Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tycho schreef:Als kopelen van konijnen vaak zo moeilijk gaat, vraag ik me serieus af hoe sociaal konijnen echt zijn.
Je zal als konijn maar in een hok zitten met een valse collega, dan ben je mooi zuur ..
Dus ik vind je laatste zin wat apart. Als de konijnen na weken blijven vechten, kunnen die konijnen gewoon niet samen met elkaar en is het tijd voor een ander vriendje. Tycho schreef:Als kopelen van konijnen vaak zo moeilijk gaat, vraag ik me serieus af hoe sociaal konijnen echt zijn.
Je zal als konijn maar in een hok zitten met een valse collega, dan ben je mooi zuur ..
iirrssjjee schreef:Ik had altijd 1 konijn (totdat ik me ging inlezen) en merkte dat er een nijntje bij moest. Ze hadden meteen een klik. Het was een ram en die maar meteen laten castreren.
Uiteindelijk is mijn eerste nijn (de voedster) overleden en ging het aankijken...
Na 2 dagen was het rammetje zo sneu, was gewoon lusteloos en zat telkens alleen maar in een hoekje, deed de rest van de dag niks (ook eten en drinken niet). Dus meteen de dag erna naar een opvang gereden, nijn mee in de doos. En ja hoor, meneer leefde weer helemaal op toen die met n ander konijntje werd gekoppeld. Nu 2 jaar later zijn ze nog steeds happy together haha.
jolienrotti schreef:leuk konijntje!
Ik heb inderdaad ook 2 konijnen, maar guess what? die 2 gaan écht niet samen.. ik heb alles geprobeerd maar de 1 probeerd de andere echt af te maken.. dus nu zitten ze schuin tegenover mekaar, buiten, in apart hokken. Vind het erg jammer.. want ik vind dat zo lief, 2 konijntjes samen!
Air schreef:dito schreef:ik had ook altijd een konijn alleen hoor, heeft het altijd prima gedaan kwam geen aandacht tekort. Pas jaren later kreeg hij een vriendje als cavia (vanwege een allergie van vriendlief) nou dat was ook een leuk stel mare zag haar niet veranderen in gedrag hoor!
Kan jij met een aap praten?
Echt, mensen kunnen wel beweren dat hun konijn in zn uppie gelukkig is, maar die hebben em nog nooit echt gelukkig gezien. Als je ziet wat konijnen als ze samen zijn samen doen... Samen spelen, alles ontdekken, elkaar wassen, tegen elkaar aan liggen... Daar kan geen mens tegenop.. Wij 'praten' geen konijnentaal.
Maar als je je eerst had ingelezen alvorens een konijntje te kopen had je dat al geweten, hetzelfde met het gemengde voer.
Dat is allemaal makkelijk te vinden, tis wel een dier wat je neemt, zorg dan ook dat je de benodigde kennis hebt. Scheelt een hoop ellende.
Waar heb je em vandaan? Hoeft geen ras te hebben natuurlijk.
dito schreef:Goh heb ik nooit geprobeerd met een aap te praten. En ja ik heb me ingelezen. OOK n dit topic en daar staat de vraag wat het voor een ras is en niet of ze een 2de erbij moet nemen! beetje jammer dat er alleen maar daar op in gegaan word
dito schreef:Heeft niets met onvolwassenheid te maken meer dat ik vind dat het jammer is dat men ergens op ingaat wat helemaal niet wordt gevraagd.....er zijn zoveel topics waar dit al in is beschreven, keer op keer het aanhalen heeft niet altijd zin.....
dito schreef:Goh heb ik nooit geprobeerd met een aap te praten. En ja ik heb me ingelezen. OOK n dit topic en daar staat de vraag wat het voor een ras is en niet of ze een 2de erbij moet nemen! beetje jammer dat er alleen maar daar op in gegaan word
tinkerfunss schreef:Volgens een dierenarts die ik ken valt dat best mee, en kunnen konijnen prima alleen leven.
Mijn konijn hou ik wel met zijn 2e omdat ik ze niet veel aandacht geef.
Lief beesie!
Mindim schreef:Tycho schreef:Als kopelen van konijnen vaak zo moeilijk gaat, vraag ik me serieus af hoe sociaal konijnen echt zijn.
Joh, als je ergens geen weet van hebt, dan kun je beter niets zeggen.
Mindim schreef:Het is een nederlands dwerghangoor uit de dierenwinkel, wat meestal inhoudt dat het geen dwerg is, maar een gemiddeld konijn.
Voor een franse hangoor is hij te klein, die gaan tegen de 7 kilo lopen. Een duits hangoor ken ik niet.
Tycho schreef:Ik heb konijnen . Aan je volgende reacties te zien ben je eigenlijk geen reactie waard.
Maar goed mijn konijnen lopen overdag samen in een stal van 20 vierkante meter.
Gaan voor de nacht wel appart. Een gevecht kan een heel kapot konijn opleveren.
Mijn idee is dat konijnen bij elkaar weg moeten kunnen als het mis gaat.
In een gemiddeld hok gaat dat niet. Verhaal territorium dus en niet alleen maar sociaal.
cariena1 schreef:Mindim schreef:Het is een nederlands dwerghangoor uit de dierenwinkel, wat meestal inhoudt dat het geen dwerg is, maar een gemiddeld konijn.
Voor een franse hangoor is hij te klein, die gaan tegen de 7 kilo lopen. Een duits hangoor ken ik niet.
Een Duitse Hangoor wordt nog groter aals een Franse hangoor