Farmfood goede keuze voor hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:19

Zijn de drollen nog groter/kleiner?
Hoe lang geef je het nu al?

Als je kijkt naar de aanbevolen hoeveelheid voor Orijen en voor RC, is dit dan ook gelijk? (Misschien dat je van Orijen minder hoeft te geven bijv.?)
Zou het sowieso nog even aankijken, maar het is toch niet de bedoeling dat je hond meer poep gaat produceren.

kel_tje

Re: Farmfood goede keuze voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:23

De drollen zijn groter en ook meer per keer.
Ze krijgt het pas sinds dinsdag. Ik heb op de verpakking gekeken hoeveel ze mag en het is tussen de 50 en 90 gram was bij de RC brokken ook.

Ze vind ze wel erg lekker en eet haar brokken nu in een keer op. De RC brokken liet ze altijd een tijdje staan voordat ze eraan begon.

Ik heb maar 400 gram besteld en aangezien ik daarmee het weekend dan niet helemaal door kom ben ik bang weet ik nu niet goed wat ik moet. Nog een zak kopen of toch maar weer iets anders proberen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:27

heb je naar de aanbevelen hoeveelheid gekeken want denk dat die minder zal zijn als van RC
ook ben ik benieuwd naar het soort hond dat je hebt?
als je iets nieuws probeerd zou ik het zeker even langer doen,als orijn niet goed werkt bv na een mnd dan zou ik acana of taste of the wild proberen omdat deze brokken vele malen beter zijn dan RC.weet je ook dat RC een stof bevat die kankerverwekkend is.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:30

Een verandering in voer moet je toch wel zeker een maand aanhouden om te zien of het nu werkt of niet.

Qua drollen, toch ook zeker wel 2 weken. Als je het dus nog maar een paar dagen probeert, zou ik toch nog even doorgaan. Anders blijf je aan de wissel en krijgt straks geen enkel merk meer de kans om zichzelf te bewijzen.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:35

keona schreef:
heb je naar de aanbevelen hoeveelheid gekeken want denk dat die minder zal zijn als van RC
als je iets nieuws probeerd zou ik het zeker even langer doen,als orijn niet goed werkt bv na een mnd dan zou ik acana of taste of the wild proberen omdat deze brokken vele malen beter zijn dan RC.weet je ook dat RC een stof bevat die kankerverwekkend is.

Het is een Maltezer en ze is nu 14 weken.
Heb ook naar de aanbevolen hoeveelheid gekeken en afgewogen op keukenweegschaaltje. Dus daar kan het na mijn idee niet aan liggen.

Ik ga de brokken dan nog gewoon bijhalen en kijk ik het zeker een maandje aan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:40

kel_tje schreef:
keona schreef:

Het is een Maltezer en ze is nu 14 weken.
Heb ook naar de aanbevolen hoeveelheid gekeken en afgewogen op keukenweegschaaltje. Dus daar kan het na mijn idee niet aan liggen.

Ik ga de brokken dan nog gewoon bijhalen en kijk ik het zeker een maandje aan.

oke een malteser,dan zijn de puppy brokken geen ramp maar ik zou tussen de 6 en 8mnd over gaan op volwassen voeding.want het is niet erg omdat te geven,op puppy voer groeien ze vaak wat harder,maar voor een kleine hond is dit meestal geen probleem.had je een deense dog of een hond van zo'n kaliber gehad dan zou ik zeggen meteen volwassen voer.ik zou het zeker 1mnd uit proberen

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:43

Bedankt weer voor de reacties.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:07

Ja ik zou toch echt overstappen op vers vlees....Ik vind dit geen goed teken dat jou pup daar zo gevoelig op reageerd.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:10

xRomana schreef:
Ja ik zou toch echt overstappen op vers vlees....Ik vind dit geen goed teken dat jou pup daar zo gevoelig op reageerd.

waarom moet ze dan vers vlees gaan geven,niet iedereen heeft daar zin in en ts is nu al heel goed bezich met zeer goede brokken te kiezen.op vers doet ook niet iedere hond het goed.vers is geen wonder middel.al ben ik zelf wel voor vers maar een goede brok is ook goed ts.gewoon even het lichaampje tijd geven

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 09:33

Ik ga vandaag een zak van 2,5 kilo kopen. Daar doe ik wel een tijdje mee. Dus voer ik die zak brokken op en kijk ik even hoe t gaat.

Ik hou jullie op de hoogte

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:04

keona schreef:
xRomana schreef:

waarom moet ze dan vers vlees gaan geven,niet iedereen heeft daar zin in en ts is nu al heel goed bezich met zeer goede brokken te kiezen.op vers doet ook niet iedere hond het goed.vers is geen wonder middel.al ben ik zelf wel voor vers maar een goede brok is ook goed ts.gewoon even het lichaampje tijd geven

Als een hond veel poept op zijn voeding, zit je op de verkeerde weg. En ik kan dr niets anders van maken dat het meerendeel, en dan heb ik het over meer dan het meerendeel opknapt van goede voeding.
Heb hier een hond die poepte zich ook lek op Orijen, dit bleef, het werd zelfs erger. Maar omdat er geen granen inzaten snapte ik dr niets van. Uiteindelijk overgestapt naar vers, en we gingen terug van 7 grote hopen naar één klein hoopje op een dag, en ze slaat ook rustig nog wel eens een dag over.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:35

Mijn hond poept hetzelfde op vers als op het voer wat ie nu staat, maakt weinig verschil, orijen kreeg ik hem ook niet goed op. Hier ook maar een keer poepen per dag, op geperste brok van kjens. Wordt wel vaak geroepen dat alleen vers voer de oplossing is, maar wat met honden daartussen met darmproblemen van medische aard, denk maar aan bacterien, giardie, wormen, tumoren,.... Je kunt wel altijd hard roepen op vers voer, maar ik ben toch van mening dat medische oorzaken soms beter ook uitgesloten kunnen worden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:44

die honden zouden JUIST op vers moeten gaan cemlys ;)
het is geen wondermiddel nee, maar altijd beter als elke dag dezelfde droge brokjes waar alles kunstmatig is en het meerendeel vol met graan (??) zit
mijn honden stonden eerst op een bepaald merk kvv, daar was ik niet helemaal tevreden over en ben ik inmiddels overgestapt op zelf samenstellen en idd de ontlasting is nu veel minder dus ook daarin is het soms even zoeken. al weet je met zelf samenstellen dan ook precies wat je in je hond stopt en van welke kwaliteit