Pup eet vers vlees, nu wil ze geen brokken meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:06

Ook al in een ander topic geplaatst maar ook hier maar even als tegenhanger voor al die extatische verhalen hier, gegronde redenen waarom je niet vers hoeft te voeren:

http://www.sciencebasedmedicine.org/ind ... -you-barf/

Als je overweegt de overstap te maken wellicht verstandig even aandachtig door te lezen.

akishino

Re: Pup eet vers vlees, nu wil ze geen brokken meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:12

Mijn engels gaat niet verder dan huis-tuin en keuken engels, dus kan niet veel maken van het stuk hierboven.
Ieder zijn ding en of je nu brok of vlees voert, je moet zelf ervaren wat je het fijnste vindt en waar je hond het het beste op doet. Voor onze honden werkt barf uitstekend. Veel minder da-kosten gemaakt sindsdien. Maar ken ook genoeg honden die brokken krijgen en het ook uitstekend doen.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 14:29

Dankje jullie wel voor de reacties. Omdat ze der brokken gewoon opeet, maak ik die eerst op en ga ik daarna lekker over op vers voeren. Ze vind het overigens erg lekker!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:17

Ik ben voorstander van vers vlees, maar ja je hond moet er ook voorstander van zijn. Mijn 10 jarige heb ik nooit op vlees gekregen - tenzij de well done biefstuk van papa - Ik heb me er met enige spijt in mijn hart bij neergelegd. Zij krijgt brokjes met af en toe - zolang ze het lust - verse pens er door heen. Mijn jonge hond kwam met 4 maanden bij ons in huis. Zij kreeg van de vorige eigenaar Pedigree brokken. Tijdens de eerste uitlaat zag ik dat dit kleine hummeltje een drol neerlegde die bijna groter was dan zij zelf! Gelukkig zijn kleine hondjes lekker beinvloedbaar dus direct op de Carnibest gezet die ik al in huis had gehaald. Ze vindt het heerlijk en poept mooie kleine stevige drolletjes die vrijwel reukloos zijn.

Ik snap niet dat mensen het zo vies vinden om vers vlees te voeren (de meeste mensen eten zelf wel vlees> lijkt mij viezer), het zit netjes in een rol verpakt en je knijpt het er zo uit in de voerbak, daar is toch niets vies aan? Vies is wel de breiige stinkende grote hopen poep opruimen van honden die op brokken staan (niet alle honden, maar toch...) - misschien dat daarom veel hondenbezitters het maar gewoon laten liggen :( -
Vers vlees is veel gezonder. Mijn kleintje krijgt ook af en toe pens en hart en straks de hele vissen die papa gevangen heeft maar die moeten eerst drie weken in de vriezer. Heerlijk om eindelijk weer gezond te kunnen voeren! Brokjes krijgt mijn jonge hond alleen als ik die verstop in de tuin als zoekspelletje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:10

Ik eet zelf nauwelijks vlees, en ik vind de lucht van rauw vlees heel vies.

Mijn hond niet..... Die is een carnivoor. Voor hem werkt een natuulijk menu het beste imo..... Keuzes maken is dat.

@ Ninx: mijn kereltje ziet er idd ook smashing uit....... En weinig poep.... Ideaal. En geen stank, van de poep dan toch.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:54

Ik heb twee grote honden, maar poepen waarschijnlijk minder dan een kleine hond op brokken, hahaha alleen daarom al is vlees ideaal.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:09

Wij hadden bij onze tweede pup ook een zak Royal Canin gekregen, maar zij ging ook meteen op vlees.
Dus hebben we die zak (en was de grootste van RC) hebben we naar het asiel hier in de buurt gebracht :)

Hier krijgen ze Smuldier, na Lotgerink en Carnibest gevoerd te hebben. Lotgerink niet altijd even goede kwaliteit (rot)
en Carnibest was prima, maar redelijk duur. Smuldier is ook prima en in de portemonee toch wat vriendelijker, zeker met twee Duitse Doggen :')

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:09

Kuggur schreef:
Ook al in een ander topic geplaatst maar ook hier maar even als tegenhanger voor al die extatische verhalen hier, gegronde redenen waarom je niet vers hoeft te voeren:

http://www.sciencebasedmedicine.org/ind ... -you-barf/

Als je overweegt de overstap te maken wellicht verstandig even aandachtig door te lezen.

Interessante link. Ik lees altijd graag twee kanten van een verhaal. Bedankt. +:)+

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:10

akishino schreef:
Ik heb twee grote honden, maar poepen waarschijnlijk minder dan een kleine hond op brokken, hahaha alleen daarom al is vlees ideaal.

Is echt waar inderdaad, wij hebben schotse herder (vers vlees) en mijn vader zo'n boomer geval (kruising oliebol x maltezer ) die op brok staat maar dat kleine ding schijt dubbel zoveel als onze hond. Om over de lucht die daarbij vrij komt maar niet te praten :r

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:43

TS je kan gerust elk merk vers vlees geven dat je tegen komt. Dat is ook een gemak van vers voeren. Brok moet je oppassen en niet steeds wisselen van merk. Vers vlees is alleen maar toe te juichen dat je dan weer AHV voert en dan farmfood, carnibest, smuldier, rodi, bibi, lotgering, energique enz. net wat je budget aan kan en wat je hond lekker vind. Hier voer ik ook heel wisselend qua merken EN qua diersoorten. Bij barf raad men aan in elk geval 5 diersoorten per week te voeren en dat probeer ik met kvv voeren ook te doen. Elk diersoort wat je geeft steekt namelijk weer anders in elkaar en heeft weer andere extra toevoegingen (zoals vis bijv.) En als je al weken kvv voert en dat gaat goed dan kan je ook elke week eens een kippenbout/kippenpoot/kippendrumstik geven o.i.d. gewoon zo uit de winkel en dus rauw en zonder kruiden. Vinden ze heerlijk en ze kunnen er even lekker op knagen. Koolvisfilet plakken uit de diepvries of zalm vinden ze ook heerlijk voor 1 maaltijd in de week of een dag in de week.
Je hoeft namelijk niet elke dag compleet te voeren. Ik maak dat ik 5 dagen in de week complete kvv mix geef en de andere 2 dagen zie ik wel of het wel/niet compleet is. Wel altijd op letten dat je niet 3 dagen achter elkaar alleen vlees geeft (dan krijg je dunnere ontlasting) of alleen orgaan (dan gewoon spuitpoep) of (veel) bot (dan krijg je witte ontlasting of verstopping) je moet afwisselen en complete kvv zit je bij de meeste honde ngewoon goed.
Heb zelf een hond die medisch niet in orde is (spondylose, hd en ed) en die krijgt wel meer bot dan de gemiddelde hond en dat heeft hij ook nodig. Heerlijk dat je dat zo aan de ontlasting kan zien en makkelijk kan voeren.

Vers is gewoon erg ideaal en heeft hier zeker voorrang op brokken. Ik gebruik hier wel brok maar als beloningskoekjes.