Wat te doen met hond ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:00

fijn dat jullie weer een cursus gaan doen ts
in mijn ogen heeft ie ook veeeuhl te veel opgekropte energie
toen ik een tijdje iets minder tijd had voor mijn hond (al een paar jaar geleden) begon hij ook overal om te keffen, heel irritant.
maar ik doe heel veel met mijn honden, lange wandelingen, uitdagingen (!) fietsen en zwemmen
en dat elke dag, elke dag weer echt de energie heel goed kwijt kunnen, van daaruit kan je gaan trainen. altijd heel consequent zijn en vooral doorzetten en zelf niet boos worden ;) leer je hond begrijpen ipv meteen te herplaatsen omdat "hij niet op zijn plek is" of dat hij niet luisterd door zijn vorige baasjes... daar heb jij niks mee te maken. de hond woont nu bij jou hij moet naar jou luisteren en hoe hij vroeger moest luisteren (of niet) heeft niemand wat mee te maken.

WinSel

Re: Wat te doen met hond ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 20:20

Dankje, ik hoop iemand te vinden in de buurt, buiten cursus om, die mij kan helpen.
Alle tips zijn welkom. ook hoe ik het beste kan corrigeren

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:54

Hondengedrag begrijpen is de basis! Kijk eens of ze het boek van Jan Fennel hebben, De vrouw die naar honden luistert.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:04

Maar het uitlaten, hoelang lopen jullie met de hond ? En loop je enkel ? Kan hij los lopen ? Rennen en spelen met anderen honden ? Of achter balletje aan ?

En wat doen jullie voor de rest om hem aan het werk te zetten ? Dus geestelijk aan het werk ?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 20:07

Ik loop s ochtends voordat ik naar het werk ga met hem aan de riem
Mijn moeder loopt overdag met hem aan de riem, als k thuis kom van het werk ga ik met hem het land op en kan hij los, rennen, spelen, racen enz. Dit doen we ongeveer 3 kwartier/ uur. Als mijn broer eerder vrij is van school gaat hij smiddags ook nog met hem lopen en dan mag de hond ook los. Savonds laat loop ik of mijn vader nog met hem aan de riem

Hij heeft speeltjes genoeg, en daar doet hij ook genoeg mee, we spelen veel met hem

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:17

Ik denk dat het zou schelen als hij in de ochtend ook lekker een uur loopt. En dat echt lopen, niet een rondje aan de riem. !

Ga eens Google op hersenwerk voor de hond, zat leuke simpelen dingen voor de hond, waar hij ze kopie bij gebruikt, en dus geestelijk moe wordt.

Wat ras is het ?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 20:31

Dat zou ik graag willen, maar dat ga ik echt niet redden voor mijn werk aan en mijn moeder zie ik dat niet doen... Ik heb nog eens overlegt over herplaatsen, maar wij houden van die hond en dat maakt het extra lastig... Ik zal eens zoeken op google, dankjewel !

Rasloos, geen idee wat er in zit, iets van bordercollie denk ik, verder geen idee

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:14

Als er iets van Bordercolie in zit, is het veel werk om hem geestelijk en lichamelijk moe te krijgen. Ik zou kijken of je hem kan leren aan de fiets te lopen. Ik zou dan een "Springer" aan de fiets bevestigen. Dat scheelt veel. En dan 's ochtends voor school een flink eind met hem fietsen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 21:24

Ik heb geen idee wat er in zit, op zn paspoort staat maltezer x chiwuawua... Dus tja daar heb ik niks aan..

Voor het werk aan gaat mij echt niet lukken, moet erg vroeg op mn werk zijn en om dan nog met hem te fietsen van te voren zie ik niet zitten, ik zal eens kijken hoe we dat het beste kunnen doen

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:34

Ik moet om 7 uur op mijn werk zijn... Sta om kwart over 5 buiten om bijna uur met hond te wandelen...

