Poes kwijt, binnenshuis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:42

AdnerB schreef:
mischien een vriendje erbij nemen zodat ze een vervanger voor mama heeft?
overgens vind ik zowizo dat dieren niet alleen horen te zitten maar dat is mijn mening :o

Moah dat vind ik wel meevallen hoor, mijn sphinx is opgegroeid in een huis met meerdere katten, maar dat kan m echt niet boeien hoor. Die zit net zo lief alleen.

Maureen95

Re: Poes kwijt, binnenshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:46

wij hebben s3 katten. een kat vecht altijd dus die kanniet met andere katten. dus die leeft benenden met een nadere kat die hem altijd ontwijkt. de andere kat leeft booven en mag altijd naar buiten als die wil :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:47

Een lekker zacht mandje met een dekentje erin en voor als het kouder word iets warms erbij is heerlijk voor ze.
Natuurlijk niet erin dwingen, maar het aanbieden dat ze erin mag.
Mijn katten vinden het heerlijk als het koud is dat de mand voor de kachel staat of om op het aquarium te liggen
(de kap is warm door de lampen).
Van je veilige verrtrouwde gezinnetje gescheiden worden is bijna altijd traumatisch voor het dier.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:16

Fijn dat ze weer terecht is! Ik heb sinds eergisteren 2 kittens maar die hebben zich nog niet verstopt. (moet vandaag of morgen wel stofzuigen dus het kan nog komen).

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:23

haha als onze kat de stofzuiger zit is die weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:24

Die van ons ook, is als de dood voor dat ding!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:30

Pffff gelukkig heb je haar weer. We zijn onze 13 jarige kat 3 dagen! Kwijt geweest. Is een buitenpoes dus ik was ervan overtuigd dat... Nou ja je snapt hem. Hoor ik ineens toen de kids naar school waren haar miauwen. Ik zoeken... Bleek ze in een zware lade onder mijn dochters bed te zitten. Al sinds zaterdagavond want oen had ik die dichtgeschoven bij het naar bed brengen dan dochter -O- ze heeft dus 3 nachten onder mijn dochter gelegen ZONDER zich te laten horen }:0 ze was wat dizzie, ging direct drinken en had duidelijk op de sprei geplast die in de lade lag. Ach ja in haar jonge jaren heeft ze al vaker achter hoge kasten vast gezeten en op ons dak.... Gek beest...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:36

brr ook niet leujk om mee te maken. wij hadden onze kat perongeluk een keer in de kelddr opgesloten :)

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 16:14

Ja, ik ben blij dat ze weer terecht is, is de eerste keer dat ik een poes neem (heb altijd honden gehad)
En dan hadden we al pech met ons eerste poesje, een tweede keer had teveel geweest.. :)

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:28

Kun je niet een doos of krat neerleggen met een handdoek / deken / oude trui er in? Dan heeft ze haar eigen plekje waar ze zich in terug kan trekken als ze zich even onveilig voelt in die nieuwe grote onbekende wereld!

Wat betreft het stofzuigen nog een paar tips:
Begin altijd in dezelfde ruimte en houd dezelfde volgorde van stofzuigen aan (bijv. van boven naar beneden of juist omgekeerd).
Geef halverwege de route de ruimte aan de kat om naar een andere kamer of verdieping te gaan.
Roep na het stofzuigen 'klaar!' en geef een snoepje.
Op deze manier hebben wij het voor onze kater opgelost (die was dusdanig mishandeld door z'n vorige eigenaar dat zijn 2 achterpoten tot aan z'n heupen in het gips zaten. Toen hij de stofzuigerstang in de gaten kreeg (hij reageerde niet op de stofzuiger zelf) probeerde hij met gipspoten en al tussen de stereo en de kastwand te kruipen - je kan wel raden dat er dus iets goed fout gegaan is :( Door hem deze structuur aan te bieden, heeft hij geleerd dat hij ons (ook met de stofzuiger) kan vertrouwen!)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:52

AdnerB schreef:
mischien een vriendje erbij nemen zodat ze een vervanger voor mama heeft?
overgens vind ik zowizo dat dieren niet alleen horen te zitten maar dat is mijn mening :o

Niet alle dieren zitten graag samen. Katten zijn ook niet per se groepsdieren dus die kun je prima alleen houden.

TS, fijn dat je haar weer gevonden hebt! Dat mauwen gaat vanzelf over.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:12

Dat is een goede voor het stofzuigen AW! Wat zielig van je kat, wel helemaal goed gekomen dus?

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 12:43

Ze gaat met sprongen vooruit :) Goed teken dus!
Alleen dat mauwen, dat dat maar snel gedaan is.. vanmorgend was het half 4.. :O

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:47

Mauwen gaat zeker over :j ! Mag ik vragen hoe oud het poesje is? Of heb ik er overheen gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:02

Geen aandacht geven aan het miauwen, dan gaat dat vanzelf wel minder worden :)

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 15:13

ShauniBef schreef:
Mauwen gaat zeker over :j ! Mag ik vragen hoe oud het poesje is? Of heb ik er overheen gelezen?

