Honden los op het strand met dit weer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:42

Marjoow schreef:
Geloof me, ik heb ook een hekel aan schreeuwende kinderen. Maar daar gaat het hier niet over. Ik heb geen van beide.

Hetgeen waar ik me aan erger is het feit dat er zoveel hondeneigenaren zijn die hun hond níet netjes onder appel hebben staan. Dan kun je de hond 10x roepen en dan nog heeft ie gewoon schijt aan je.

Feit blijft ook, wanneer het mis gaat en een hond bijt een kind, is het de schuld van de hond. Ongeacht het gedrag van het kind. Kun je hoog of laag springen, kan eerlijk zijn of niet, het is gewoon zo.

Nogmaals: wat is nou de moeite om naar een hondenstrand te gaan? Of een meer in de buurt, wat vaak minder druk bezocht word.

Ik heb er een hekel aan dat zoveel mensen hun kinderen niet onder controle hebben, is toch precies hetzelfde?

Zo wordt het misschien gezien, maar in 90% van de gevallen is het andersom.

Dan moet dat strand wel beschikbaar zijn, hier in Limburg wordt dat al een stuk moeilijker.

Wist je dat er in Amerika restaurants zijn waar kinderen verboden zijn? Dat moet toch heerlijk eten zijn!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:59

xx_Horsiex schreef:
Marjoow schreef:
Geloof me, ik heb ook een hekel aan schreeuwende kinderen. Maar daar gaat het hier niet over. Ik heb geen van beide.

Hetgeen waar ik me aan erger is het feit dat er zoveel hondeneigenaren zijn die hun hond níet netjes onder appel hebben staan. Dan kun je de hond 10x roepen en dan nog heeft ie gewoon schijt aan je.

Feit blijft ook, wanneer het mis gaat en een hond bijt een kind, is het de schuld van de hond. Ongeacht het gedrag van het kind. Kun je hoog of laag springen, kan eerlijk zijn of niet, het is gewoon zo.

Nogmaals: wat is nou de moeite om naar een hondenstrand te gaan? Of een meer in de buurt, wat vaak minder druk bezocht word.

Ik heb er een hekel aan dat zoveel mensen hun kinderen niet onder controle hebben, is toch precies hetzelfde?

Dan moet dat strand wel beschikbaar zijn, hier in Limburg wordt dat al een stuk moeilijker.

Wist je dat er in Amerika restaurants zijn waar kinderen verboden zijn? Dat moet toch heerlijk eten zijn!

Nogmaals: dit topic gaat over honden op het strand, niet over kinderen ;)

En als je in Limburg woont, dan ga je uberhaupt niet naar het strand, dus waar zeur je dan over? Als je dan een eind gaat rijden, rijd dan gewoon naar een hondenstrand ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:03

Marjoow schreef:
xx_Horsiex schreef:

En als je in Limburg woont, dan ga je uberhaupt niet naar het strand, dus waar zeur je dan over? Als je dan een eind gaat rijden, rijd dan gewoon naar een hondenstrand ;)

Wie zegt dat wanneer je in Limburg woont je niet naar het strand gaat? Lekkere toon sla jij aan zeg, kunnen we niet meer normaal discussieren? En dit topic gaat over honden maar in principe zijn honden en kinderen hetzelfde, de een vindt ze geweldig en de ander irriteert zich er aan. Waarom zou ik plaats moeten maken voor een krijsend mensen mormel?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:05

xx_Horsiex schreef:
Marjoow schreef:

Wie zegt dat wanneer je in Limburg woont je niet naar het strand gaat? Lekkere toon sla jij aan zeg, kunnen we niet meer normaal discussieren? En dit topic gaat over honden maar in principe zijn honden en kinderen hetzelfde, de een vindt ze geweldig en de ander irriteert zich er aan. Waarom zou ik plaats moeten maken voor een krijsend mensen mormel?

Waarom zou ik plaats moeten maken voor een zeiknat stinkend beest?

Wanneer je in Limburg woont, en je neemt de moeite om een eind te rijden naar een strand, waarom dan niet naar een hondenstrand?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:06

Marjoow schreef:
xx_Horsiex schreef:

Wanneer je in Limburg woont, en je neemt de moeite om een eind te rijden naar een strand, waarom dan niet naar een hondenstrand?

Ik zeg nergens dat jij dat hoeft, maar ik hoor jou wel zeggen dat wij maar naar het honden strand moeten.

