Werkelijk waar. Ik sta echt perplex van sommige antwoorden.
Leffroi schreef:De 1e de beste keer dat hij jou weer wil bijten, wees hem voor, corrigeer hem. Ga staan, maak je groot en ga vooral niet aan de kant.
Dit vind ik geen goede tip. Een hele gevaarlijke zelfs!
Hiermee geef je aan "ik ga de strijd met jou aan". Ik gok dat de kans groot is dat de hond deze strijd aan zal gaan. En of dat uit dominantie-agressie of angst-agressie zal zijn kan ik niet zeggen. Maar dat de hond dan zal bijten zit er zeker in en misschien niet een enkele hap met "minimale schade" maar één van een "grijp naar je strot niveau".
Absoluut niet doen dus!
betadine schreef:Ik zou de hond laten inslapen. Heb zelf 2 honden en ik doe alles voor die beesten, maar moest er 1 zijn die niet meer te vertrouwen is en zonder aanleiding bijt dan zou ik die keuze maken. Het is hard, maar thuis moet je je veilig voelen en een hond hoort braaf aan je voeten te liggen, zo voelt hij zich het gelukkigst.
Mischien ligt het bij jou hond niet aan de opvoeding en komt het door het slecht zien, maar dan nog zou ze niet mogen bijten.
Als mijn hond ligt te slapen mag ik die zelfs wakker schudden, ik zou niet beter weten dan dat ik beslis wanneer we spelen, wanneer hij mag eten en ja soms wanneer hij naast mij op de bank mag en dan ook wanneer hij er weer af moet.
Je zegt dat als je ze een schop gaf ze dan juist ging bijten ? Dan is je hond echt niet onderdanig. Als ik boos word thuis dan vluchten mijn 2 honden de tuin in en blijven net zo lang liggen tot ik ze terugroep.
Grollen en bijten is echt not done. Veel mensen pakken het grommen niet aan en dat vind ik verkeerd, dat is al een uitdaging en als je dit laat gebeuren is de volgende stap bijten.
Dus moet een hond, in jou ogen, het pikken als hij wordt gestoord in zijn slaap?
Verder heb jij blijkbaar nog nooit gehoord van angst agressie.
En waarom is grommen not done? Mag een hond niet aangeven wanneer hij zich niet prettig in de situatie voelt of iets duidelijk moet maken? Grommen een uitdaging, kom op. Grommen is een vorm van laten weten dat de hond iets niet moet of zich niet prettig voelt. De lichaamshouding van de hond maakt dan het plaatje compleet. Het grommen aanpakken? De hond dus aanpakken? Als een hond begint met grommen moeten mensen maar eerst eens naar zichzelf kijken.
Ceriadwen schreef:Een pup van 9 weken pak je in zijn vel, schudt je heen en weer zeg je foei en in de mand. .
Wat zeg jij nou dan
Ooit een teef haar pup in het nekvel zien pakken en gaan schudden?
Als een hond die doet bij een andere hond doet dit met de rede "ik maak je dood". Niet om te corrigeren.