Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kimbers schreef:Toch is naar een da gaan het meest verstandige om te.doen. Wil je er geen geld aan uigeven, breng ze dan naar iemand die dat wel wilt doen. Zeker omdat jullie zelf ook nog dieren hebben.naast de kittens moet je wel met ze naar de da. Ze kunnen zo ziektes overdragen en dan heb je pas een hoge rekening + veel verdriet.
koenlover schreef:Succes met de kleintjes, wil wel even waarschuwen dat verkouden kittens echt zorg van een dierenarts nodig hebben! Ik ben gastgezin voor een kittenopvang, wij vangen moederloze, zieke, verwaarloosde en wilde kittens op dus ik weet ongeveer waar ik het over heb, en ik hoop dat je m'n advies wil aannemen! Bij ons moeten ze eigenlijk altijd aan de antibiotica als ze verkouden zijn. Zeker als ze zo'n lage weerstand hebben en niet zo sterk (te dun/klein) zijn.
Ps; ik heb je ook gepbt, als je in de buurt woont wil ik je best helpen en via de pb/bokt mag je me uiteraard ook alles vragen.
pipo schreef:ja, goed! Ga je nog naar de da? Of doe je dat niet meer?
Als er iemand iets kan zeggen wat nut heeft is dat een da niet wij en niet die kennis.
Ik wens je succes met het grut.Het waren er toch 4?

quartel schreef:in tegenstelling tot vele anderen geloof ik er wel in dat ze het goed gaan doen bij jou![]()
Met geld smijten kan altijd nog als er iets serieus niet goed blijkt te gaan.
als ze spelen.....fit zijn....goed eten en drinken lijkt het me geen noodzaak een dure arts te bezoeken vooralsnog.
maar dat is mijn mening
twinducklin schreef:Het was alleen niet zo verstandig om wormenkuur en ontvlooien zo kort achter elkaar te doen met kittens, als het goed is staat dat ook in de gebruiksaanwijzing. Bij voorkeur moet er 2 weken tussen zitten.
Mijn moeder heeft 4 jaar kittens opgevangen voor een stichting, in principe is de regel dat ze vanaf 4 weken daar geen melk meer krijgen maar vlees of geweekte brokjes. Mijn moeder kijkt altijd naar de kittens zelf en geeft ze soms nog 1 flesjes per dag tot 6 of 8 weken.
Bij niesziekte niesen de katten niet alleen maar hebben ze ook "rotzooi "bij neusgaten en ogen zitten.
Wel even opletten met de diarree, dit kan betekenen dat of de melk die je geeft te dun is, of dat je ze aan het overvoeren bent, wat voor kleur heeft de ontlastig? Want diarree kan heel gevaarlijk zijn ivm uitdroging voor die kleintjes. Tevens is het belangrijk om gewicht te meten, minimaal 1 x per dag maar het liefst bij elke maaltijd zodat je weet of ze goed eten. Bovendien moeten ze met 4 weken nog zeker 5 voedingen per dag krijgen. Succes ermee!!
)
.
(dus jullie hebben je taak goed gedaan meiden!)..
als ze zelf al eten, dan hoef je ze snachts niet meer te voeren hoor (ze zijn nu tegen de 5 weken begrijp ik?)..weeg ze wel elke dag even om zo in de gaten te houden hoe of wat. Er zijn veel kittens helaas die met 6 weken al naar een nieuw huisje gaan en die eten ook al zelfstandig..