Omdat mijn hond zich keurig gedraagt ten midden van mensen en er zich op het hondenstrand zat honden bevinden die dat niet kunnen, en ik daar last van heb.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:07

xx_Horsiex schreef:
Marjoow schreef:

Ik moet de eerste hond nog tegenkomen die AOW premie voor me gaat betalen... :')

Maar het is toch ook helemaal niet leuk om met je hond midden in die drukte te zitten? Vaak is het een paar honderd meter lopen verderop gewoon lekker rustig; daar kan je hond prima los. De vergelijking mens/dier is volkomen misplaatst.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:08

xx_Horsiex schreef:
Marjoow schreef:

Ik zeg nergens dat jij dat hoeft, maar ik hoor jou wel zeggen dat wij maar naar het honden strand moeten.

Omdat mijn hond zich keurig gedraagt ten midden van mensen en er zich op het hondenstrand zat honden bevinden die dat niet kunnen, en ik daar last van heb.

Wat is nou de moeite om naar een speciaal hondenstrand te gaan in plaats van een gewoon strand?
Kijk, jouw hond kan zich goed gedragen, maar daar tegenover staan er genoeg die het níet kunnen.

Dus wat is dan de grote moeite?

Hondenstranden zijn voor honden vaaak nog leuker ook, spelen met soortgenoten, doen wat je wilt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 18:09

Sorry maar zeggen dat honden en kinderen hetzelfde zijn vind ik echt niet kunnen :n Ten eerste gaat daar dit topic niet over en een kind is toch écht wel iets heel anders dan een hond. Vind die vergelijking echt niet kunnen. En nee, ik ben geen fan van kinderen, maar ik zal het niet in mijn hooft halen om zo'n vergelijking te maken :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:10

Anne_GTI schreef:
xx_Horsiex schreef:

Ik moet de eerste hond nog tegenkomen die AOW premie voor me gaat betalen... :')

Maar het is toch ook helemaal niet leuk om met je hond midden in die drukte te zitten? Vaak is het een paar honderd meter lopen verderop gewoon lekker rustig; daar kan je hond prima los. De vergelijking mens/dier is volkomen misplaatst.

Ik vind wel grappig dat jij een opmerking maakt over een AOW premie en vervolgens zegt dat de vergelijking mens/dier misplaatst is?

Ik weet het niet, ik ga nooit naar het strand en ik neem mijn hond nooit mee naar drukke gelegenheden puur omdat mijn hond daar niet op zit te wachten. Maar ik kan me voorstellen dat er zat mensen zijn die dit wel willen en die hebben volgens de regels net zoveel recht op het strand.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:11

Marjoow schreef:
xx_Horsiex schreef:

Omdat mijn hond zich keurig gedraagt ten midden van mensen en er zich op het hondenstrand zat honden bevinden die dat niet kunnen, en ik daar last van heb.[/quote]

Wat is nou de moeite om naar een speciaal hondenstrand te gaan in plaats van een gewoon strand?
Kijk, jouw hond kan zich goed gedragen, maar daar tegenover staan er genoeg die het níet kunnen.

Dus wat is dan de grote moeite?

Hondenstranden zijn voor honden vaaak nog leuker ook, spelen met soortgenoten, doen wat je wilt.

Lezen is ook een vak. :)

@Lifaya wat is er dan zo anders? Leg mij dan eens uit wat er anders is? Mensen en honden zijn allebei dieren, zowel kind als hond hebben iemand nodig die verantwoordelijk voor hun is en er voor zorgt dat ze zich aanpassen.

Rennie89

Re: Honden los op het strand met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 18:13

Ik ga niet eens antwoord op die vraag geven :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:13

lifaya schreef:
Ik ga niet eens antwoord op die vraag geven :)

Dan doe je het niet, dat is jouw keuze.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:14

lifaya schreef:
Sorry maar zeggen dat honden en kinderen hetzelfde zijn vind ik echt niet kunnen :n Ten eerste gaat daar dit topic niet over en een kind is toch écht wel iets heel anders dan een hond. Vind die vergelijking echt niet kunnen. En nee, ik ben geen fan van kinderen, maar ik zal het niet in mijn hooft halen om zo'n vergelijking te maken :+

Inderdaad...

