Tramadol bij hond,niet willen eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xRomana

Re: Tramadol bij hond,niet willen eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:54

Gelukkig dat het wat beter gaat en ze weer wat in dr maagje heb zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:55

Fijn dat het eten weer wat gaat!
Misschien nu ze wat in der maag heeft dat het weer wat makkelijker gaat.

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:08

Heb je ook eens geïnformeerd over trocoxil? Is een wat duurdere pijnstiller en moet 1 keer 2x p maand gegeven worden en erna elke maand. Geef zelf artrose consulten maar de map met evt. Verdere info voor je ligt thuis en zit zelf nog een paar dagen in Spanje. Honden gaan met dit middel zelfs weer met de bal spelen! Echt de moeite waard om te proberen. Waarschijnlijk heeft je da meer info voor je. Succes!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 11:39

nee ,ik heb er ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd..zou natuurlijk super zijn als er een pijnstiller is die zo goed kan helpen,overigens reageerd ze ook wel goed op die cimalgex,veel beter als op metacam ( dat lijkt echt niets te doen)

maar ik denk dat er gewoon iets mis is bij joes...ze voelt zich niet lekker... :\

morgen maar een bezoekje DA brengen met haar....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:20

Fem, wat rot dat het minder gaat met je meisje. Van de medicijnen heb ik geen verstand, ik kan alleen aan jou en Joesje denken :(:) .

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:35

Ik denk inderdaad dat je er wijs aan doet morgen naar de da te gaan, lijkt toch dat ze zich ergens anders naar door voelt. Sterkte, dit zijn moeilijke dingen. :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 16:08

ik heb haar net ahv gegeven en daar heeft ze zo'n 300 gram van op,daarna nog een paar mira dog brokjes ( die vind ze echt helemaal geweldig) en ik ben een kippebouillonnetje aan het maken voor haar met 450 gram kipfilet erin,heb net een klein stukje geprobeerd of ze dat lust en dat ging er wel heel snel in :D

als ze dat nou opeet vandaag ben ik al helemaal blij :j

*\o/* *\o/* zonder probleem en razendsnel is de kip(pensoep) naar binnen gesmikkeld...pfieuw...daar ben ik écht heel blij mee!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:17

Gelukkig dat het wat beter gaat joh! Niks aan als je beesten niet fit zijn. Ik had een oude dobermann kruising van 17 jaar die wilde op het laatst ook bijna niks meer eten. Maar boterhammetjes met veel boter en kaas en vlees vond hij nog wel lekker.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 19:21

wauw 17 jaar ... dat zou joes van mij nou zonder probleem mogen worden :j

en ja op een gegeven moment is 'als er maar iets inzit' gewoon goed :)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:35

Heel goed, kippensoep is een geneesmiddel bij dieren die ziek zijn en niet lekker, zit bomvol goede ingedienten op naar de 17 jaar!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 18:04

vandaag eet ze weer minder,maar vind haar ook wat boertjes laten..

nu heb ik even zitten googlen op haar maagbeschermer ( pantoprozal) maar bij mensen heeft dit dus heel veel van dit soort bijwerkingen...zijn nogal wat klachten van van dit tabletje...

denk dat ik eens een paar dagen pilletje niet geef en eens zien of ze daar mss wel beter door wil eten...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:06

Pff wat een gedokter zo he? Gelukkig dat ze wel wat eet, maar klinkt inderdaad niet helemaal fijn.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:32

Meis, ik denk dat jij moet accepteren dat je een ernstig zieke hond hebt die op zijn tijd zich niet lekker voelt. Ik zou niet zo eigenhandig met medicijnen gaan zitten rommelen, mogelijk maak je het daar je hond alleen maar moeilijk mee. Is niet l*ullig bedoelt hoor, absoluut niet, begrijp je ook wel maar ik spreek helaas ook uit ervaring. -O- Sterkte. :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 16:45

weet je...,en toch zegt/zei mijn onderbuik gevoel dat er gewoon iets was waarom ze niet meer wilde eten,na gister dus op die pantoprozal te hebben gegoogled schrok ik werkelijk van de bijwerkingen die mensen hadden...en veel mensen met bijwerkingen:
van huiduitslag tot misselijk,suf,vermoeid,slaperig en geen trek in eten,depressief zijn...

