HELP! Een spin in mijn gordijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: HELP! Een spin in mijn gordijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:01

Trilspin? Je bedoelt een langpoot?!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:37

hahaah wat een gedoe. Spinnen doen je helemaal niets dus waarom bang voor hun? Ik laat ze lekker zitten met de hoop dat ze van mijn bed weg blijven en als ze dichtbij mijn bed zitten dan mep ik ze dood. Nu kan ik heel makkelijk praten. Heb namelijk een geweldige kat die bij me slaapt en al het ongedierte op eet. Als ik al een mug hoor zoemen dan is dat altijd van korte duur want ze mept ze vakkundig en snel dood en eet ze dan op (al probeer ik te voorkomen dat ze jaagt op stekende beesten maar dat lukt niet altijd)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 10:49

Nou, ik heb de nacht overleefd, op het nippertje. :')
Want, die spin, die was dus verdwenen, na de mislukte vangpoging. En die spin, die dacht wel even wraak te gaan nemen.
Dus ik lag nietsvermoedend nog even te lezen in mijn bed, werp even een blik omhoog (waarom weet ik niet, voorgevoel? :Y) ) en DAAR IS IE WEER. Hij kwam snel aan een draadje naar beneden gezeild en zat daarna op de muur. Ben in een flits overeind gesprongen, heb nog geprobeerd hem zelf weg te krijgen maar oh oh oh ik durfde het echt niet. := Dus toen maar even m'n vader wakker gemaakt (die dat niet zo op prijs stelde.. O:) ), die heeft hem uit 't raam gemikt en toen kon ik ein-de-lijk gaan slapen _O_

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:02

Mossel schreef:

Nee, trilspin. Google maar :P

O bah als ze aan een draadje naar beneden komen := Dat is echt naar.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:10

Oh, ik mis mijn oude stofzuiger, die had een spinnendeurtje. Tenminste, zo noemde ik dat, je kon het gat van de slang met een klepje dichtschuiven, ideaal!

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:18

Morrow_Less schreef:
Dankzij een spin in mijn bed heb ik 2 weken op de sofa geslapen :o
Dus ik zou zeggen de sofa :')

haha zo ben ik ook hoor :P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 14:22

nynke55 schreef:
Oh, ik mis mijn oude stofzuiger, die had een spinnendeurtje. Tenminste, zo noemde ik dat, je kon het gat van de slang met een klepje dichtschuiven, ideaal!

Dat is handig! :))

Brr, ben nog steeds niet helemaal over de schok heen. :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 14:23

_Tara_ schreef:
Mossel schreef:

Nee, trilspin. Google maar :P

O bah als ze aan een draadje naar beneden komen := Dat is echt naar.

Aah nee dan krijg je allemaal enge plaatjes van enge spinnen :=
En indd dat is echt naar, ben me helemaal rot geschrokken!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:25

Anders voor dat je gaat slapen samen met iemand je kamer controleren op spinnen!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 14:26

Denk dat ik dat vanavond indd maar even ga doen, deo, haarlak en krant bij de hand om ze te verdelgen :))

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:54

_Tara_ schreef:
En, heb je de nacht overleefd? :P Ik gok trouwens dat je 't over een trilspin hebt en niet over een hooiwagen. Hooiwagens zijn sowieso geen spinnen en zitten buiten. Trilspinnen zijn die langpotige spinnen die je altijd in huis tegen komt.

En je eet ook geen spinnen in je slaap. Dus dat scheelt weer :P

Edit: Heeft iemand dat ooit getest trouwens, of een spin serieus weer uit de stofzuiger komt kruipen? Ik kan me er echt niks bij voorstellen trouwens. Met zoveel kracht opgezogen worden en er dan weer rustig uit kruipen. Ik hoor 't wel vaker hoor, maar kan me er gewoon niks bij voorstellen.

Dat is een fabel, dat je spinnen eet in je slaap...

Maar watveen moorddadige suggestisch worden hier gezegd :') laat fie arme beestjes gewoon levenn, behalve als ze eitjes gaan leggen :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:07

Dat zei ik toch?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:28

Oh my god, en dat is dan vegetariër (toch? Uit welk topic ken ik je ook alweer :+ )
Valt me van je tegen -O-
Ik moet ook niks hebben van spinnen, maar doodmeppen? M'n hoela, die beesten eten de muggen op die mij knoeperts van bulten bezorgen, nee bedankt, ik hou ze liever te vriend :D

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:30

heeft niemand van jullie een stofzuiger thuis liggen dan? dat is het eerste wat ik pak als ik een spin zie.... woeesjjhh spin weg }>
ben zelf ook al de dood voor spinnen :o

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 16:00

Magrathea schreef:
Oh my god, en dat is dan vegetariër (toch? Uit welk topic ken ik je ook alweer :+ )
Valt me van je tegen -O-
Ik moet ook niks hebben van spinnen, maar doodmeppen? M'n hoela, die beesten eten de muggen op die mij knoeperts van bulten bezorgen, nee bedankt, ik hou ze liever te vriend :D

