Mijn nieuwe konijntje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tycho

Re: Mijn nieuwe konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:56

Als kopelen van konijnen vaak zo moeilijk gaat, vraag ik me serieus af hoe sociaal konijnen echt zijn.

Je zal als konijn maar in een hok zitten met een valse collega, dan ben je mooi zuur ..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:57

Tycho schreef:
Als kopelen van konijnen vaak zo moeilijk gaat, vraag ik me serieus af hoe sociaal konijnen echt zijn.

Je zal als konijn maar in een hok zitten met een valse collega, dan ben je mooi zuur ..

Konijnen zijn juist heel erg sociaal.
Maar ze geven gewoon erg veel om territorium en rangorde..

En de konijnen blijven niet zo als tijdens de koppeling hoor :n Dus ik vind je laatste zin wat apart. Als de konijnen na weken blijven vechten, kunnen die konijnen gewoon niet samen met elkaar en is het tijd voor een ander vriendje.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:00

Tycho schreef:

Koppelen moet op neutraal terrein, dus waar beide konijnen nog nooit geweest zijn.

Als bij jou opeens een vreemde man in je huis staat die je niet kent, zou je die niet ook wegjagen? :P

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:01

Ik had altijd 1 konijn (totdat ik me ging inlezen) en merkte dat er een nijntje bij moest. Ze hadden meteen een klik. Het was een ram en die maar meteen laten castreren.
Uiteindelijk is mijn eerste nijn (de voedster) overleden en ging het aankijken...
Na 2 dagen was het rammetje zo sneu, was gewoon lusteloos en zat telkens alleen maar in een hoekje, deed de rest van de dag niks (ook eten en drinken niet). Dus meteen de dag erna naar een opvang gereden, nijn mee in de doos. En ja hoor, meneer leefde weer helemaal op toen die met n ander konijntje werd gekoppeld. Nu 2 jaar later zijn ze nog steeds happy together haha.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:04

iirrssjjee schreef:
Ik had altijd 1 konijn (totdat ik me ging inlezen) en merkte dat er een nijntje bij moest. Ze hadden meteen een klik. Het was een ram en die maar meteen laten castreren.
Uiteindelijk is mijn eerste nijn (de voedster) overleden en ging het aankijken...
Na 2 dagen was het rammetje zo sneu, was gewoon lusteloos en zat telkens alleen maar in een hoekje, deed de rest van de dag niks (ook eten en drinken niet). Dus meteen de dag erna naar een opvang gereden, nijn mee in de doos. En ja hoor, meneer leefde weer helemaal op toen die met n ander konijntje werd gekoppeld. Nu 2 jaar later zijn ze nog steeds happy together haha.

<3 <3

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:05

leuk konijntje!
Ik heb inderdaad ook 2 konijnen, maar guess what? die 2 gaan écht niet samen.. ik heb alles geprobeerd maar de 1 probeerd de andere echt af te maken.. dus nu zitten ze schuin tegenover mekaar, buiten, in apart hokken. Vind het erg jammer.. want ik vind dat zo lief, 2 konijntjes samen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:08

jolienrotti schreef:
leuk konijntje!
Ik heb inderdaad ook 2 konijnen, maar guess what? die 2 gaan écht niet samen.. ik heb alles geprobeerd maar de 1 probeerd de andere echt af te maken.. dus nu zitten ze schuin tegenover mekaar, buiten, in apart hokken. Vind het erg jammer.. want ik vind dat zo lief, 2 konijntjes samen!

Ruil er eentje in :j
Of heb je toevallig twee mannetjes? :')

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al deze konijnen kende elkaar niet, zijn in de opvang aan elkaar gekoppeld of thuis bij de mensen zelf.
Zien er toch gelukkig uit samen of niet ? :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:29

Air schreef:
dito schreef:
ik had ook altijd een konijn alleen hoor, heeft het altijd prima gedaan kwam geen aandacht tekort. Pas jaren later kreeg hij een vriendje als cavia (vanwege een allergie van vriendlief) nou dat was ook een leuk stel mare zag haar niet veranderen in gedrag hoor!

Kan jij met een aap praten?

Echt, mensen kunnen wel beweren dat hun konijn in zn uppie gelukkig is, maar die hebben em nog nooit echt gelukkig gezien. Als je ziet wat konijnen als ze samen zijn samen doen... Samen spelen, alles ontdekken, elkaar wassen, tegen elkaar aan liggen... Daar kan geen mens tegenop.. Wij 'praten' geen konijnentaal.

Maar als je je eerst had ingelezen alvorens een konijntje te kopen had je dat al geweten, hetzelfde met het gemengde voer.
Dat is allemaal makkelijk te vinden, tis wel een dier wat je neemt, zorg dan ook dat je de benodigde kennis hebt. Scheelt een hoop ellende.

Waar heb je em vandaan? Hoeft geen ras te hebben natuurlijk.

