echt moeilijk om tussen alle meningen door een keuze te maken. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
echt moeilijk om tussen alle meningen door een keuze te maken.
Wilawander schreef:Voorbeeld. Teef van vriendin onlangs in de kliniek voor keizersnede. Gingen om 23:30 naar binnen en we gingen om 00:45 met teef lopend weer naar buiten. Dat is met injectie niet mogelijk.
Femke schreef:Wilawander schreef:Voorbeeld. Teef van vriendin onlangs in de kliniek voor keizersnede. Gingen om 23:30 naar binnen en we gingen om 00:45 met teef lopend weer naar buiten. Dat is met injectie niet mogelijk.
Waarom is dat niet mogelijk?
Wij hebben zelf ervaren dat het wel mogelijk is...
Mijn teefje ging om 14.00 uur naar binnen, en we konden haar om 15.30 uur weer lopend mee naar buiten nemen, met een injectie narcose...

matasja schreef:Ik zeg niet dat hij liegt, zeg allen dat ik het vreemd vind.. heb het nooit eerder gezien maar als je de milt normaal ook maar aanraakt bloed het al dus ben eigelijk benieuwd hoe hij daar een vergroeiing vanaf kan halen, eerder intressant dan iets anders, sorry als het zo overkomt.
Mijn ervaring met oudere teefjes steriliseren is dat je meer ruimte moet hebben, de baarmoeder kan poreuzer zijn dus binden we het een aantal keren af, de dierenarts bij ons wil goed zicht houden op bloedingen dus dan liever een iets grotere snede. Toen je zij 3 kleine sneetjes dacht ik aan alleen de gaatjes van de laproscoop, dus die in de navel, en die aan de zijkanten waar de tang ingaat.
Vreemd he die vergroeiingen en verklevingen, flink beurs lijf gehad in ieder geval als het echt van bloed/littekenweefsel is, zielig.
Bij injectienarcose moet je ketamine gebruiken, op alleen sedastart slapen ze niet diep genoeg, als je de ketamime geeft en het dier dan de ogen bedekt dan trippen ze niet, ze reageren anders op fel licht of drukte om ze heen.
Wij laten dieren eerst zelf wat wakker worden en pas na 1,5 uur de antisedan waardoor ze helemaal wakker worden, niks forceren want dan krijgen ze inderdaad last van de ketamine als je ze eerder wakker prikt.
Ook nooit last gehad hier van ketamine, weleens stuipjes maar dat vooral bij nerveuze honden die al totaal gestresst binnenkomen.
Succes met het herstel, paar daagjes lekker vertroetelen
.