Ik merk al dat het minder is hoor. Overdag altans, ze was vanmorgend toen we haar uit de gang haalde (hadden onze slaapkamer deur toegedaan omdat we wakker werden van het gemiauw) echt super blij en kopjes geven en aant miauwen. Alsof ze echt super blij was ons te zien. Dus ik denk ook gewoon dat ze een kletskous is.. :j

Ze is sinds vrijdag 12 weken.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:34

Gelukkig heb je haar terug gevonden, dan zit je hart ook even in je keel...
Toen wij ons eerste kitten de 1e nacht in huis hadden heeft ze ook lang gemiauwd (was overigens ook 12 weken oud). Ik heb toen de nacht op de bank bij haar in de kamer doorgebracht waar ze uiteindelijk naast mij in slaap viel. De volgende dag was al gepland dat we een vriendinnetje voor haar op zouden halen in het asiel en sinds dien niet meer zo horen miauwen. Ze trekken nog steeds erg naar elkaar toe, maar zijn toch op zichzelf. Van alle katten die ik ken en heb gekend (en dat zijn er veel) is er maar 1 die niet gelukkig was van een andere kat in huis. En omdat mijn vriend en ik allebei fulltime werken en we de kat niet het grootste deel van de dag alleen wouden laten was voor ons de keus snel gemaakt. In mijn geval heeft het wel veel baat gehad dat ze niet alleen zat, maar dat kan per kat verschillen. Je weet het niet van te voren.

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 22:48

We zijn misschien wel van plan om een tweede in huis te halen, maar omdat we misschien iemand anders haar poes moeten opvangen moeten we even afwachten. Het is hier namelijk te klein voor 3 poezen..
Dus zo lang er geen zekerheid is over de opvangpoes moet ze het even alleen rekken, maar het gaat merkbaar beter. :)

Dit is onze dame trouwens, mee op de bank. Ze doet het super goed! <3

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:51

ik wou inderdaad opperen dat je even in kasten moet kijken :') Mijn poes (11 jaar) springt vrijwel direct in een kast als die open is :') en dan het liefst zo ver mogelijk uit het bereik :') fijn dat de kitten weer terecht is

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:51

Fijn dat ze weer terecht is!

Zo vonden wij onze kitten eens terug achterin de kachel.. zat schijnbaar een gat :') Maar de hoek was onmogelijk om te maken en haar eruit te halen.. :=

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:58

Wat een schattig pluisje! <3 Langharig zo te zien?
Ach in het begin zijn ze altijd even bang, wij hebben een bank waar ze wél in konden zitten, maar gelukkig zagen we het gebeuren (en het staartje hing er nog een beejte onderuit :') ) anders was het ook zoeken geweest. En het bobbeltje onder de deken is ook nog steeds grappig; 1 van de 2 verstopt zich daar nog steeds als ze bang is van de lawaai of lawaairerige mensen (als ik ze niet zie, zien ze mij ook niet!).

Barbabientje schreef:
Fijn dat ze weer terecht is!

Zo vonden wij onze kitten eens terug achterin de kachel.. zat schijnbaar een gat :') Maar de hoek was onmogelijk om te maken en haar eruit te halen.. :=

:= hoe hebben jullie dat opgelost?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:12

Fijn dat ze weer terecht is! Mooie poes ook om te zien.
Dat mauwen gaat vanzelf over. Onze kitten mauwde in het begin ook aan één stuk door, letterlijk tot ze helemaal schor was..
Gelukkig is dat nu een stuk minder geworden. :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:27

Ach gut, gelukkig hebben jullie haar weer gevonden. Heel mooi poesje trouwens! :)

Die van ons vind verstoppertje spelen echt geweldig, vooral in de tuin tussen de planten. Neeltje is pikzwart en als hij ergens tussen/onder gaat zitten, dan zie je dus alleen zijn gele oogjes nog. Dan loop je echt lang te zoeken hoor :D Pas als wij naar binnen lopen om te kijken of 'ie misschien daar zit, komt hij heel hard aan rennen want alleen buiten zijn is eng :') Katten.. echt heerlijke dieren, pas maar op want het zijn echte grapjassen! :D <3

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:53

Toen wij onze kitten toendertijd op gingen halen, had ze zich ook verstopt. Werkelijk overal gezocht, horen we ineens zoon ding van de piano afgaan. Jahoor kitten had zich in de piano verstopt :+

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:38

DarkShines schreef:
Dat is een goede voor het stofzuigen AW! Wat zielig van je kat, wel helemaal goed gekomen dus?

Gelukkig wel :j het is een grote gezonde kater geworden, mét alle bijbehorende streken