Kitten 15 weken eet geen brokken, wat doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kitten 15 weken eet geen brokken, wat doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:49

Dat vind ik wel tegengesteld met onze katten.. die hebben echt dorst, die zie ik af en toe echt zoeken naar de drinkplek (die overigens niet verplaatst :+ )

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:52

Misschien verschilt dat weer per kat? De mijne is een 'zuipschuit', terwijl zijn voorganger idd wel heel weinig dronk. Maar de kat die ik nu heb krijgt ook never nooit niet een drinkfontein, hij krijgt de boel nu al nat genoeg met zijn hond-achtige wijze van drinken. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:54

Een van mijn katten drinkt vanaf zijn pootje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:20

1 van mijn katten blieft enkel water van buiten.... serieus! Als ik haar in de tuin laat gaat ze gelijk drinken (uit het plantenbakje dat onder de kraan staat), terwijl ze binnen altijd meerdere bakjes drinken hebben staan. Malle beesten :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:47

Tuurlijk verschilt het per kat, sommige hebben er een gewoonte van gemaakt en drinken wel goed. Maar laat ik het zo zeggen, de gemiddelde kat drinkt veels te weinig. Buitenwater of vissekommen heeft ook altijd sterk de voorkeur. ik heb er 1 die drinkt uit de wcpot als je de deur niet dicht doet, maf beest.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 08:38

mn oude kat at brokjes uit haar pootje :+ net een aap :')

Nou gisteren heeft ze door het natte voer toch nog een paar, extreem gewelde brokken op die we er zo door gemengt hadden :D dus ze eeet al wel iets maar als ze er omheen kan eten doet ze dat nog :')

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:01

Hier ook een kleine (half) pers,9 weken oud.Omdat we nog een grote poes hebben die dit kleintje als prooi ziet zit onze Beer s'nachts nog even in een bench, daar eet hij iedere nacht zijn brokjes helemaal op terwijl hij overdag dat niet doet.Ik zelf denk omdat hij s'nachts zich totaal veilig waant en overdag hij op moet letten of Noes {poes} niet ergens rondhuppelt. ik ben begonnen met kleine kittenbrokjes ook overgoten met warmwater en een drupje poezemelk,nu laat ik de melk achterwegen en er gaat steeds minder warmwater overheen.Na een dag spelen is hij zo hongerig dat hij nu zelfs aan de droge brokken begint. Heel af en toe meng ik de brokjes ook wel met een enkele druppel vocht van het natvoer van Noes,nou dan is het helemaal smullen.Succes met je eigenzinnige pers.
Afbeelding
Ik ben in ieder geval verliefd wat een heerlijk ras is het,zooooo aanhankelijk!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 09:11

awhg wat een leukkiee :)

dit is lola ( inderdaad echt suppeer aanhankelijk! )
Afbeelding

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:48

Zo die heeft heel wat meer haar,maar ja dat is ook een "echte" en ook nog eens 6 weekjes ouder ,wel een heleee mooie poes die Lola.Beer is echt net een kind,als hij moe is komt hij bij me en valt als een blok in slaap op schoot.Als er een vreemde binnenkomt rent hij naar mij klimt tegen mijn benen op en gaat het vandaar af eens allemaal bekijken. Hij is zo op mensen gericht en dat vind ik heel leuk,als hij de deur hoort is hij de eerste die gaat kijken wie er thuis komt zo klein als hij is. :D

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 09:59

op die foto is ze 13 weken :P

ze heeft alleen wel een neusje :) (gelukkig want dat wilde we)
Awhh ja schattig is dat hé. dat is altijd leuk thuiskomen :D
Lola komt ook altijd en als ze even alleen is geweest wilt ze wel even wat aandacht :')

Maar goed met eten is ze gewoon verwend :+ en ja wij hebben haar de eerste 2 weken ook verwend want ach ja ze is zo lief en klein en ze eet goed (daar waren we al blij mee) maar nu moet ze even wat minder verwend gaan doen :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:10

ik zou zeker niet zomaar stoppen met wat te geven wat je nu geeft omdat een kitten dat niet eet erg snel af gaat vallen en dat moet je zeker voorkomen! Wat je idd wel kan doen is steeds meer water door het kattenmelk doen en steeds minder nat voer geven en steeds wat meer brokjes door het natvoer doen. Wie weet dat ze het zo wel gaat doen. Dan wel mini brokjes pakken en echt maar met 2 á 3 brokjes door het vlees beginnen.

