Honden voor 2 dagen naar dierenpension

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:22

Prisca schreef:
Doriine schreef:
ik heb een particuliere oppas via mp geregeld , voor de nieuwschierige. Ik kon nergens terecht met 2 staffords. alleen in belgie.

Belachelijk....zou liever jou honden in huis hebben dan 2 jack russel of andere kleine klote hondjes die niet opgevoed worden.

Meeste pensions hebben ze niet in huis.

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:20

cinn87 schreef:
moonday schreef:
Als je iets zou ik heel snel gaan bellen, als je heel veel geluk heb dan is er misschien nog ergens plek.
Maar wij hondenpension houders zullen het grapje van niet vertellen wat voor het ras het is en dan aankomen met stafford`s niet zo grappig vinden, dus wees eerlijk en vertel er gewoon over.
Heel veel succes!

Als er gewoon niet moeilijk over gedaan word dat het staffords zijn dan hoeft er ook niets verzwegen te worden.
Bellen naar een pension en zeggen dat je een stafford hebt om vervolgens geweigerd te worden ivm plek, maar je belt een tweede keer en zegt dat je een labrador hebt is er ineens wel plek. Daar worden wij hondeneigenaren niet zo vrolijk van!!!

Ik zal het je even rustig uitleggen:
Kijk in de zomervakantie is het 2/3 maanden ontzettend druk met veel honden en veel verschillende honden ook. Het is voor alle pension eigenaren een paar maanden lang onzttend hard werken, en dat werkt niet als er een hond tussen zit die niet goed met andere honden om kan gaan, en ja dat gaat dwars door trailies heen, en daar door onzettend veel stress en dat is niet leuk voor mens en dier als het zo`n drukke periode is! dat gaat ook voor de vecht honden die goed gaan met honden maar waarbij andere honden gewoon vel op reageren (snap je dat? kijk een meneer pitbull staat rustig in zijn kennel en vind de andere honden niet erg, maar mevrouw labrador de buurvrouw snapt niet waarom meneer pitbull er anders uitziet zijn oren naar achter en zijn staart recht overeind ander soort bouw, waardoor mevrouw labrador ontzettend raar gaat reageren tegen meneer pitbulle, snapt je het nu?)

Dan is er nog een punt in de zomer is het warm dat wakkerd lekker veel agressie bij honden, waardoor er eerder een gevecht kan ontstaan, en ja daar VECHThonden gevoeliger voor dan de Border collie die veel koeler in zijn hoofd is.

dus hier alle punten bij elkaar:
- het geeft veel onrust in de groep, veel stress en dat wil je niet.
- eerder kans op een gevecht, als een VECHThond vecht dan laat dat ook niet meer los omdat dat in hun bloed is.
- door hun uiterlijk worden ze gewoon niet begrepen, ze zien eruit als of ze willen vechten terwijl ze dat niet bedoelen.
- In de drukke zomer is onze enige moment van goed inkomen, als wij een groep honden kunnen vormen met BIJV. 3 lab, een herder, een maltezer en nog eeen sint bernard want die kunnen bij elkaar, is dat 6 x onze inkomsten inplaats van 1 pitbull.

ik hoop dat je nu iets begrijp waarom het in de zomer word afgewezen.

Maar bij mij is het ook anders, ik heb een klein schallige pension max 10 en alles gaat op natuurlijk gedrag. er worden hier wel honden aangenomen die ook anders zijn, maar dat zijn vaste klanten daar mee word geoefend, en sommige worden van pup af aan getraint. kijk ik heb hier nu ook een sharpei, 2x beagle, herder, rottweiler, golden retiever bij elkaar zitten. Dat zijn vaste klanten en ik vertouw ze, als nu iemand belt kan morgen mijn Stafford bij je kwijt dan zeg ik; nee sorry maar die kan ik niet en vertrouw ik niet en is de groep te vol. Maar zeg ik bel dan in het najaar als het rustig is dan kunne we kijken hoe het gaat.

Ik hoop dat je het begrijpt, dat we jouw er niet mee pesten of de hond, maar bij vecht honden zit het in de bloed waardoor ze snel agressief kunne worden, en dat kan je in de drukke periodes gewoon niet bij hebben dat zo veel onrust in de groep maakt

LiesxAnne

Re: Honden voor 2 dagen naar dierenpension

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:49

We hebben het hier over 2 engelse staffords en geen pitbull. De engelse stafford stond niet eens op de RAD lijst! Elke pension is vrij in zijn keuze maar het enige wat gevraagd word is eerlijkheid, volgens mij is dat niet zo moelijk. En jouw uitleg over de labrador naar de pitbull, volgens mij klopt er dan iets niet met de labrador ipv de pitbull.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:11

Cinn87, het klopt wel dat honden door het kruizen wat mensen met rassen doen elkaar niet meer begrijpen. Vaak is het ook problemen met rodesian ridgback vanwege hun 'ridge' zij lezen dat als, nekharen overend.

