Hoe snel went een hond aan alleen thuis zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:36

R.X. schreef:
Bechtraining raad ik persoonlijk aan om op een andere manier te leren dan het bovengaande.

Namelijk niet eerst de deur sluiten.
Maar zo.

-Stap 1 lekkers in de bench stoppen met deurtje open en zelf erbij blijven.
-Gaat dat ontspannen, dan lekkers erin, erbij blijven en deurtje dicht en meteen weer open.
-Gaat dat ontspannen doe je het zelfde maar dan ga je telkens langer het deurtje iets dicht houden,
maar niet te lang zodat de hond ontspannen blijft.
-Gaat dit goed ga je iets verder van hem vandaan en dan vervolgens ook weer steeds de tijd rustig opbouwen.

Dus niet denken in half uren of uren, maar in minuten.
En je blijft de stap herhalen zolang de hond dat nodig heeft.

Maar nog mooier misschien heb je wel helemaal geen bench nodig, dat is het alle beste voor hem.

Ik heb toch heel wat honden vanaf pup gehad en eigenlijk nooit zo gedaan. Ten eerste kost dat veel te veel tijd wat de TS al niet heeft.

Bij de pups was ik altijd de eerste 2 weken of langer thuis. En dan moeten ze toch slapen en dat slapen niet op de bank of op schoot/mand maar in de Bench. In de bench deurtje dicht en slapen. Ik had al mijn bench en ook altijd donker gemaakt zodat ze sneller in slaap vallen. Al het geblaf en gepiep genegeerd en gewoon mijn ding gedaan. Vaak zijn ze dan zo moe dat ze wel in slaap vallen.

Mijn jongste nu zit in de keuken omdat ik wil voorkomen dat ze aan het speelgoed van de meiden zit. Tevens staat daar ook de Bench en je raad nooit waar ze ligt als ik thuis kome?. Braaf te slapen in de Bench.
De mand die ik heb staat boven pups krijgen bij mij geen mand voor dat ze 1,5 jaar oud zijn. En dan nog liggen ze vaak in de bench te slapen. Nooit problemen gehad met geblaf of gepiep in de bench ze weten dat ze dan moeten gaan slapen.

de andere Welsh ligt in de gang en heeft een mand. Die is geen benches gewend en is ook 12 jaar maar ja je weet nooit mijn spullen zijn wel heilig en straffen als je wegbent gaat niet.

Hou beide op afstand in de gaten.

.