Is haar gebit al eens nagekeken door de DA? Een pers heeft een wat aparte kop. Dat ze wel een goed sluitend gebit heeft waarmee ze goed kan kauwen anders gaat dat ook al wel wat verklaren natuurlijk. En als er een ontsteking zit verklaard dat ook al waarom ze geen brok wil eten. Ik zou ze ook proberen om eerst op vers te krijgen en als ze vers vlees eet dan lekker laten doen is veel beter en zit al veel vocht in zdat ze niet meer veel hoeft te drinken ook!

Wat een prachtig kitten overigens!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 09:14

dierenfan bedankt voor je tips!

Gistere duur voer gehaald bij de DA met de garantie dat ze dat zeker weten zal gaan eten...nou mijn moeder gekocht maar nee hoor lola eet het gewoon echt niet... geweekt in lauw water, met melkdruppels erop, in het nattevoer erbij; ze eet er gewoon omheen.

we hebben een erg dure kat tot nu toe aangeschaft :') we hebben al wel 5 verschillende merken en van sommige merken nog 3 verschillende soorten :')

Ze is door de DA al een paar keer nagekeken, bij de fokker en ook nog bij ons.

Het lastige is nog dat de andere kat al dat eten wel lekker vind ( en onze hond overigens ook ) dus moeten nog eens extra opletten dat het eten wel voor lola blijft....

Achja vandaag weer een nieuwe dag, mijn moeder is de hele dag thuis dus kan er goed op letten dus hopelijk eet ze vandaag een paar brokjes....

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:12

Kun je niet gewoon goed natvoer geven? Zonder suikers of granen? Dan hoef je je geen zorgen te maken over haar dorst en niet over haar voeding?

Mijn zeiksnol-kitten (Main Coon x somali) lustte ook niets. Die hebben we KVV gegeven gemengd met natvoer. Na een maand at ze karkassen (net wat je wil natuurlijk).
Ze had als trigger aandacht nodig. Van aaien ging ze kwijlen en dan kreeg ze honger.

3 van mijn 4 katten hebben nooit graag brok gegeten (en de laatste heeft het nooit gehad).

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 10:18

we willen haar gewoon op brokken hebben... dus ze moet gewoon niet zo lastig doen :')
Ik weet niet welk natvoer wij hebben, gewoon van whiskas en nog wat andere dingen.
Gisteren kreeg ze iets met vis uit een klein blikkie ofzo..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:23

Je wilt d'r op brokken hebben, maar zolang jij natvoer geeft zal ze echt niet over gaan op brokken.... Gewoon geen natvoer meer neerzetten, ze gaat echt vanzelf wel eten.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 10:25

Nee ze eet dan echt NIKS....gistere avond ook al geprobeerd ( nog haar alleen gelaten omdat ze alleen maar zeurde )
en overigens is het slecht om haar niks te laten eten....

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:29

Als ze vaker een langere periode niks eten dan is het slecht, 1x een wat langere periode zal niet gelijk schade aanrichten hoor. Je kan wel klagen dat het een verwende kat is maar je houdt het zelf in de hand. Ik denk persoonlijk dat je meer schade aanricht met mcdonalds te blijven voeren dan d'r een granenvrije brok aan te bieden.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 10:31

Ze is simpelweg geen brokken gewend en dan kan je niet zo 1-2-3 verwachten dat ze ineens brokken gaat eten wat heel anders is dat natvoer...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:43

xMarloes schreef:
Ze is simpelweg geen brokken gewend en dan kan je niet zo 1-2-3 verwachten dat ze ineens brokken gaat eten wat heel anders is dat natvoer...

Maar ze heeft de brokken al gegeten, met het natvoer er omheen. Dat zeg je net zelf.

Heb je niet ergens een hoger afgelegen plek waar de hond niet bij kan komen?

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:50

Ik heb ook 2 kittens,een ervan weigert ook brokken en Water
Al geef ik haar 3 dagen geen blik en 1x per dag kittenmelk,dan nog eet ze die brokken niet:S
Die andere eet voorbeeldig ziijn brokjes op en drinkt water.

tot nu toe heb ik helaas geen manier gevonden om haar op brokken te zetten en krijgt ze nu soms wel een beetje blik,maar niet elke dag.
Ze bedelt ook altijd als ik iets eet en ziet er soms echt hongerig uit,maar brokken? No Way
Ze hebben Hills,Royal canin,pets eigen merk,eukanuba ,Whiskas dus keuze zat

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:52

Eerlijk gezegd zijn die katten die geen brokken eten ook nog best slim. Die ruiken waarschijnlijk de granen. En tja wat moet je met granen als je een kat bent..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 10:52

LibertyLucky schreef:
Ik heb ook 2 kittens,een ervan weigert ook brokken en melke
Al geef ik haar 3 dagen geen blik en 1x per dag kittenmelk,dan nog eet ze die brokken niet:S

tot nu toe heb ik helaas geen manier gevonden om haar op brokken te zetten en krijgt ze nu soms wel een beetje blijk,maar niet elke dag.
Ze bedelt ook altijd als ik iets eet en ziet er soms echt hongerig uit,maar brokken? No Way

Oh jij hebt dus ook al van alles in huis gehaald. :') wij dus ook.... maar goed. Raar hé dat ze het gewoon vertikke?

Air; ja maar zo'n hoeveelheid dat het bijna niks is, en nu eet ze er ook gwn omheen ( of ze moet net even verkeerd gepakt hebben en het net in der bekkie hebben.. )

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:55

Ten eerste vind ik het erg vreemd dat de fokker dit kitten Brinta te eten gaf,
en ten tweede vind ik het raar dat ze jullie een kitten mee geeft die niet zelfstandig brokjes eet.

Bij mij beginnen de kittens met 5 weken al aan de brokjes

Mischien is het een idee om eens te kijken naar carnibest dit is voledige voeding en gemakkelijk te geven
ook als je op vakantie bent, verder zou ik in de nacht inderdad zorgen dat je een bakje brokjes voor haar hebt klaar staan
kittens gaan vaak in de late uurtjes eten.
en overdag een bakje hoger neerzetten zodat de hond er niet bij kan maar zij wel altijd brokjes tot haar beschikking heeft
en dan stoppen met natvoer.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:58

xMarloes schreef:
LibertyLucky schreef:
Ik heb ook 2 kittens,een ervan weigert ook brokken en melke

tot nu toe heb ik helaas geen manier gevonden om haar op brokken te zetten en krijgt ze nu soms wel een beetje blijk,maar niet elke dag.

Oh jij hebt dus ook al van alles in huis gehaald. :') wij dus ook.... maar goed. Raar hé dat ze het gewoon vertikke?

Air; ja maar zo'n hoeveelheid dat het bijna niks is, en nu eet ze er ook gwn omheen ( of ze moet net even verkeerd gepakt hebben en het net in der bekkie hebben.. )

Haha ja , ze is echt koppig!

Ze eet ook idd om de brokjes heen ,wanneer ik die erdoor heen meng en ze at ook altijd erg graag pap :9

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 11:00

hahah jaa pap, (brinta) vind ze ook heerlijk, maar dat krijgt ze al een tijdje niet meer :+