Zo ook de honden die geen nekharen overend kunnen zetten of standaard hun staart tussen poot dragen (windhonden) of juist recht omhoog. Dan kan het ook nog mis gaan door de oren. Dat is niet alleen met pit bulls, staffords ofzo ook met Duitse/mechelse herders etc.

Maar ik blijf voor het grootste deel bij de opvoeding. Mijn kruizing staffxlabrador (officeel dus een pit bull omdat het een kruizing stafford is en de pit bull geen erkend ras in NL wel in amerika) is ontzettend lieve hond en laat zich eerder nog kapot bijten dan zelf aanvallen. Toch ziet hij er wel dreigender uit dan een volle labrador, al zijn dat eerder gevaren voor zichzelf omdat labradors niet echt respect hebben voor persoonlijke ruimte..

Ach met elk ras is wel wat, als mensen bang zijn voor mn staff maar wel de york willen aaien waarschuw ik altijd. Hahaha kleine York is wel de baas over de staff ;)

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:22

cinn87 schreef:
We hebben het hier over 2 engelse staffords en geen pitbull. De engelse stafford stond niet eens op de RAD lijst! Elke pension is vrij in zijn keuze maar het enige wat gevraagd word is eerlijkheid, volgens mij is dat niet zo moelijk. En jouw uitleg over de labrador naar de pitbull, volgens mij klopt er dan iets niet met de labrador ipv de pitbull.

En ik heb hier het hier over Vecht honden in het algemeen (dus ook staffords, pitbull, bordeaux dogs, enz enz) , want bij pension word daar vaak naar de zelfde manier gekeken, want het valt honden die vroeger gefokt zijn voor te vechten.
En ja honden lezen alles van elkaars houding.

En als je denkt dat klopt allemaal niet johhh, dan mag je hier een dagje meelopen en dan leer je een hond lezen en gedrag.
Want wie is hier nou de pension Eigenaar jij of ik???

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:25

Ik heb op dit moment 40 honden zitten en neem echt geen vecht honden of kruizingen daar van. Per ongelijk was er toch een pitbull mix tussen. Hele lieve hond maar kon dus echt niet met andere honden. De eigenaar had van te voren niets gezegt. Stel zo'n hond komt in een pension waar ze denken wat een lieve hond die mag lekker spelen dan heeft de eigenaar van de andere hond een groot probleem.
In mijn ogen onderschatten veel eigenaren hun eigen zeg pitbull oid omdat ze meestal heel lief zijn tegen mensen. Het zijn vaal loei sterke honden dus als het mis gaat gaat het heel erg mis.
Geef mij dan toch maar die Jack russel .

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:51

Euh, volgens mij weet jij niet eens wat k doe, dus doe niet zo minderwaardig over anderen. En nee, k zit idd niet in de honden maar heb er wel drie. Blijlbaar is jouw uitleg dan krom en had je beter gelijk neer kunnen zetten dat honden elkaars gedrag lezen.

Veel suc6 met je pension!

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 18:23

Fijn, kunnen jullie ergens anders ruziën

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 08:10

cinn87 schreef:
Euh, volgens mij weet jij niet eens wat k doe, dus doe niet zo minderwaardig over anderen. En nee, k zit idd niet in de honden maar heb er wel drie. Blijlbaar is jouw uitleg dan krom en had je beter gelijk neer kunnen zetten dat honden elkaars gedrag lezen.

Veel suc6 met je pension!

Zo bedoel ik het helemaal niet, jij vraagt/zei wat en ik geef antwoord. ik wou je alleen wat uitleggen over waarom ze niet worden aangenomen. In de hoop dat je dat begrijp en dat bedoelde ik aardig...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:50

http://www.dierenhotel-pocahondas.nl/
Deze neemt gewoon pitbullkruisingen ed aan.
Maar zij hebben ook niet een groot speelveld, maar een stuk of 10 kleinere wat maakt dat het een minder groot probleem is. :)
Daarnaast vind ik het onzin ook, kijk gewoon naar de hond zelf.
In principe zitten de honden samen, tenzij de eigenaar dit anders wil of de hond niet te koppelen is met een ander.