probleem met Onbekende Zwarte kat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: probleem met Onbekende Zwarte kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:04

BTW, TS kan helemaal geen eigenaar worden. Gaat niet samen met de andere katten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:20

Hhilde schreef:
Leorah schreef:
Maar sommigen hier vinden het blijkbaar leuk om zomaar weer een dier in een opvang te stoppen, terwijl (mits er geen andere eigenaar hem vermist) er al een nieuw huisje voor hem is? DAT is echt krom. Ik zou in jouw schoenen hetzelfde hebben gedaan hoor TS!

Ehh..... Je kunt bij een opvang gewoon aangeven dat mocht er geen eigenaar gevonden worden binnen twee weken, jij de kat wel wilt hebben. En klaar...
Van andermans dieren blijf je af en deze kan nog heel goed een eigenaar hebben. En die kat blijft niet terug komen omdat hij zo zielig is, hij blijft komen omdat 'ie het eten lekker vindt. Ongeacht of 'ie bij een 'thuis' ook eten krijgt. Wist je dat er zo al honderden katten zijn verdwenen op jaarbasis? Omdat iemand anders ze voert?

Dan moeten katteneigenaren er voor zorgen dat hun katten niet het eten ergens anders kunnen halen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:32

Ehh.. dus je belt een opvang voor een verwaarloosde kat die je zelf al opvangt, en betaalt daar dan 2 weken later even lekker wat-weet-ik-hoeveel geld voor om hem weer op te halen? Kun je toch net zo goed zelf amivedi inschakelen, marktplaats, buurtonderzoekje enz? En nee, als een kat zwaar verwaarloosd aan komt lopen dan blijf ik daar niet af, moet de "eigenaar" hem maar bij zich houden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:48

Grappig, omdat een kat losloopt kan iedereen hem maar houden?

Dus als ik mijn auto ergens onafgesloten laat staan en hij wordt gestolen is het ook geen diefstal?

Volgens mij is het nog altijd toe-eigenen van het bezit van iemand anders. Of je het er nu mee eens bent dat katten buiten lopen of niet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:55

Als jij een verrotte auto, olielekkend en wel in mijn achtertuin parkeert en de deur open laat, ja dan kun je nagaan dat ik die daar niet laat staan. Prima als je vergelijkingen wilt maken, maar dan een toepasselijke aub.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:59

Mijn katten lopen ook buiten. 4 maar liefst.
Bij ons op het weiland lopen meerdere katten uit de buurt, minstens een stuk of 10.
Iemand in de buurt heeft het ook op 1 van onze poezen voorzien, gek genoeg de enige die gesteriliseerd is.
Ben haar nu inmiddels 3 keer "kwijt" geweest.
1 keer 3 dagen, 1 keer 5 dagen en 1 keer 8 dagen.
Gek genoeg is ze iedere keer als ik een advertentie zet binnen 1 uur weer terug.
Ze is dan iets vermagerd en vooral angstig, wil niet in huis bijna, als je haar wilt oppakken rent ze eerst een paar keer weg, tot ze door heeft dat ik het ben, dan kan het wel.
Terwijl ze normaal in en uit loopt.
Mijn katten willen geen van allen veel binnen zijn, ja 's winters als het vies weer is.
Is nog steeds geen reden om haar dan maar in huis op te sluiten als ze niet van jou is.
Wie weet zoekt iemand al weken naar dit katje, zou in ieder geval hem eens ergens melden.
Wel zo aardig voor de echte eigenaar.
Bovendien wil je moeder er geen kat bij en ook geen medische kosten betalen, wat doe je dan als ie ziek wordt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:41

Leorah schreef:
Als jij een verrotte auto, olielekkend en wel in mijn achtertuin parkeert en de deur open laat, ja dan kun je nagaan dat ik die daar niet laat staan. Prima als je vergelijkingen wilt maken, maar dan een toepasselijke aub.

dus je belt niet de instanties die daarvoor zijn? :?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:34

Leorah schreef:

Als je eten in de tuin zet (want daar hebben we het hier over) kun je de kat niet kwalijk nemen dat hij de tuin in komt.

