Cavia's van één dag... hup naar de opvang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Re: Cavia's van één dag... hup naar de opvang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 08:32

Die mensen zouden ook een cavia uit de opvang kunnen nemen, daar zijn ook jonge cavia's.

Maar ze nemen nu een cavia van jou, wat dus betekent dat de cavia's in de opvang niet gekozen worden.

We krijgen echt ongelooflijk veel dieren binnen waar 'niet meer naar omgekeken wordt'. Zijn meestal dieren vanaf 8 maanden... want dat is de schattigheid van toen ze klein waren eraf.

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:55

Ja ik snap wel dat het niet optimaal is, zeker niet voor de thuislozen.
Maar ja, zelfde geldt voor honden in asiels en broodfokkers/pretfokkers, en voor de veulentjes die voor de leuk worden gefokt, terwijl er zat paarden in de opvang zitten.
Het is gewoon 'leuk' om zelf de natuur in zijn werk te zien.
Mijn cavia's komen trouwens wel van een opvang vandaan, alle cavia's die ik ooit gehad heb, om dat wel even duidelijk te maken.
Dit is mijn derde en laatste nestje, de vorige twee kwamen van twee zusjes die al zwanger waren, daar wist ik niks vanaf.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het vreselijk dat er zoveel dieren in de opvang zitten, maar ik vind wel dat eenieder die genoeg kennis heeft wel de kans moet krijgen om het wondertje dat 'geboorte' heet te volgen.
(En ik heb mijn steentje bijgedragen m.b.t. hulp aan asiels hoor. :) )

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:18

hebben ook 2 cavia's(beertjes) gehad 3 jaar lang, van MP.
gratis opgehaald voor een goed tehuis.
maar ja het oude verhaal, dochter kijkt er niet naar om. het is mijn hobby niet en ik voelde me bezwaard.
we hebben ze naar een cavia-opvang gebracht waar we ze meteen hebben geadopteerd.
ze zijn gecastreerd (hebben wij betaald) en we betalen een bedrag per jaar zodat ze er oud(er) kunnen worden in een grote groep, maar ieg nog samen.
ze hebben nu een paradijs, grote binnen- en buitenruimte.
ben zo blij dat deze mogelijkheid er is!

wat een sneue verhalen over de pretnestjes...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:34

Ik vind, als ik zo vrij mag zijn, dat er flink wat afgeklaagd word op Bokt door diverse opvangen. Ik vind het bepaald niet professioneel dergelijke verhalen over 'klanten' online te zetten. En daarbij, als opvang weet je dat je dit soort mensen tegen komt. Hou de eer aan jezelf.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:31

Amalarab: dat vind ik dan wel de netste oplossing voor als je van je caafjes afwilt.