toevallig had ik van de week tegen mijn vriend gezegd dat joes wel ineens heel hard leek achteruit te gaan,en dan niet in lopen,maar ze was veel aan het liggen,wel wakker ,maar toch alleen maar kop omlaag en liggen,wilde niet meer mee naar buiten,en stopte met eten,en wat heel erg opviel,ze had van die hangende ogen gekregen...

vandaag heb ik dit preventieve maagtabletje,want een andere reden had dat ding niet,laten zitten..

en ik heb mijn joes weer terug,lekker wakker,waaks,liep meteen mee naar buiten,liep buiten weer rond te scharrelen ipv plat op haar zij liggend...ogen staan helder en strak,en boven al..ze eet als een dijker,tot nu toe zit 900 gram eten erin,waarvan de laatste 400 gram schrokkend op ging.. :D :D *\o/*

toeval?? misschien,tijd zal het uitwijzen....maar die maagpillen gaat ze voorlopig niet meer krijgen,en mochten er in de toekomst alsnog maagbeschermers nodig zijn,dan mag de DA wat anders voor gaan schrijven... :)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:51

Gelukkig!!!!!!!!!!!!!!!! En heeeeel goed dat je naar je onderbuik gevoel luisterd Kimmie!!!!
Ik heb een hond gehad die kon NIET tegen primperid, dan raakte hij in een dilerium. Eerste x was na een narcose, geef je dat de schuld. 2ex was na een maag darm onsteking, weer!!!!!!!!!
Bleek dat er gevallen bekend zijn dat ze alleen tegen de injectie kunnen en niet de tablet, kwam heeeel weinig voor maar heeft me een paar dagen van mn leven gekost.

En laatst een kat van mij....moest aan de mirtazapine, was een geheel veilig middel. Om eetlust op te wekken. Heb tot in het ochtendchloren met een halicunerende derpessieve kat gezeten, dat weekend is ze overleden. Waaraan?? Dat zal ik nooit weten.

Dus goed dat je naar je eigen gevoel luister meissie@!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:45

gelukkig gaat het weer beter ! is iets van pred. of dexamethasone niets om te geven ? ik heb daar bij oude katten en honden met kanker (en artrose) heel goede ervaringen mee, helpt ook als eetlustopwekker.

overigens had Tramadol dezelfde uitwerking bij mijn moeder, die was er een week niet goed van.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 22:02

ze heeft een periode phen-pred gehad voor haar poot ( = Phenylbutazone en prednisolon in 1 tabletje) ,daar ging ze inderdaad mega goed van eten...Joes is altijd een kieskeur met eten geweest en ze at alleen zoveel ze nodig had,maar toen ze die phen-pred kreeg...t kon niet op :Y) ...daar is ze ook wel van aangekomen in gewicht,wat op dit moment dan weer niet zo heel erg is...

maar ik vond de bijwerkingen van die phen -pred zo heftig,dat ik me zó schuldig voelde als ik het aan haar gaf,dat ik naar de DA ben gereden om wat anders te vragen,en toen heb ik cimalgex meegekregen,een nieuw soort pijnstiller met heel weinig bijwerkingen,die ook nog eens lekker is en goed werkt...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 09:47

even een kleine update..

we zijn nu bijna 10 dagen verder en joes doet het super goed!

eten gaat er zonder problemen in,ze eet ruim een kilo per dag,ze is super vrolijk en echt weer de oude joes,ben heel blij gestopt te zijn met het maagtabletje,ze krijgt zelfs inmiddels 1,5 pijnstillerpil minder per dag,en met de dosis die ze nu krijgt en normale dosis is voor haar gewicht doet ze het hartstikke goed...

ik ben echt super blij dat ik naar mijn onderbuik gevoel heb geluisterd :j ,en ik hoop dat joesje echt nog heeeeel lang meegaat en bij ons blijft :) :) :+:

in ieder geval iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en meeleven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:00

Goed joh!
Geniet er van en heerlijk dat Joes het zo goed doet.
Altijd luisteren naar je onderbuik gevoel dus maar en met een flinke dosis gezond verstand erbij kom je dan een heel eind.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:14

wat fijn dat het weer goed gaat! Soms moet je inderdaad gewoon naar je eigen gevoel luisteren, je kent je dieren het beste. Maar echt super dat je nu weet waar het van komt en Joes weer lekker kan eten. Hoop dat ze nog een poosje bij je mag blijven.