Je zet toch ook geen bord in de tuin: "alle verrotte auto's, olielekkend en wel, hier verzamelen" en dan vervolgens beledigd zijn dat mensen die auto's daar neerzetten?

Daar heb ik het over.

Mensen zeggen:
Ik zet eten neer voor poes, ik hou poes, want hij loopt los dus dat mag.

Nee, dat mag niet. Een loslopende kat is nog altijd eigendom van iemand dus dat mag je je niet zomaar toe-eigenen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:51

Amaris schreef:
Als je eten in de tuin zet (want daar hebben we het hier over) kun je de kat niet kwalijk nemen dat hij de tuin in komt.

Je zet toch ook geen bord in de tuin: "alle verrotte auto's, olielekkend en wel, hier verzamelen" en dan vervolgens beledigd zijn dat mensen die auto's daar neerzetten?

Daar heb ik het over.

Mensen zeggen:

Nee, dat mag niet. Een loslopende kat is nog altijd eigendom van iemand dus dat mag je je niet zomaar toe-eigenen.

Oké, ik zie je punt. Echter... Ze is de kat pas gaan voeren nadat hij constant in haar tuin kwam en heeft hem dus niet "gelokt" met voer. Pas toen ze hem eindelijk kon aanhalen, voelde ze dat hij zeer mager en vermoedelijk verwaarloosd was en is tóen pas overgegaan tot voeren. Wat ik ook gedaan zou hebben.

Je kan inderdaad niet zomaar zeggen "Dit is nu mijn kat, want ik voer hem en hij komt in mijn tuin." Wat je wel kan doen is, na de conditie geconstateerd te hebben, de kat tijdelijk opnemen in je huishouden (apart van je eigen katten natuurlijk), de instanties op de hoogte stellen en eventueel even langs de dierenarts.
Dus, ik ben het deels met je eens, deels met je oneens.
:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:58

Wat ik zou doen is naar de DA, kijken of de kat gechipt is en dan kan de DA meteen kijken of hij er echt zo slecht aan toe is. Vervolgens kan de DA contact opnemen met de eigenaar. Mocht die de kat niet meer willen, dan kan de TS altijd nog met hem of haar afspreken of ze de kat overneemt.

Dat lijkt me eigenlijk de enige nette oplossing :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:00

Cayenne schreef:
Wat ik zou doen is naar de DA, kijken of de kat gechipt is en dan kan de DA meteen kijken of hij er echt zo slecht aan toe is. Vervolgens kan de DA contact opnemen met de eigenaar. Mocht die de kat niet meer willen, dan kan de TS altijd nog met hem of haar afspreken of ze de kat overneemt.

Dat lijkt me eigenlijk de enige nette oplossing :)

En als de kat niet gechipt is?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:01

Daar kom je snel genoeg achter en dan zou ik met de DA de plan van aanpak bespreken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:34

Agossie schreef:
Amaris schreef:

Daar heb ik het over.

Mensen zeggen:

Oké, ik zie je punt. Echter... Ze is de kat pas gaan voeren nadat hij constant in haar tuin kwam en heeft hem dus niet "gelokt" met voer. Pas toen ze hem eindelijk kon aanhalen, voelde ze dat hij zeer mager en vermoedelijk verwaarloosd was en is tóen pas overgegaan tot voeren. Wat ik ook gedaan zou hebben.

Je kan inderdaad niet zomaar zeggen "Dit is nu mijn kat, want ik voer hem en hij komt in mijn tuin." Wat je wel kan doen is, na de conditie geconstateerd te hebben, de kat tijdelijk opnemen in je huishouden (apart van je eigen katten natuurlijk), de instanties op de hoogte stellen en eventueel even langs de dierenarts.
Dus, ik ben het deels met je eens, deels met je oneens.
:)

Voor TS geldt dat inderdaad :j maar ik las dat er hier in het topic mensen reageerden die zo'n kat zouden voeren en zonder verdere moeite zouden houden 'want dan moet maar niet los lopen' en daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik zou (sterker nog, ik heb hetzelfde gedaan) hetzelfde doen als TS, alleen wist ik in mijn geval dat de poes niet meer gewenst was. Ik heb Chocopoes (ja, hij was bruin :') ) uiteindelijk naar asiel gebracht.

