cinn87 schreef:Ik schrik er idd zeker niet van nee. Tenslotte is een hond geen baby en blijft het een beest. Als jij tegen je hond " nee " zegt of " foei " dan slaat die daar heus niet van door, onzin! Wel kan ik begrijpen dat die aanpak niet bij elk soort hond en dat het dus per hond/ras verschillend is.
Een hond is geen baby idd, laten we onze dieren alsjeblieft niet vermenselijken!!
MAAR...een pup van 3 a 4 maanden is wel een "hondenkind" vergeet dat alsjeblieft ook niet.
Daar zul je toch anders mee omgaan als met een volwassen hond. Kwestie van gezond verstand lijkt me.
Zul je bij een redelijk gevoelige hond als een border collie trouwens wel iets moeten oppassen, je kan zeker wel grenzen aangeven, maar dat zul je zeker niet te hard mogen doen, en een keer je stem verheffen is iets waar een border bijv. al gevoelig voor kan zijn.
Ookal wordt je niet luidruchtig, intonatie van stem doet ook veel, hondje merkt het als je je eraan irriteerd dat ie (weeral een keer) binnen iets gedaan heeft.
Ik ben er dan ook voor daar niet teveel heisa om te maken!
Ik geloof niet dat een pup van 3 maanden al begrijpt waarom je nee tegen hem zegt.

dat was iemand anders, even terug lezen dus! K til hem op em zet hem daarna buiten, plast ie daar dan beloon ik hem. 
Bij m'n 1e honden was het zindelijk worden ook geen probleem, waren het beide binnen een week op een klein ongelukje na. Bij deze duurt het gewoon wat langer. Maakt dat ook niet uit hoor.. Maar er moet onderhand wel verbetering in gaan zitten