnen best wel een dagje alleen thuis zijn (als je pas vrijdagavond om 8 uur weg gaat en zondagmiddag om 4 uur terug bent is dat dus echt niet zo heel erg lang) en ze hebben elkaar nog.
Sorry maar mag ik dat bestrijden?Dit geldt namelijk niet voor elke kat. Ik heb er 1 die erg ongelukkig wordt als hij in zijn eentje is. En dat is echt heel goed te merken aan hem
Wat ik hier allemaal zeg heb ik uit waarschijnlijk niet hele betrouwbare bronnen haha