Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sjojo schreef:Ben reeds bij 5 asiels geweest en ze wilden me niet helpen omdat de honden niet in huis mogen.
sjojo schreef:als ze binnen moeten dan mogen ze binnen in het onderste deel van het huis, daar ligt mijn jachthond ook vaker in haar mand
? heb ze nog maar 4 maanden en is al 8 jaar, luisteren doet ze niet. Kent enkel dat ze in buurt van ons moet blijven als ze los loopt. heeft altijd gejaagd in groep met meute. zitten of andere dingen kent ze niet en ze is bang van mensen die ze niet kent. Maar een speelkameraadje zou ze echt wel zien zitten denk ik.
Ik heb ook een mechelaar geadopteerd uit het asiel. En dat was daar inderdaad ook de voorwaarde, dat hij snachts wel binnen in huis mocht slapen.
Goos_Horses schreef:komt in mijn ogen op hetzelfde neer. Hond zit hoe dan ook alleen in zijn/ haar hok wel of niet verwarmd.
Goos_Horses schreef:Urielle, onze honden gaan inderdaad mee naar boven. Mogen beneden blijven maar dat willen ze niet.
en honden die s'nacht hun hok in gaan vind ik ook nog niet zo erg, honden die helemaal het huis niet in mogen vind ik niet kunnen.
Goos_Horses schreef:waarom wat, Chaos?
Onze honden lopen de hele dag buiten, door het veld, dwars door de sloten in en uit de stallen. S'avonds als wij in huis zijn, licht de hond bij ons, de 2 kleintjes meestal op schoot of op de bank de grote is veels te groot voor op schoot met zijn 70 cm groot die ligt meestal op de voeten of op zijn matras. Als wij naar bed gaan, blijven de deuren open zodat de honden zelf kunnen beslissen of ze beneden in hun mand in het geval van de kleintjes op in het geval van de grote op haar matras blijven. De kleintjes zijn voor ons aan boven en de grote volgt ook trouw op de voet. De grote wil nog wel eens op de overloop liggen daar ligt ze voor de deuren van onze dochters. Hoe dan ook, ze gaat niet eerder weer naar beneden als dat wij dat ook gaan.

Of toch liever de hele dag wachten totdat het baasje terugkomt van het werk om vervolgens fijn een uurtje aan de lijn te mogen...(kort door de bocht genomen)
Chaos schreef:Goos_Horses schreef:waarom wat, Chaos?
Onze honden lopen de hele dag buiten, door het veld, dwars door de sloten in en uit de stallen. S'avonds als wij in huis zijn, licht de hond bij ons, de 2 kleintjes meestal op schoot of op de bank de grote is veels te groot voor op schoot met zijn 70 cm groot die ligt meestal op de voeten of op zijn matras. Als wij naar bed gaan, blijven de deuren open zodat de honden zelf kunnen beslissen of ze beneden in hun mand in het geval van de kleintjes op in het geval van de grote op haar matras blijven. De kleintjes zijn voor ons aan boven en de grote volgt ook trouw op de voet. De grote wil nog wel eens op de overloop liggen daar ligt ze voor de deuren van onze dochters. Hoe dan ook, ze gaat niet eerder weer naar beneden als dat wij dat ook gaan.
Gadver, dat vind ik pas goor.
En elke dag wassen vind ik sneu, tis immers een hond, geen kind.
En je hebt ze het toch zelf zo aangeleerd. Dus als ze niet gewend zijn binnen te zijn missen ze er ook niks aan?
Sterker nog, onze Jack mocht binnen komen maar wilde liever buiten zijn.
Enne, waarom vind je dat?? Waarom vind je dat niet kunnen? Vind je het zielig?? En wat vind je dan zielig?
Delphi vraagt hetzelfde zie ik!