Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Gimli_ schreef:Keona, ik weer zeker wat ik op schoot heb![]()
Ben bekend met staffords, en dan zijn de Amerikaanse toch n tikkeltje pittiger dan de Engelse.
Het is niet m'n doel om m met andere honden te laten rondrennen, dit dier krijgt hier n fijn mandje voor de rest van z'n leven, waarbij er op een eerlijke doch consequente manier met m om wordt gegaan.
Met name de Engelse staffords zijn echte mensenhonden, dus ik hoop met dit dier een fijne band op te kunnen bouwen zodat we fijn kunnen genieten van de hopelijk vele jaren die hem nog gegund zijn!

Gimli_ schreef:Shadow reageerde gisteren heel vriendelijk en enthousiast op een teefje dat ik vroeger veel heb uitgelaten.
Andere reuen laat ik 'm gewoon niet mee, ga het niet opzoeken, dat heeft geen zin.
Hij begint z'n draai héél langzaam te vinden, alleen 's nachts is het een ramp.
Mijn moeder wil 'm niet boven hebben, hij mag in de bijkeuken slapen. Heeft daar zijn kussen, speeltjes, water etc.
Gisternacht heeft hij 'n uur geblaft, gisteravond kreeg ik 'm met heel veel pijn en moeite de bijkeuken in en heeft hij de hele nacht, met tussenpozen, geblaft.
Vanochtend kwam ik beneden en had hij aan de deur gekrabd, geplast en 2x overgegeven.
Ik zit nu met 'm in de tuin en hij ligt te slapen, zolang je bij 'm bent is er niks aan de hand.
Ik zat te denken aan, op de puppy-manier, een bench op de slaapkamer, zodat hij wel 'bij' me is maar op zijn eigen plekje, zou dat een idee zijn?
Hij is doodop en slaapt in onze aanwezigheid zo veel mogelijk, ik wil niet dat de nachten zoveel stress opleveren voor 'm, het is al zo stressvol voor 'm en ik wil dat-ie 's nachts ook gewoon lekker kan snurken.
Daarbij doe ik ook geen oog dicht, gelukkig heb ik 4 dagen vrij dus kan ik overdag even een dutje doen.

de kans geeft om in een huis verder oud te worden. Zoals al eerder omschreven staat, zijn ze onwijs mensgericht en wat is dan vreselijker dan in een kennel te moeten zitten, waar je een paar keer per dag mensen ziet. (niets ten nadele van goede asielen, maar het is nu eenmaal de werkelijkheid dat er bijna geen tijd is voor de honden)