Hoe een muis uit zn lijden verlossen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:29

loulou schreef:
brrr ik kan dat echt niet. gelukkig heb ik een vriend die dat soort rotklusjes voor me opknapt. die pakt ze gewoon bij hun staart en slaat ze dood op de stenen. meestal is één keer slaan genoeg, een enkele keer twee keer :(:)

Dit doe ik ook, maar dit moet je wel echt durven en goed doen, anders is het zielig want dan sla je niet hard genoeg. Ik voelde me eens niet zo lekker en vond het ineens heel zielig, waardoor ik aarzelend 'sloeg' (ik pak de staart en met een flinke swing tegen de muur of op de grond) en toen had ie drie tikken nodig voordat het arme ding echt dood was. Normaal heb ik ze gewoon in 1 rake klap dood.

Ik heb ooit een heel sneu baby vogeltje gevonden die het echt niet ging redden. Die heb ik op de tegels gelegd en er gewoon een stoeptegel bovenop laten vallen. Ik lees hier meerdere malen over een steen gooien, maar dan moet je goed mikken en de steen heeft dan ook minder kracht omdat het ook zijwaarts verplaatst. Tegel vasthouden en gewoon er recht boven laten vallen, sneller kan niet! En zeeeeeer effectief....maar wel smerig :+

Daks

Re: Hoe een muis uit zn lijden verlossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:32

zwerte ja dat bedoelde ik ook gewoon een stoeptegel erop en klaar is muis

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:09

Ben ik blij dat mijn katten ze gelijk de nek overbijten (en ook verorberen, tenzij ze juist hun bakje brokjes verorberd hebben). De kleine moest in het begin wel wat oefenen. Hoorde de muis op meters afstand piepen en geweldig dat die kat dat vond. Haar eerste muis heb ik zelf doodgeslagen, vond mevrouw niet leuk en ging een andere vangen :') . Dus hoe hard m'n nekharen ook overeind gingen bij dat gesol, ik liet haar uiteindelijk maar doen. Bij elke muis werd ze er handiger in. Nu heeft ze ze in 1 klap als ze wil, snoekduik, nekbeet en parade met haar muis.
Maar het blijven katten, vinden het leuker als muis eerst wat piept of spartelt. Nog leuker, levende muis vangen en in huis loslaten, liefst om 4u 's morgens -O- .
Vind het goed dat ze jagen (zou ook willen dat ze iets aan die mollen doen) maar het zou ook met enige 'beschaving' mogen *utopie, i know*.

Iig, grote steen of scherpe schep is idd het snelst. Invriezen is alleen 'humaan' voor koudbloedigen. Verdrinken of verstikken duurt al helemaal te lang.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:18

saskiakefie schreef:
Bedankt.. De muis is nergens meer te bekennen.... Maar voor de volgende keer goed idee van dat zakje. Alleen hopen dat ie dan niet bijt want het kunnen krengen zijn.. := (logisch trouwens als je in levensgevaar bent maar goed)
Afpakken gaat denk ik niet lukken dan pakt ie hem en rent er mee weg.. Maarja kan t proberen..

Je zou m ook altijd nog met een vleestang oid op kunnen pakken :)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:11

Sneeuwmaan schreef:
Bij het invriezen bevriezen eerst de oren en de vingertjes/neusje. Helemaal geen fijne dood. Duurt erg lang en is erg pijnlijk!

Bevroren ledematen doen pas pijn als ze weer opwarmen. Waarom zouden er anders zoveel bergbeklimmers zijn die achteraf pas tot de conclusie komen dat hun teen/neus/netvlies iets té koud is geworden?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:34

quartel schreef:
bij nader inzien zou ik hem door de brievenbus bij mijn schoonmoeder doen.
Zodra hij de heks ziet schrikt hij zich dood en heb je ook geen rommel :D

You make my day

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:39

wittepit schreef:
Bevroren ledematen doen pas pijn als ze weer opwarmen. Waarom zouden er anders zoveel bergbeklimmers zijn die achteraf pas tot de conclusie komen dat hun teen/neus/netvlies iets té koud is geworden?

Maar dan hebben ze het eerst echt wel heel erg koud gehad.
Er is al lang onderzoek naar gedaan en de conclusie was dat het geen humane manier is.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:42

tita schreef:
quartel schreef:
bij nader inzien zou ik hem door de brievenbus bij mijn schoonmoeder doen.
Zodra hij de heks ziet schrikt hij zich dood en heb je ook geen rommel :D

You make my day

_O-