Kat medicijnen toedienen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Kat medicijnen toedienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:02

Dat laatste is het mooiste ja. Maar na een paar weken medicatie, weet ie het bijna al voordat ik het zelf weet :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:03

Klopt, ik had er eentje aan schildklierpilletjes zitten, twee maal daags :)) Je wordt steeds handiger!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:10

hier ook zo'n secreet. Ik vraag nu aan de DA als er wat is of ik het kan krijgen in spul dat ik onderhuids kan spuiten (ivm mijn werk kan ik dat namelijk en is vele malen makkelijker) en anders pak ik een pillenprutter en maal de pil helemaal fijn. Doe het door een klein beetje pate met water mengen of liever nog klein beetje koffiemelk met water en dan in een spuitje op trekken en zo de bek in. Dat lukt me namelijk wel. Ze is de eerste kat waar ik het echt niet bij voor elkaar krijg en ze is de liefste kat ooit die ik heb haha

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:24

En als je de kat nu voor de gek houdt en heel erg lekker eten voor zet? ik denk aan tartaar, tonijn uit blik, pate, leverworst? Soms zijn ze daar mee te foppen. Onze vorige poes was met pilletjes geven ook een verschrikkelijk monster. Die trapte er ook niet in als je lekkere hapjes maakte met fijngeprakte pilletjes. Fijnprakken en met wat water in een spuitje ging nog redelijk, daarna moest je jezelf gaan verbinden. Vastpakken, pilletje in bekje laten vallen, was goed voor een bezoekje aan de EHBO (voor jezelf). