loulou schreef:brrr ik kan dat echt niet. gelukkig heb ik een vriend die dat soort rotklusjes voor me opknapt. die pakt ze gewoon bij hun staart en slaat ze dood op de stenen. meestal is één keer slaan genoeg, een enkele keer twee keer
Dit doe ik ook, maar dit moet je wel echt durven en goed doen, anders is het zielig want dan sla je niet hard genoeg. Ik voelde me eens niet zo lekker en vond het ineens heel zielig, waardoor ik aarzelend 'sloeg' (ik pak de staart en met een flinke swing tegen de muur of op de grond) en toen had ie drie tikken nodig voordat het arme ding echt dood was. Normaal heb ik ze gewoon in 1 rake klap dood.
Ik heb ooit een heel sneu baby vogeltje gevonden die het echt niet ging redden. Die heb ik op de tegels gelegd en er gewoon een stoeptegel bovenop laten vallen. Ik lees hier meerdere malen over een steen gooien, maar dan moet je goed mikken en de steen heeft dan ook minder kracht omdat het ook zijwaarts verplaatst. Tegel vasthouden en gewoon er recht boven laten vallen, sneller kan niet! En zeeeeeer effectief....maar wel smerig