Naam voor teacup biggetje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:44

Ik vind een varken als huisdier niet diervriendelijk. Wat kun je zo'n dier nu bieden op een flat. Ik neem niet eens een hond(je) op mijn flat..!
Ik heb er niks mee, en weet 99,9% zeker dat je er spijt van krijgt en het dier de dupe is, sorry.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:47

Ik heb ook een "mini varken" gehad, drama!!
Varkens lopen namelijk nergens langs maar overal dwars doorheen, ook poepte ze vaak onder de tafel, als ze haar zin niet kreeg ging ze gillen en ze sloopte alles.
We hebben toen een hok in de tuin gemaakt en daar was ze veel gelukkiger, varkens vinden het ook heerlijk om met hun neus in de modder te porren en ook hun huid heeft van nu tot dan een modderbad nodig.

ShannonJuulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:48

Wij hebben thuis 4 minivarkens. Uiteraard lopen zij niet in het huis en dit zou ook niet gaan. Het zijn echte slopers.. We hebben 4 keer de complete omheining moeten vernieuwen omdat ze het hek rustig even optillen. Ze zijn sterk en idd, het geluid is niet bepaald een kleine gil. Ik zou er nooit voor kiezen om zo'n beestje binnen te houden omdat ze dan dood ongelukkig worden. Ze willen de hele dag door wroeten en door de modder rollen. Wat is er mis met een kat of hond?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:49

ShannonJuul schreef:
Wij hebben thuis 4 minivarkens. Uiteraard lopen zij niet in het huis en dit zou ook niet gaan. Het zijn echte slopers.. We hebben 4 keer de complete omheining moeten vernieuwen omdat ze het hek rustig even optillen. Ze zijn sterk en idd, het geluid is niet bepaald een kleine gil. Ik zou er nooit voor kiezen om zo'n beestje binnen te houden omdat ze dan dood ongelukkig worden. Ze willen de hele dag door wroeten en door de modder rollen. Wat is er mis met een kat of hond?

Als je 4 varkens hebt dan moet je toch een mestboekhouding bijhouden?

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:50

Miracle_ schreef:
Een varkentje castreren zonder verdoving?? KOEKOEK 8)7

Dat wordt op die dieronvriendelijke varkenshouderijen gedaan ja, omdat het niks mag kosten.

Heb je zelf het verschil wel eens gezien?

Even ontopic ( ik laat mijn mening maar even achterwege ) Spekkie :+

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:52

4 is maximaal onder de hobby status, maar je moet evengoed een UBN nummer hebben, al heb je er maar 1.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 14:52

Dit gaat misschien heel raar klinken en ik weet dat hier weer enorme aanvallende reacties op gaan komen, maar waarom word er gevraagd naar de woonsituatie terwijl het een topic voor een NAAM is? Klopt, ik zei dat jullie vragen mochten stellen. En dat jullie het er niet mee eens zijn dat ik het varkentje op een flat wil houden, oke, fijn. Maar hou dit dan voor je. Hij kan beter op een flat zitten dan opeengestapeld bij de slacht liggen! Ik snap dat jullie allemaal het beste voor het dier willen en natuurlijk, jullie zijn benieuwd hoe dit varkentje gehouden word. Maar nee, tuurlijk, een varkentje is geen varkentje als het geen tuin en mede maatjes heeft. Maar geen van jullie weet hoe onze omgeving of flat eruit ziet, dus oordelen kan je niet. Hoe wij dit willen doen dat maakt niks uit, "want je woont op een flat en dat is al slecht genoeg."
Als je zo graag alles wilt vertellen omdat 'het ander zielig voor het beestje is', prima. Maar doe dit niet hier. Ik maakte dit topic omdat ik een naam zocht. En niet om mij te verantwoorden en half word uitgemaakt worden voor 'dierenmishandelaar' want dan zit je goed mis. M'n diertjes komen niks te kort en ik ben altijd goed voor ze!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:52

wat bij een varken ook in zijn kop zit,zit niet in zijn kont..

dwz als het varkentje denkt of weet dat er ergens iets te halen is wat deze wil hebben,gaat ie net zo lang door tot ie het heeft,en dat wil zeggen,hij sloopt en beukt net zo lang tot hetgeen verrot is en hij zijn zin heeft...

nee,vind varkens geen 'huis'dieren... :n

ShannonJuul,herkenbaar,wij hadden ook een ren afgezet....
Afbeelding

hij is er echt niet in te houden :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Naam voor teacup biggetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:54

TS, jammer dat je totaal niet open staat voor tips die gaan over het welzijn van een dier. Ik zou denken dat dat belangrijker is dan het eigen gerief.
Ik hoop dat jullie je nog bedenken en kiezen voor wat het beste is voor het biggetje.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:54

Wilbur of Joris :)

Ik zal me maar niet uitlaten over de egoisme van de mens die perse een dier wilt..lang over negedacht of niet..heeft het dier niets aan..
Maargoed, das al genoeg gezegd hier..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:55

desteny,zeg je deze woorden ook als over een jaar blijkt dat het toch geen huisdier is en dat je een nieuwe eigenaar zoekt voor hem,die echt niet voor het oprapen liggen,want niet veel mensen willen nu eenmaal varkentjes hebben..

en nee sorry,een varken is geen flatbewoner... :n

echt niet,ik vind een shetlander ook geen beest wat je in huis moet houden,al is het een mini paardje die niet groter wordt dan .. cm

je kán gewoonweg niet aan behoeftes voldoen als je van dit soort dieren huisdieren wil maken,sterker nog 'flatbewoners'

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:56

:') sinds wanneer noemen ze mini varkens ook tea cup....

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:56