Goh heb ik nooit geprobeerd met een aap te praten. En ja ik heb me ingelezen. OOK n dit topic en daar staat de vraag wat het voor een ras is en niet of ze een 2de erbij moet nemen! beetje jammer dat er alleen maar daar op in gegaan word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:34

Tycho schreef:

Joh, als je ergens geen weet van hebt, dan kun je beter niets zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:36

dito schreef:
Goh heb ik nooit geprobeerd met een aap te praten. En ja ik heb me ingelezen. OOK n dit topic en daar staat de vraag wat het voor een ras is en niet of ze een 2de erbij moet nemen! beetje jammer dat er alleen maar daar op in gegaan word

Jammer dat je zo onvolwassen reageert, want volgens mij weet je precies wat diegene bedoelde.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:38

Heeft niets met onvolwassenheid te maken meer dat ik vind dat het jammer is dat men ergens op ingaat wat helemaal niet wordt gevraagd.....er zijn zoveel topics waar dit al in is beschreven, keer op keer het aanhalen heeft niet altijd zin.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:40

dito schreef:
Heeft niets met onvolwassenheid te maken meer dat ik vind dat het jammer is dat men ergens op ingaat wat helemaal niet wordt gevraagd.....er zijn zoveel topics waar dit al in is beschreven, keer op keer het aanhalen heeft niet altijd zin.....

Toch blijft men nog konijnen alleen houden.
En je reactie was zekers wel onvolwassen, op het puberale af zelfs.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:45

Puberale?? mmm is denk ik net hoe je het opvat, misschien aanvallend overgekomen? Ik vind dat je ook een reactie mag geven als iemand iets neerzet...dat doe jij ook is prima toch?! We hebben op bokt niet allemaal dezelfde mening is niet erg....alleen ergens op ingaan wat niet gevraagd wordt dat is jammer..(en is niet alleen nu hoor, zie je veel op bokt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:57

Ja, dat gebeurt veel op bokt, er iets van zeggen heeft weinig nut.
Je reactie op Air wordt daar niet minder puberaal van hoor.

Maar goed, weer ontopic, we worden het toch niet eens ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:57

dito schreef:

Maar ik vraag al 3x (en andere bokkers ook) hoe groot t nijntje is, anders is het moeilijk bedenken wat voor ras.... Maar hier word verder ook niet op gereageerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:03

Het is een nederlands dwerghangoor uit de dierenwinkel, wat meestal inhoudt dat het geen dwerg is, maar een gemiddeld konijn.
Voor een franse hangoor is hij te klein, die gaan tegen de 7 kilo lopen. Een duits hangoor ken ik niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-10-12 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:03

Leuk konijntje! En fijn dat je denkt om het beestje en er wel een tweede bij wilt doen :) Veel plezier ermee!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:28

Mindim schreef:
Het is een nederlands dwerghangoor uit de dierenwinkel, wat meestal inhoudt dat het geen dwerg is, maar een gemiddeld konijn.
Voor een franse hangoor is hij te klein, die gaan tegen de 7 kilo lopen. Een duits hangoor ken ik niet.

Duitse is wat kleiner dan de franse geloof ik

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:47

tinkerfunss schreef:
Volgens een dierenarts die ik ken valt dat best mee, en kunnen konijnen prima alleen leven.
Mijn konijn hou ik wel met zijn 2e omdat ik ze niet veel aandacht geef.

Lief beesie!

een dierenarts is een arts geen gedragstherapeut maar gewoon een mens met als beroep algemeen dierenarts te zijn en overal een beetje van te weten echter op het gebied van ziekten en mankementen niet op het gebied van gedrag.

Koppelen van konijnen kan zwaar gaan idee maar als je ziet wat ze elkaar geven als het geslaagd is dan wil je nooit meer 1 konijntje hebben. Echter mijn laatste 3 koppelingen zijn allen verlopen zonder gevechten dus het hoeft niet moeilijk te zijn.

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:12

Mindim schreef:
Tycho schreef:

Joh, als je ergens geen weet van hebt, dan kun je beter niets zeggen.

Ik heb konijnen . Aan je volgende reacties te zien ben je eigenlijk geen reactie waard.
Maar goed mijn konijnen lopen overdag samen in een stal van 20 vierkante meter.
Gaan voor de nacht wel appart. Een gevecht kan een heel kapot konijn opleveren.
Mijn idee is dat konijnen bij elkaar weg moeten kunnen als het mis gaat.
In een gemiddeld hok gaat dat niet. Verhaal territorium dus en niet alleen maar sociaal.

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:15

als je ze in een ren houd heb je dat probleem niet .
leg er een hoop houtstronken ,buizen ,... in zodat ze elkaar kunnen mijden .

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 01:50

Mindim schreef:

Een Duitse Hangoor wordt nog groter aals een Franse hangoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:03

Tycho schreef:
Ik heb konijnen . Aan je volgende reacties te zien ben je eigenlijk geen reactie waard.
Maar goed mijn konijnen lopen overdag samen in een stal van 20 vierkante meter.
Gaan voor de nacht wel appart. Een gevecht kan een heel kapot konijn opleveren.
Mijn idee is dat konijnen bij elkaar weg moeten kunnen als het mis gaat.
In een gemiddeld hok gaat dat niet. Verhaal territorium dus en niet alleen maar sociaal.

Je hoeft mij niets over konijnen te vertellen en koppelen en hoe kapot konijnen kunnen gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:03

cariena1 schreef:
Mindim schreef:

Een Duitse Hangoor wordt nog groter aals een Franse hangoor

Dat wist ik niet, dank voor de info!