Kinderen leer je om op de wc te gaan zitten als ze moeten. Honden zullen gewoon overal buiten hun behoeftes doen, en wanneer de eigenaar dit niet opruimt (word gelukkig steeds beter hoor, meer mensen ruimen gelukkig op) is dat gewoon enorm smerig, en buiten dat kan het ziekteverwekkend zijn (kinderen spelen in het zand, stoppen vingers in mond, je weet het wel).

Kinderen leer je dat ze zich niet zomaar met andere mensen mogen bemoeien. Honden halen aandacht bij iedereen die ze leuk vinden.

En zo ken ik er nog wel een paar. Hier natuurlijk de honden die netjes onder appèl staan uitgezonderd, maar helaas zijn die er niet veel...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:15

xx_Horsiex schreef:
Lezen is ook een vak. :)

@Lifaya wat is er dan zo anders? Leg mij dan eens uit wat er anders is? Mensen en honden zijn allebei dieren, zowel kind als hond hebben iemand nodig die verantwoordelijk voor hun is en er voor zorgt dat ze zich aanpassen.

Nee, jij geeft hier een reden waarom jij naar het strand zou gaan, je vertelt mij niet hoe groot de moeite is om naar een ander strand te gaan ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:19

Recht hebben en het krijgen zit nog een heel verschil in.

Volgens de algemeen geldende normen en waarden is het gewoon niet verstandig om op een dag na 1 september je met je hond of paard overal op het strand te begeven als het kwik op de thermometer boven de 20 graden celsius aangeeft. Dat heet gewoon goed fatsoen.

Dan zoek je gewoon een rustigere plek zoals bijvoorbeeld een hondenstrand.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:20

@marjoow dat is nou eens een goed geformuleerd antwoord!

De moeite is helemaal niet groot, en daar heb jij ook gelijk in, maar precies om de reden die jij al geeft, niet opgevoede honden, zou ik al niet naar een hondenstrand gaan. En helaas is mijn reden ook de reden van vele andere gondenbezitters.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:23

xx_Horsiex schreef:

De moeite is helemaal niet groot, en daar heb jij ook gelijk in, maar precies om de reden die jij al geeft, niet opgevoede honden, zou ik al niet naar een hondenstrand gaan. En helaas is mijn reden ook de reden van vele andere gondenbezitters.

Goed, stel je jezelf dan nu nog steeds gelijk aan honden / dieren?

Okee, goede reden om inderdaad niet naar een hondenstrand te gaan dan, maar zulke mensen moeten sowieso niet ergens heen, en al helemaal niet naar een strand met rondrennende kinderen toch?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:43

Marjoow schreef:
xx_Horsiex schreef:

Okee, goede reden om inderdaad niet naar een hondenstrand te gaan dan, maar zulke mensen moeten sowieso niet ergens heen, en al helemaal niet naar een strand met rondrennende kinderen toch?

Ja want volgens de wetenschap vallen zowel mensen als honden onder dieren :) Je hebt wel een punt hoor, maar ik ken ook een paar mensen die er geen moeite mee hebben hun kinderen in het zand te laten plassen of poepen, helaas bestaan die ook.

Dat vind ik ook, maar niet iedereen heeft het zelfde fatsoenswaarden vrees ik.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:45

xx_Horsiex schreef:
Marjoow schreef:

Ja want volgens de wetenschap vallen zowel mensen als honden onder dieren :) Je hebt wel een punt hoor, maar ik ken ook een paar mensen die er geen moeite mee hebben hun kinderen in het zand te laten plassen of poepen, helaas bestaan die ook.

Het enige argument daarvoor, is het zoogdier gebeuren. Maar als je verder kijkt dan dat, nee. Aangezien het menselijk brein veel verder ontwikkeld is bv. Instincten en dergelijke. Ik ga er verder niet op in, vind het namelijk een zinloze discussie.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:48

Marjoow schreef:
xx_Horsiex schreef:

Het enige argument daarvoor, is het zoogdier gebeuren. Maar als je verder kijkt dan dat, nee. Aangezien het menselijk brein veel verder ontwikkeld is bv. Instincten en dergelijke. Ik ga er verder niet op in, vind het namelijk een zinloze discussie.

Waren onze manieren maar net zo ontwikkeld als onze hersenen, was de wereld een stuk mooier. :) In ieder geval bedankt voor je netjes geformuleerde antwoorden :)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:51

Krijg toch een beetje het gevoel dat we hier een soort rokersdiscussie creëren: ik heb recht op een rookvrij omgeving, dus mag niemand meer roken... of zoiets.

