Hoe kat laten afvallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zuske

Re: Hoe kat laten afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:51

wat ook heel makkelijk is is om een petflesje te pakken (klein flesje cola bv) en dan maak je daar een gaatje in waar precies een brokje doorheen kan en dan moeten ze het flesje rollen om eten te krijgen.

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 08:00

Ik heb idd ook zo'n toren gekocht, hij kwam gisteren binnen en beide katten snappen het principe haha!
Adi vind het ook echt leuk om te doen en DC tja, die doet het omdat ze wat te eten wil haha

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:14

Ik heb een huiskat die nooit buiten komt en om hem beweging te geven heb ik de simpele oplossing: Men neme een euro en stopt deze in een automaat waar voor de kinderen van die doorzichtige eieren of ballen met verrassing uitkomt en vervangt de verrassing door een kattesnoepje of brokje,ze zijn er uren zoet mee! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:23

Is de valkuil met zo'n voertoren niet dat je er onbeperkt of in ieder geval teveel voer in doet?

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 10:22

Nou, ik weeg het nog steeds af, dus meer krijgen ze nu niet meer ;) Op = op!

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 11:05

Update:
We zijn bij de dierenarts geweest, bloed laten prikken. Alles was goed, suiker ook goed dus daar niks op te zien. Toen gestart met metacam, omdat de verdenking van artrose er is. Na een aantal dagen zagen we al verbetering. Poes is veel actiever, wast zichzelf weer en kijkt helderder uit dr ogen.
Nu wachten op afspraak voor rontgenfoto's en dan weten we het zeker.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:21

Jouw kat klinkt zoals een van onze. Ik heb haar gevonden toen ze een maand of 6-7 was en bijna doodging doordat ze een baarmoederontsteking had. Was een broodmager zwerfkatje dat volgens de DA spontaan haar jongen had geaborteerd, omdat ze zelf te ernstig ondervoed was.
Zij is nu ruim 10 en eigenlijk altijd te dik. Ze weegt 4 kg, dat lijkt niet zoveel maar ze is niet groot, en de DA vind haar niet echt te dik, maar in verhouding tot onze andere 4 katten is ze wel dik; ook zij houdt zichzelf niet altijd goed schoon vanachter.
Ze vangt weleens wat, maar eet veruit het minste van al onze katten. Blikvoer lust ze niet. Wij dachten dus ook dat ze misschien ergens anders at.
Een poosje terug werd ze knorriger en knorriger, ze ergerde zich aan alles.
Na een aantal onderzoeken bij de DA (alle bloedwaarden waren goed), bleek ze een blaassteen te hebben. Daaraan is ze geopereerd. Toen moest ze zes weken in de woonkamer blijven en konden wij dus precies zien wat ze at. Vrijwel niks dus. Dunner werd ze ook niet overigens. Kennelijk kunnen sommige katten van bijna niks dik worden terwijl een van onze andere katten (ook een gesteriliseerde poes) enorm veel eet en na het eten eventjes dik lijkt, om na een half uurtje weer helemaal dun te zijn (zij is altijd vrij mager geweest).

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:24

Hoe is het met haar gewicht Roxy?

Met die voerpaal van pg 2 is de onze heel gemakkelijk naar zijn streefgewicht gegaan. Hij krijgt elke dag een pil onder zijn natvoer geprakt tegen gewrichtspijn want daar heeft hij ook last van.

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 09:27

Ze is nu al een halve kilo afgevallen!!! Jeeejjjj :D
We zijn nog steeds met de metacam bezig en je ziet haar gewoon opbloeien, echt zo'n reuze verschil!!! Heb er soms wel echt spijt van dat ze dus waarschijnlijjk zo lang met pijn rond heeft gelopen...
Binnenkort een rontgenfoto, maar die afspraak krijgen we nog!