SPOED tips voor jonge katjes 4 weken en 4 dagen!!!!!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: SPOED tips voor jonge katjes 4 weken en 4 dagen!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:24

Toch is naar een da gaan het meest verstandige om te.doen. Wil je er geen geld aan uigeven, breng ze dan naar iemand die dat wel wilt doen. Zeker omdat jullie zelf ook nog dieren hebben.naast de kittens moet je wel met ze naar de da. Ze kunnen zo ziektes overdragen en dan heb je pas een hoge rekening + veel verdriet.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:27

Als je denkt dat de kosten uit de hand gaan lopen kun je morgen het dierenasiel bellen en je verhaal vertellen. Zij nemen de kittens dan over.

IloveGuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 18:32

Kimbers schreef:
Toch is naar een da gaan het meest verstandige om te.doen. Wil je er geen geld aan uigeven, breng ze dan naar iemand die dat wel wilt doen. Zeker omdat jullie zelf ook nog dieren hebben.naast de kittens moet je wel met ze naar de da. Ze kunnen zo ziektes overdragen en dan heb je pas een hoge rekening + veel verdriet.

natuurlijk WIL ik er wel geld aan uitgeven we hebben al vanalles gekocht en ik heb nou niet echt veel geld. Ik deel de kosten met een vriendin waarmee ik ze gevonden heb.
Mijn ouders hebben de ontwormingskuur betaald maar zij betalen niet voor de DA. We hebben afgesproken dat als we merken dat het slecht gaat ze naar een opvang gaan, hoe moeilijk dat is. we zijn er nu al aan gehecht maar we weten dat dat dan beter voor ze is.
koenlover schreef:
Succes met de kleintjes, wil wel even waarschuwen dat verkouden kittens echt zorg van een dierenarts nodig hebben! Ik ben gastgezin voor een kittenopvang, wij vangen moederloze, zieke, verwaarloosde en wilde kittens op dus ik weet ongeveer waar ik het over heb, en ik hoop dat je m'n advies wil aannemen! Bij ons moeten ze eigenlijk altijd aan de antibiotica als ze verkouden zijn. Zeker als ze zo'n lage weerstand hebben en niet zo sterk (te dun/klein) zijn.

Ps; ik heb je ook gepbt, als je in de buurt woont wil ik je best helpen en via de pb/bokt mag je me uiteraard ook alles vragen.

hoi,
Ik ga waarschijnlijk morgen naar de DA met ze.
Heeft u verder nog tips voor verkouden kittes.
Ik woon in de Noord Oost polder

pipo schreef:
ja, goed! Ga je nog naar de da? Of doe je dat niet meer?
Als er iemand iets kan zeggen wat nut heeft is dat een da niet wij en niet die kennis.
Ik wens je succes met het grut.Het waren er toch 4?

Ik ga morgen waarschijnlijk naar de DA ik bel voor de kosten en als het niet anders kan moeten ze naar een opvang |(

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:35

De enige tip die ik kan geven is naar de dierenarts ze moeten echt aan de antibiotica. Verder zou je eventueel vieze neusjes en oogjes met gekookt (afgekoeld!) water en een watje kunnen schoonmaken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:03

Als je geen geld hebt dan doe je er goed aan ze af te staan. Hoe lief je alles ook bedoelt. Fijn dat je morgen met ze naar de da gaat.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:06

oei das erg jong mijn poesje was 4 weken en 6 dagen en heb gelijk baby kitten melk gehaald van royal canin dacht ik, en 6 tot 5 voedingen mee begonnen tot ze genoeg had. en apart zetten want ze kunnen zich nog niet verdedigen en nog niet in een bolletje liggen. laat ze nakijken bij de da, je kan ook een weegschaal kopen om ze te wegen of ze genoeg krijgen, had ik niet. maar ging goed. die van mij is nu 7

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:07

je kan in dat gekookte water ook een mespuntje zout doen per half kopje of driekwart water

IloveGuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 21:09

waar is dat zout voor als ik vragen mag??
:o

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:10

uhm....zout water in de oogjes :?

IloveGuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 21:45

ik denk dat franka75 zout door de melk bedoeld :)*

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:06

Niet zelf gaan dokteren als je er geen verstand van hebt. Morgen naar de DA of naar de opvang lijkt me het beste.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:15

in gekookt water niet in melk, voor oogjes schoonmaken.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:16

nou als je een heel klein beetje erin doet kom je in de buurt van het traanvocht is bij ons bv ook zout. en een mespuntje is heel weinig, weet de verhouding ook niet precies.

IloveGuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 09:20

oooh zo,
ze zijn zoo lief aan het spelen!!! <3 :):)
ga ik straks ook foto's van maken. *-:)
Het niezen is over en ze kunnen allemaal uit een bakje drinken! *D
ze hebben net hun 2e maaltijd gehad met wat vers vlees. }:0
Dat vinden ze zoooo lekker. :+:

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:57

Ik snap dat je ze leuk en lief vind en dat je absoluut het beste met ze voor hebt, maar gevonden kittens moet je áltijd naar een da brengen! Het kan heel goed zijn dat ze gewoon kerngezond zijn, maar andere dingen moet je uitsluiten. Zeker als.je zelf geen ervaring hebt met kittens.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:40

in tegenstelling tot vele anderen geloof ik er wel in dat ze het goed gaan doen bij jou :D
Met geld smijten kan altijd nog als er iets serieus niet goed blijkt te gaan.
als ze spelen.....fit zijn....goed eten en drinken lijkt het me geen noodzaak een dure arts te bezoeken vooralsnog.

maar dat is mijn mening :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:47

Op de foto's zien ze er best fit uit :j

Om de ogen schoon te maken: afgekoelde kamillethee
Vraag bij een DA om CAF zalf, dat werkt goed op een ontsteking.