Als ik met mijn hond naar het strand ga ben ik erbij, dus waarom zou hij zomaar kleine kindertjes gaan aanvallen. Ik ga niet zelf op een handdoekje liggen zonnen, maar ik ga wándelen met mijn hond over het strand. En helaas pindakaas voor mij: dat mag niet in de zomermaanden en dat respecteer ik uiteraard. Maar als het dan eenmaal weer mag, moeten diezelfde mensen die 4 maanden lang het alleenrecht gehad hebben niet gaan zeuren dat mensen met honden het 'fatsoen' moeten hebben om thuis te blijven. Ik woon niet ver van het strand: moet ik dan ook de hele zomer gaan zeuren dat mensen het 'fatsoen' moeten hebben om niet met de auto naar het strand te komen omdat we vergeven worden van de uitlaatgassen en de file's op mooie dagen.

Het werkt toch gewoon 2 kanten op? In de zomer is het strand alleen voor mensen en daarbuiten delen we het. Vroeger had de stichting Roken moet mogen en mooie slogan: sámen lossen we het op !

Als mensen dat nu ook eens met dit deden. Het strand is groot genoeg voor allemaal en ja: vanaf september komen daar wat honden bij. So be it ! En nee: ik ga niet een heel eind met mijn hond rijden voor een hondenstrand, wat hier overigens ook niet is in de buurt...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 20:31

Er word nérgens gezegd dat hondeneigenaren thuis moeten blijven. Maar als het zo druk is, doe je hond dan gewoon even aan een leidsel. Is het rustig laat je hem weer los ;) Daarbij mag je hier in Noordwijk dus wél het hele jaar door met je hond vanaf afrit 22 (als ik het goed heb) lopen, los. Vandaar dat ik er in deze situatie dus zo op kijk ;) en laat Noordwijk nou onwijs druk bezocht zijn als het even boven de 20 graden is (Wat het niet vaak is) en wat iedereen ook weet. Dan ga je toch gewoon naar het stuk waar het rustiger is?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 02:44

Oke, nou ik heb een oom en tante in zeeland op 2 min lopen afstand van het strand. Ze hebben 2 honden. Eentje is altijd aangelijnt omdat deze anders zo weg is. De andere loopt gewoon los en kijkt nog niet op of om naar kinderen of andere mensen. En stel dat er op 10 min. Rijden een hondenstrand is maar als ze op 2 min lopen wonen vind ik het niet meer dan normaal als ze vanaf 1 september daar weer lopen en prima met die ene hond los, die vind het namelijk veel leuker om los te lopen!

En ja natuurlijk vies als mensen uitwerpselen laten liggen, maar dat is iets heel amders als dat gewoon netjes opgeruimt wordt is er toch geen enkel probleem?

En ja een hond kun je ook afkoelen in de tuin maar een lekkere wandeling maken niet en baasje zelf vind t nTuurlijk veel fijner om lekker met hondlief naar t strand te gaan met lekker weer. Heeft immers al 4 maanden zn hond moeten afkoelen in de tuin.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:53

Ik moet wel een beetje lachen om dit topic. De meest wilde vergelijkingen worden rondgestooid!! _o-

Het is zo duidelijk dat Marjoow totaaaaal niet van honden houdt, sterker nog, ik denk dat ze er een hekel aan heeft. Lifaya, opzich vind je honden prima, maar je moet er geen last van hebben en vindt dat mensen met honden rekening moeten houden met anderen, maar dat anderen geen rekening hoeven te houden met de hondeneigenaren.

Als het gaat om mijn eigen gevoel, en daar gaat het hier toch om, dan zou ik mijn hond lekker los laten lopen op het strand. Waarom? Omdat het mag. Punt. Waar ik woon heb je 3m² om je hond los te laten lopen per 48km² of zo. Van de gekke... Daarom zou ik mijn hond dus lekker los laten op de plekken dat het wèl mag, of dat nu hondenstrand is of gewoon strand. En ik laat me niet weer wegjagen. Ik heb alle recht om daar met mijn hond te zijn. Als mensen daar problemen mee hebben, gaan ze lekker zelf maar weg.

Overigens moet ik er wel even bij melden dat ik een superbrave en lieve, opgevoede hond had.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:35

Mag hopen dat marjoow wel enigzins van honden houdt, dat is als je paraveterinair bent wel handig.