Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mandy schreef:Mmzz misschien moeten de eigenaren opgevoed worden...
.
xAlice schreef:Ik snap nooit dat eigenaren met een agressief klein hondje hun hond gewoon lekker laten..
En dan bedoel ik niet voor al die andere honden + eigenaren die zich er dood aan ergeren, maar puur al om het feit dat zo'n beestje zó kwetsbaar is.
Mijn hond is niet extreem klein maar toch een heel eind kleiner dan een herder. Ik weet dat hij andere uitdaagt dus zou ik hem nooit en te nimmer naar een andere hond laten gaan zonder hem aan een extreem kort lijntje te houden en zonder zeker te weten dat de andere hond+eigenaar het niet erg vindt.
Want ik weet wat er kan gebeuren als ik hem laat gaan en dat risico wil ik niet lopen met hem (nee ik til hem niet op, ik hou hem gewoon bij me).
Snap niet dat daar niet aan gedacht wordt.
kortom het kan dus ook heel goed samen gaan ! Hondeneigenaren worden volgens mij steeds meer bewust van het belang van de opvoeding ! yenopi schreef:Leuk om te vermelden, dat bij ons op de hondenschool de hele puppycursus vol zit met oa chihuahuas , vlinderhondjes en tibetaanse spaniels ... ook bij de behendigheid traint er een chihuahua en meerdere shelties trainen er mee. En gewoon tussen de mechelaars en de rottweilers .. en Staffords die op dogdance zittenkortom het kan dus ook heel goed samen gaan ! Hondeneigenaren worden volgens mij steeds meer bewust van het belang van de opvoeding !
Nee hoor dat valt best mee, hij is nu 11 maanden en een superhondje als ik maar consequent blijf. Ik ben pas geleden naar Glenn Prosser (hondefluisteraar) geweest en toch wel veel geleerd. Als ik met mijn hondje over straat liep en hij ging blaffen naar andere honden was mijn reactie altijd om met harde/boze stem iets tegen hem te zeggen van foei/hou op/niet doen maar daar ligt de grote fout al. Volgens Glenn Prosser ziet jou keffer dat als lekker hard met hem mee blaffen. Sinds ik rustig blijf en niets tegen hem zeg (alleen een rukje aan de riem) gaat het heel goed en is hij een stuk rustiger.badeendje schreef:Haha bij mijn moeder was er ook een pup op de hondencursus, die was 24/7 aan het trillen. En eentje leek er doof, de hele tijd zeiden ze: Candy, candy, candy, candy, candy kom maar! Maar dat is offtopic. Op de hondencursus kom je leuke beesten tegen
.Magrathea schreef:Veel mensen lijken ook niet te weten dat honden heel opgefokt kunnen raken als de een aangelijnd is en de ander niet. Ze kunnen dan niet weglopen oid (de aangelijnde hond), kan heel vervelend zijn. Wij lijnden daarom altijd netjes de hond aan als er een andere hond ons tegemoet kwam (aangelijnd), en ook als ie los was vaak ff voor de zekerheid (beter een keertje teveel aanlijnen dan te weinig).
Die kleine waffertjes hebben bijna allemaal geen manieren.. En dan volgt mijn hond netjes, maar komt zo'n kleine bos-fluff op haar afgerend, en wordt mijn hond enthousiast om er vervolgens blij op af te lopen.. En dan krijg ik de schuld dat ik mijn hond bij me moet houden
Wordt steeds gekker..