Overigens is een verkoudheid bij een kat ook (een vorm van) niesziekte. Mooiste zou zijn als ze allemaal 8 dagen synulox zouden kunnen krijgen.

L-Lysine door het voer/drinken werkt ook goed.

IloveGuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 15:21

quartel schreef:
in tegenstelling tot vele anderen geloof ik er wel in dat ze het goed gaan doen bij jou :D
Met geld smijten kan altijd nog als er iets serieus niet goed blijkt te gaan.
als ze spelen.....fit zijn....goed eten en drinken lijkt het me geen noodzaak een dure arts te bezoeken vooralsnog.

maar dat is mijn mening :D

bedankt ;)
Maar de rest wil ik ook bedanken dat jullie zo met de kittens meeleven.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:34

Het was alleen niet zo verstandig om wormenkuur en ontvlooien zo kort achter elkaar te doen met kittens, als het goed is staat dat ook in de gebruiksaanwijzing. Bij voorkeur moet er 2 weken tussen zitten.
Mijn moeder heeft 4 jaar kittens opgevangen voor een stichting, in principe is de regel dat ze vanaf 4 weken daar geen melk meer krijgen maar vlees of geweekte brokjes. Mijn moeder kijkt altijd naar de kittens zelf en geeft ze soms nog 1 flesjes per dag tot 6 of 8 weken.
Bij niesziekte niesen de katten niet alleen maar hebben ze ook "rotzooi "bij neusgaten en ogen zitten.
Wel even opletten met de diarree, dit kan betekenen dat of de melk die je geeft te dun is, of dat je ze aan het overvoeren bent, wat voor kleur heeft de ontlastig? Want diarree kan heel gevaarlijk zijn ivm uitdroging voor die kleintjes. Tevens is het belangrijk om gewicht te meten, minimaal 1 x per dag maar het liefst bij elke maaltijd zodat je weet of ze goed eten. Bovendien moeten ze met 4 weken nog zeker 5 voedingen per dag krijgen. Succes ermee!!

IloveGuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 11:32

twinducklin schreef:
Het was alleen niet zo verstandig om wormenkuur en ontvlooien zo kort achter elkaar te doen met kittens, als het goed is staat dat ook in de gebruiksaanwijzing. Bij voorkeur moet er 2 weken tussen zitten.
Mijn moeder heeft 4 jaar kittens opgevangen voor een stichting, in principe is de regel dat ze vanaf 4 weken daar geen melk meer krijgen maar vlees of geweekte brokjes. Mijn moeder kijkt altijd naar de kittens zelf en geeft ze soms nog 1 flesjes per dag tot 6 of 8 weken.
Bij niesziekte niesen de katten niet alleen maar hebben ze ook "rotzooi "bij neusgaten en ogen zitten.
Wel even opletten met de diarree, dit kan betekenen dat of de melk die je geeft te dun is, of dat je ze aan het overvoeren bent, wat voor kleur heeft de ontlastig? Want diarree kan heel gevaarlijk zijn ivm uitdroging voor die kleintjes. Tevens is het belangrijk om gewicht te meten, minimaal 1 x per dag maar het liefst bij elke maaltijd zodat je weet of ze goed eten. Bovendien moeten ze met 4 weken nog zeker 5 voedingen per dag krijgen. Succes ermee!!

Hoi,

nu ik erover nadenkt is het idd een klap die het lichaam van zo'n katje krijgt.
Ik heb het niet in de gebruiksaanwijzing zien staan (kan ook aan mij liggen :+ )
maar ze hebben geen diaree hoor ;) .
en ze hebben geen rotzooi in hun ogen/neus.
Ze krijgen elke 3 uur voeding s'ochtends 6 uur tot s'avonds 9 uur.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:51

wij zijn ook druk bezig met extra vitaminen aan kittens te geven en zal zo even een PB sturen wat de verhoudingen zijn bij ons. Dit kan een hele hoop gezondheidsproblemen voorkomen zeker omdat ze moedermelk missen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:44

Hoe doen jullie het ' s nachts met het voeren? Of hoeft dan inmiddels 's nachts niet meer?

IloveGuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 16:57

We doen het s'nachts niet dan hebben ze een schoteltje
als dit niet goed is op deze leeftijd wil je dat dan even zeggen?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:00

Hoe groeien ze nu TS? Ik neem aan dat ze worden gewogen en die gewichten worden bijgehouden?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:07

Agpsh wat een moppies..ik moet zeggen, ze zien dr erg gezond uit zo vanaf de foto..als gewoon 2 aangeschafte kittens uit een gezond nestje :) (dus jullie hebben je taak goed gedaan meiden!)..

Er zijn goede tips gegeven, dus die hoef ik niet meer te geven :P als ze zelf al eten, dan hoef je ze snachts niet meer te voeren hoor (ze zijn nu tegen de 5 weken begrijp ik?)..weeg ze wel elke dag even om zo in de gaten te houden hoe of wat. Er zijn veel kittens helaas die met 6 weken al naar een nieuw huisje gaan en die eten ook al zelfstandig..
Goed de buikjes wrijven na het eten, doet normaliter de moeder ;)

Komt vast goed met de ukkepukjes en ben erg benieuwd naar de andere 2 kittens.
Heb je al adresjes?