Klopt, vega hier. := Maar omdat ik die koetjes spaar mag ik best wat ongedierte de hemel in helpen vind ik. :')
Ja sorry ik mep helemaal nooit wat dood, maar muggen en spinnen.. Ik zie ook liever dat iemand 'm even voor me naar buiten zet hoor, maar als het niet anders kan is de keuze gauw gemaakt. :+

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:07

Waarom krijg ik nu overal kriebels? -O-

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:17

Gadverdamme, ik haat spinnen... er is eens zo'n grote langpoot naar beneden gezakt aan zo'n draad, naast me komen zitten, ik zag hem nieteens en toen dacht hij leuk te zijn door op mijn toetsenbord te klimmen! Volgens mij ben ik nog nooit zo snel uit een stoel opgestaan... :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:18

het zijn toch langpootMUGGEN? Die maken toch geen draad?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:38

Amaris schreef:
het zijn toch langpootMUGGEN? Die maken toch geen draad?

Een langpootmug en een trilspin worden nogal eens door elkaar gehaald. Maar een langpootmug is zo'n 'glazenwasser'/grote mug en een trilspin is zo'n lange poten huisspin die gaan trillen als je naar ze blaast.

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:10

Ooooooh... nou dan bedoel ik een trilspin :')

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:53

Als ik een spin op mijn kamer heb vind ik dat best zolang hij aan de andere kant van de kamer blijft. Maar sommige exemplaren zijn heel brutaal en komen dan langs het plafond richting mijn bed. Dat vind ik niks dus dan vang ik hem altijd met een glas en een stuk papier/karton, en dan mag 'ie mooi buiten gaan spelen mhoehaha! :p

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:49

Dit is zoooo ontzettend herkenbaar.
Ook als de dood van spinnen, men zegt dan altijd 'ze zijn banger voor jou dan jij voor hen', nou echt niet !!

En idd, ook altijd een spin in je slaapkamer als iedereen al ligt te slapen. Had ik een tijdje geleden ook, zat een spin op het plafond, mn zus was nog wakker maar die weigerde hem weg te halen.
Met een grote sla-kom en bus haarlak aan de slag gegaan, sla-kom over spin gezet, de ene kant vd kom net een stukje open laten en dan haarlak spuiten. Plop, spin viel in de kom, ik rennen naar de wc en spin doorgespoeld.

Ook als ik overdag alleen thuis ben en er loopt een spin op de grond, bus haarlak oid(vind deo persoonlijk niet zo super werken, vaak kunnen ze dan alsnog hard wegrennen) pakken, spuiten, spint kruipt ineen zeg maar en hop glas erover zetten(uiteraard met hele uitgestrekte armpjes en op mn tenen, want stel je voor dat ik te dicht bij de spin sta :P ) en wachten tot er iemand thuis komt. Ik durf ze namelijk echt niet op te pakken. Dus ja, na een lang dagje alleen en drukke spinnentijd staan er wel eens meerdere glazen op de grond ja :p

Stofzuiger pak ik ook nooit, ik weet dat ze daar uit kruipen, dat vind ik maar eng. Wc spoel ik ook altijd minstens 2x door als ik er een spin in heb gegooid :p
En als ik een spin in mn kamer heb, moettie ook echt gewoon weg! Als ik niet weet waar hij is dan slaap ik dus mooi op de bank..

Maar serieus, bus haarlak of glassex spray en een sla-kom of glas is echt mijn redding als er een spin zit en er is niemand die hem kan weghalen !

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:09

Spinnen brrr hou dr echt niet van.
Een keer stond ik tijdens werk een schutting die speciale verf had met dat anti groenaanslag spul te boenen en opeens zie ik op het stukje dat ik net geboend had dit monster.

Afbeelding
Uit schrik knijp ik in de anti groen fles en dat kwam recht op de spin :oo Deze begon direct te rennen en even later zag ik hem liggen dood. Hij kon dus duidelijk niet tegen dat spul.

Onbekend987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:13

Uhm , ik had het dus gister nacht toen ik naar de wc was gegaan... Kwam terug in me kamer, deed de deur dicht, en er zat een gigantische , grote , vette zwarte spin op me muur :o
Ik kon de stofzuiger ook niet even aan zetten, anders maakte ik iedereen wakker.... Had hem dus met een tijdschrift van de muur af geschoven en een groot , zwaar, dik boek om die spin gelegd, die was dus plat...

Optie, een groot dik boek? Ik moest mijn angst ook echt overwinnen...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:15

trauma's aan die beesten, echt ik gil gewoon het huis bij elkaar, of ze nu slapen of niet :=
Gekke is dat ik er op stal niet veel om geef, spin of geen spin, als ik ergens moet zijn, moet ik er gewoon zijn :D

heb inderdaad ooit is het telefoonboek op een spin laten vallen die op de grond liep, boek er niet meer vanaf gehaald tot er iemand thuis was _O-