Moederloze kittens. Met spoed advies gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:58

ShauniBef schreef:
Jeetje, wel een beetje respectvol naar elkaar blijven :=

Droom lekker verder, gewoon lekker trappen op anderen om zelf beter te lijken... *\o/*

Elien top dat je zoveel hebt gedaan al. +:)+

Laptopmuis

Re: Moederloze kittens. Met spoed advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:09

Ik vind het ook een beetje.. dit is al het tweede nestje hé?
Hier waren ook twee zwerfkatten aan komen lopen die een week later beide een nestje hadden. We hebben ze wel direct laten sterriliseren via de dierenbescherming en de jonge poesjes en katers ook. We moesten toen wel meebetalen aan de sterrilisatie van de twee moeders.. maar de jongen deden ze gratis omdat we deze niet hielden. Hebben allemaal een fijn thuis gevonden, maar hebben zich niet kunnen voortplanten zodat ze nog meer nakomelingen produceren.

Het is weer kattentijd.. dus de katers trekken erop uit opzoek naar de dames... Dus laat die kat zo snel mogelijk steriliseren voordat ze het derde nest heeft.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:14

ten eerste top dat je je zo inzet voor t beestke en haar jongen.

En ik snap wat je bedoeld met wild.... Zo wild zijn sommigen katten van mijn oom en tante ook.

Eet ze wel van jullie voer? Misschien kun je in overleg met de dierenarts haar tijdelijk de katten pil geven, (mengen met voer) tot dat ze sterk genoeg is en dan laten sterriliseren.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:47

aaaahhww die foto!!! daar doe je het toch voor he...

vwb wild, nou zeg dat wel. Ik heb ooit bij het asiel een echt wilde kat vastgepakt met van die speciale vanghandschoenen, nou alles ging er dwars doorheen, mijn handen zaten vol met gaatjes. zulke katten worden ook niet geplaatst, maar alleen gecastreerd en dan weer losgelaten. die zijn niet geschikt om mee te knuffelen. moet ik er wel bijzeggen dat de kat in kwestie echt een heel extreem geval was hoor...

het enige wat ik idd kan bedenken nog, is proberen de kattenpil erin te krijgen tot de moeder sterk genoeg is, en dan eventueel een vangkooi plaatsen zodat ze gecastreerd kan worden. Willen jullie de moeder daar bij jullie houden?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 09:44

We hebben er geen problemen mee dat ze hier rond loop. Denk dat dit het beste is voor Saar

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:15

denk het ook. jullie hebben natuurlijk geen idee hoe oud ze is? anders heb je best kans dat ze toch nog aaibaar wordt ooit.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:32

Super dat je ze zo goed opvangt, en jammer van de vervelende berichtjes hier.
Ik heb zelf ook al aardig wat zwangere aanlopers gehad. En sommige lieten zich ook echt niet pakken.
Wat ik deed is, zorgen dat je een beetje vertrouwen krijgt, je hoeft ze nog niet aan te raken, maar zoveel dat ze niet gelijk voor je weg vliegen. Bij mij lagen ze met hun nest in de kas of in de stal, die ik kon afsluiten. Ik haalde dan bij de dierenarts een slaappilletje, deed die door het voer s'ochtends en na een uurtje waren ze zo slaperig dat ik ze zo in een mandje kon zetten.
De dierenarts steriliseerde ze dan en gebruikte hechtdraad wat niet meer verwijdert hoefde te worden.