Een bokje als kado voor je bruiloft....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:17

Fijn dat hij toch weer een plekje krijgt waar die wel kan blijven(?) Beter zo dan als kado en je zit er niet om te springen.
Ik zou de ''gulle gever'' echt schrapen van mijn vriendenlijstje.... ~~}>
Ben wel benieuwd of dat nou een student was of een volwassen iemand...Zule kado's doe je toch niet... :roll:

Welke omgeving was dit? (even uit nieuwsgierigheid) :o

Anoniem

Re: Een bokje als kado voor je bruiloft....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:19

Oosten van het land. De gulle gever was jong, meer type student idd :j

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:22

Ja jonge student.... daar kan je dat soort onbezonnen aktie's nog wel eens van verwachten.. (helaas)
Hopelijk heeft hij ervan geleerd...Al blijft dit wel een verhaal.
Toch netje's dat hij er een baal hooi bijgezet heeft :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:24

En een zak brokken, waarvan de buurvrouw het bokje toen nogal veel teveel heeft gegeven want het bokje loopt nu nog over te geven en heeft een opgezette buik. Maar het was goed bedoelt... zij wist niets van de verzorging van een bokje.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:23

Anoniem schreef:
Het bokje gaat morgen terug naar waar hij vandaan komt. Ik heb hem op internet weten te traceren. Daar is hij voor ze het wisten in de auto meegenomen en ze zaten er zelf al mee in de maag dat hij niet af kon worden gemeld.
Bedankt voor al jullie moeite en hulp!!! +:)+

Begrijp ik goed dat hij gewoon gestolen is?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:30

Lekker "goedkoop" cadeau, als de geit gewoon gestolen is... :roll:

Van mij mag die "student" eens flink aangepakt worden. Als ie graag geintjes uit wil halen doet ie dat maar met zn eigen, niet met een dier :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:39

Nee hij was wel betaald, maar daarna waren ze snel vertrokken met hem. Nu kan dat ook een goedpratertje zijn van de fokker natuurlijk... die weet zelf ook wel dat die hem niet zomaar aan een stel jonge jongens mee mag geven zonder registratietoestand ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:42

wel grappig dat deze traditie nog wel is. het liefste word hij nog aan een paal gebonden voor de voordeur zodat je hem niet uit de weg kan.

Maar goed, hij is weer terug waar hij hoort, en het huwelijkse kado was geslaagd voor een dag.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:43

ik vind het absoluut niet geslaagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:02

Hij ligt hier nu heel zielig zachtjes te mekkeren in de tuin |(
Blijkbaar is hij dus gisteren zo bij zijn pappa en mamma weggerukt en in zijn ééntje hiernaast in de tuin gezet. Hij wil zelfs naar mijn honden toe lopen om toenadering te zoeken. Arm diertje, ik heb hem net een tijdje zitten aaien maar als je dan weer weg wilt gaan dan loopt hij heel zielig achter je aan :(:)

Hij had trouwens geen hoorntjes maar wel harde plekjes daar waar normaal hoorntjes zitten. Worden die er zo jong al afgebrand of krijgen ze die pas later?
Hij is trouwens nog maar een half jaar oud.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:11

Mijn ouders hebben voor hun 12,5 jarig huwelijk ook een bok gehad. Alleen hebben wij zelf een schapen dus was dit geen probleem.

Mijn broertje kreeg op zijn bruiloft een schaap. Gelukkig was dit via een goede kennis geregeld en kon het schaap na een nacht in de tuin weer terug naar zijn eigen vriendjes en wei.

De traditie is dus inderdaad nog aanwezig. Tenminste hier in Twente. Alleen ben ik nog niet tegen gekomen dat het zo ondoordacht is gebeurd.

Ben bij dat het dier terug kan. Hopelijk wordt de 'gulle gever' hier nog even goed op aangesproken.

Hoorntjes komen pas op latere leeftijd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 07:46

Na een half jaar zou hij al hoorntjes moeten hebben :j bij ons worden ze eraf gehaald binnen 2 weken geloof ik of zelfs nog eerder .

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:13

Hier ook uit twente...wij hebben om precies te zijn met onze bruiloft 10 mesthaantjes (nog kuikens), 2 biggetjes en een shetlandhengstje gekregen dus de traditie loopt hier zeer zeker nog hihi

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:08

De mensen die er 'alternatieve' vervoersmethoden op na houden kunnen dit betre even verwijderen. In een aantal van jullie's profiel staan gegevens waarmee ik jullie vrij eenvoudig kan opsporen namelijk. Je bent misschien nog nooit aangehouden, maar het open en bloot op internet zetten is alle behalve handig. (en dit is slechts een tip hoor, wat je ermee doetzelf weten :D)

Fijn dat het bokje weer teruggaat!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:05

caroline_max schreef:
De mensen die er 'alternatieve' vervoersmethoden op na houden kunnen dit betre even verwijderen. In een aantal van jullie's profiel staan gegevens waarmee ik jullie vrij eenvoudig kan opsporen namelijk. Je bent misschien nog nooit aangehouden, maar het open en bloot op internet zetten is alle behalve handig. (en dit is slechts een tip hoor, wat je ermee doetzelf weten :D)

Fijn dat het bokje weer teruggaat!

Ik woon in noorwegen :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:13

In mijn ogen oud genoeg om zonder ouders te kunnen. Dus mekkeren van verdriet zal het niet zijn. Hij zal eerder soort genoten willen.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:16

Dat had ik gezien hoor Quera :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:46

:D

Afbeelding

Om 6 uur vanavond gaat hij terug naar de fokker, ik vind het best jammer want ik had hem graag gehouden als het had gekund. Mijn honden vinden hem ook leuk.

http://i49.tinypic.com/2r39frq.jpg

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:51

Haha jou honden staan erbij van "je bent nu one of the guys' bokje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:36

Het bokje is weg.....