Dussss volgens mij zijn we het mega met elkaar eens B-)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:44

Amaris schreef:
Chocopoes (ja, hij was bruin :') )

_O- Gewèldige naam!!

Sneu dat een kat dan niet meer gewenst is. Ik snap dat niet, dan laat je hem maar gewoon buiten aan zijn lot over... Arm dier. Goed dat je hem naar het asiel hebt gebracht.

Nee, ik zou ook niet zomaar een kat toeëigenen inderdaad. Stel je voor dat dit met één van mijn eigen katten gebeurd? Ik lees veel te veel berichten op de site van Amivedi van mensen die hun kat kwijt zijn en dat dan blijkt dat over/achter/onder/boven buren het een leuk dier vonden (of zielig) en hem dan maar gehouden hebben.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:24

laat em nou eerst eens nakijken op een chip voordat er allerlei dingen komen wat je er daarna mee kan doen!

ik zou het ook vreselijk vinden als mijn kat weg was en achteraf zou moeten horen dat iemand hem al een tijdje vor zichzelf houdt!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:19

Amaris schreef:
TS je zegt: asiel vindt geen nieuwe eigenaren. Hoe weet je dat? Ik neem aan dat dat toch de bedoeling is van een asiel.

Zelf heb ik een tijdje een chocoladebruine langharige kat eten en aandacht gegeven, maar ik wist waar hij vandaan kwam (de buren) en dat zij hem niet meer hoefden en dus gewoon niet meer binnen lieten. Zovan 'dan gaat hij vanzelf wel weg', ja ammehoela.

Toen het winter werd en het dier er steeds zieker uit ging zien heb ik hem naar het asiel gebracht, en aangezien hij daar nu niet meer zit ga ik er van uit dat hij een fijn nieuw baasje heeft. Zeker langharige katten vinden mensen snel erg mooi.

Je moet wel aktie ondernemen, óf je adopteerd hem en zorgt dat hij ontvlooid en ontwormt wordt en goede verzorging krijgt, óf je ziet de eigenaren te achterhalen, óf je zorgt dat hij een nieuw baasje krijgt door hem naar het asiel te brengen.

Ik ben niet zo lang geleden gaan kijken in het asiel, de mensen die daar werkte zeiden dat
de katten weinig succes hadden, en dat enkel de 'baby' poesjes worden verkocht...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:24

Ondertussen zijn we heel veel gaan rondvragen in de buurt,
en nu blijkt het dat het de kat was van iemand verder op, die hem heeft achtergelaten en is verhuist...
Ook besloten dat we hem gaan ontvlooien en ontwormen, en verder voor hem zouden gaan zorgen.
Daarna gaan we een nieuw thuis zoeken...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:25

CalipsoLover schreef:
Ik ben niet zo lang geleden gaan kijken in het asiel, de mensen die daar werkte zeiden dat
de katten weinig succes hadden, en dat enkel de 'baby' poesjes worden verkocht...

Gelul. Misschien is dat een slecht asiel, maar over het algemeen is dit dus echt onzin.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 05:30

CalipsoLover schreef:

Wat een onzin..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:55

CalipsoLover schreef:
en nu blijkt het dat het de kat was van iemand verder op, die hem heeft achtergelaten en is verhuist...
Ook besloten dat we hem gaan ontvlooien en ontwormen, en verder voor hem zouden gaan zorgen.

Dat is inderdaad een mooie tussenoplossing, opknappen en zelf een nieuw baasje zoeken.

Wat het asiel betreft... tja... ik kom regelmatig in het asiel (zaterdag nog) en nog voor openingstijd stonden er al 3 mensen aan de deur, allemaal voor een volwassen kat. Niet iedereen wilt een kitten.
Maar dan nog: ik denk dat je het nu goed aanpakt. Succes met het vinden van een goed baasje! :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:06

CalipsoLover schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+