Waar een wil is...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:42

kwart over 5 pufff :z haha
maar als ik naar show ga zit ik ook altijd heeeel vroeg op de fiets idd :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:43

maar een malthezer x chihuahua lijkt nou niet bepaald op een border collie :P vanwaar denk je dat dat er in zit?
een malthezer x chihuahua ziet er zo uit, https://www.google.nl/search?q=maltezer ... 49&bih=615 is het maar zo n klein hondje?
dan kan je hem toch zeker wel aan :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:19

HalloDan schreef:
Jammer dat er vóór de aanschaf niet beter is nagedacht of deze keuze wel zo geschikt was. Een 1 jarige, grote hond als herplaatser in deze thuissituatie, dan moet je wel heel goed weten wat je in huis haalt en ervaring met honden hebben.. Dat TS op cursus gaat lijkt mooi, maar moeder zal daar helaas niets aan hebben. Enige optie is misschien nog een gedragstherapeut die wekelijks aan huis advies en training komt geven. Voornamelijk voor de moeder, maar het hele gezin zal het advies dan aan moeten nemen en er mee aan de slag gaan, anders is het kansloos.

hoezo? Wij hebben maar wat vaak pracht honden zitten van 1 jaar groot en klein die enorm leuk zijn en waar een berg ervaring helemaal niet belangrijk is. We hebben ook zat oudjes zitten waar een berg ervaring enorm welkom is wegens bepaalde gedragingen.
Dat is het risico van een herplaatser. Een asiel kan een hoop zeggen en zijn bevindingen mee geven maar een thuis situatie is toch weer anders. Daarnaast kan het goed zijn dat deze hond bij TS sloopt en rot vervelend is maar dat hij bij herplaatsing in een andere situatie poeslief is. Dat heeft puur met een verandering van de situatie te maken en verandering van mesnen. Deze hond heeft misschien helemaal geen grote problemen als hij de hele dag mee op stap kan met een baas die duidelijk boven hem staat.

Nu zeg ik dus niet dat TS verkeerd bezig is maar deze hond en hun hebben waarschijnlijk andere behoeften. Helemaal niet slecht en verkeerd om dat toe te geven! Wel verkeerd om 10 jaar zo door te leven terwijl baas en hond niet op hun plaats zitten bij elkaar.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:56

Quote HalloDan:
Jammer dat er vóór de aanschaf niet beter is nagedacht of deze keuze wel zo geschikt was. Een 1 jarige, grote hond als herplaatser in deze thuissituatie, dan moet je wel heel goed weten wat je in huis haalt en ervaring met honden hebben.. Dat TS op cursus gaat lijkt mooi, maar moeder zal daar helaas niets aan hebben. Enige optie is misschien nog een gedragstherapeut die wekelijks aan huis advies en training komt geven. Voornamelijk voor de moeder, maar het hele gezin zal het advies dan aan moeten nemen en er mee aan de slag gaan, anders is het kansloos.

Quote Dierenfan:
Dat is het risico van een herplaatser. Een asiel kan een hoop zeggen en zijn bevindingen mee geven maar een thuis situatie is toch weer anders. Daarnaast kan het goed zijn dat deze hond bij TS sloopt en rot vervelend is maar dat hij bij herplaatsing in een andere situatie poeslief is. Dat heeft puur met een verandering van de situatie te maken en verandering van mesnen. Deze hond heeft misschien helemaal geen grote problemen als hij de hele dag mee op stap kan met een baas die duidelijk boven hem staat.

@ Dierenfan:Dat is toch in principe wat ik zeg?? Verandering van mensen/situatie, dat is naar mensen gaan die wel de leider zijn van de hond en weten wat de hond nodig heeft!?
Als je van te voren al weet dat iemand gewoon een gezeldschaphondje zoekt en zelf slecht ter been is dus qua beweging niet veel kan bieden, dan zoek je daar toch een passend hondje bij?
Als ik het goed begrijp werk jij in een asiel, zou jij bijvoorbeeld een Bordercollie meegeven in zo'n situatie? Je kijkt dan toch wat mensen te bieden hebben en zoeken en probeerd daarbij de juiste match te vinden mag ik hopen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:08

Tjonge... Ja, als er ook echt bordercollie in zit, dan lijkt me het probleem meteen duidelijk. Dan verveelt ie zich een ongeluk en zit z'n opgekropte energie hem in de weg. Die honden moet je fysiek en mentaal echt iedere dag goed laten werken en dan is een uurtje los echt niet genoeg.

