Kwa hoevaak voeren, ik voer op tijden dat ze rust nemen dus ook rustig kunnen verteren. Maag kanteling heb ik gezien bij honden zelf nog nooit mee gemaakt in mijn 16 jaar van vlees voeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rOcky_lofz schreef:toen ik training had met mn hond, zei mn trainer dat ik dat juist zo moest doen met voer, dat áls je weg bent, hond gewoon kan eten/drinken.
en dat als zij dit zo gewend is ( is vrij snel zo gegaan ) dan moest ik niet wisselen met het voer weg zetten etc. als savonds de brok op is, krijgt ze wel smorgens pas weer, als het savonds staat, staat t er
rOcky_lofz schreef:qua kap, ik bedoelde meer, dat mensen het zielig etc vinden, als mensen tips hebben, om het te verminderen of weet ik wat, heel graag.
hond is het zo gewend, ook al zie ik het liever anders.. ook heeft een andere dierenarts er wel eens naar gekeken, ook volgens hem was er vrij weinig aan te veranderen, laten drogen, helen, en kap om als ze alleen is.. ze kan zich er prima mee redden..
ik zou eigenlijk niet weten hoe ik er vanaf kan komen.. zodra ze weet dat je ff niet kijkt, zit ze er aan, of het nou open of dicht is, dat maakt geen verschil
Sonja89 schreef:@ Kasztanka: wáár haal jij vandaan dat honden omnivoren zijn?
Granen, alsjeblieft niet zeg![]()
Een hond heeft zeker meer nodig dan vlees, namelijk botten (geen dragende), orgaan en groente en dit alles in de juiste verhouding (standaardverhoudingen zijn 45% bot, 20% orgaan waarvan 10% pens, 10% groente en 25% vlees).
marleen_usar schreef:Daar ben ik het wel een beetje mee eens, soms is er een hipe en dan wil iedereen dat gaan doen.Er is altijd wel wat en wat is goed? Ik denk er ook over om vlees te gaan geven.Maar hoe zit dan met botjes dan, ik lees kippenvleugel maar altijd werd er gezegd pas op voor botjes.
Sassol schreef:marleen_usar schreef:Daar ben ik het wel een beetje mee eens, soms is er een hipe en dan wil iedereen dat gaan doen.Er is altijd wel wat en wat is goed? Ik denk er ook over om vlees te gaan geven.Maar hoe zit dan met botjes dan, ik lees kippenvleugel maar altijd werd er gezegd pas op voor botjes.
Kippenbot splintert als het bereid is. Rauwe kippenbot splintert niet, dat is gewoon zacht en flexibel.