In dat geval zou ik inderdaad herplaatsen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:46

essiesilly schreef:
dan kan je hem toch zeker wel aan :')

Waarom? Want kleine hondjes zijn makkelijk op te voeden?
Om die reden worden kleine hond vaak onderschat en zijn kleine hondjes vaak de grootste keffers met neurotisch gedrag.

Gezien de foto op de boktmarkt gok ik dat de hond een kruising border collie is. Wat daarnaast is zit, tja witte herder, witte keeshond, lichte lab..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 12:49

Ik denk keeshond, want hij heeft veel haar en een krul staart.
We zitten idd sterk na te denken om hem te herplaatsten.
Niet omdat we niet van hem houden, maar omdat het beter voor hem is.
Ik zal hem vanavond ook op marktplaats zetten...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:13

dat is een snel besluit... beter voor het beestje dan maar

en wbt je antwoord om die reden worden kleine honden onderschat, en zijn ze de grootste keffers met neurotisch gedrag... NEE nogmaals dat ligt aan het baasje.. niet aan de hond

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:20

essiesilly schreef:
en wbt je antwoord om die reden worden kleine honden onderschat, en zijn ze de grootste keffers met neurotisch gedrag... NEE nogmaals dat ligt aan het baasje.. niet aan de hond

Um.. dat antwoord was van mijn en lees mijn post nog eens door.
Daarom juist! Kleine hondjes worden vaak onderschat door mensen en dat geven ze door in de opvoeding van hun hond (of eigenlijk geen opvoeding). Vandaar het vele blaffen en neurotische gedrag. (En nee, dit is niet bij alle kleine hondjes zo)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:24

Op marktplaats zetten zou ik niet doen. Je weet niet wie of wat er op afkomt.
Dan zou ik hem eerder naar het asiel brengen.

Ik bedoel het trouwens niet rot, maar ik vind TS wel van de ene naar de andere beslissing schieten.
Misschien handig er nog eens een week over na te denken tot je het zeker weet?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:26

o dan was het voor jou ;)
kleine hondjes zijn idd net zo op te voeden als andere honden, maar bijv bij chihuahua s horen vaak bepaalde type mensen (die ze dus niet als hond behandelen) en daarom worden het keffers. niet omdat ze moeilijk op te voeden zijn maar omdat die mensen zo met de honden om gaan (helaas -O- ) optillen als ze een grote hond zien bijv haha

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:27

Geen snel besluit hoor, denk hier al een poosje over....
Hij is een middel maat

Ik ben niet de enige díe hier over beslist hè.
Er zijn meer mensen in het gezin díe beslissen.
En natuurlijk wil ik hem niet kwijt. Maar het belangrijkste is de hond

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:30

Ik zou zo zeggen, breng hem hier :P
Het is enorm vervelend dat je er niet mee vooruit komt, het belangrijkste is dat de hond een consequente baas nodig heeft ie de leiding neemt, niet toegeeft en opgeeft. Dat zul je zelf ook wel begrijpen. Heb je zelf tijd om met hem te trainen of iemand anders uit het gezin? want dit moet wel gebeuren, want het lost zich niet vanzelf op.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:34

nou kijk.. heb je via het topic ook nog een nieuw baasje gevonden

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:36

Ik zou hem met liefde naar je toe brengen.
Wij als gezin zijn niet consequent genoeg. Ik kan wel gaan trainen, maar iemand anders uit het gezin doet het dan weer op zijn manier. Wij zijn niet geschikt ben ik bang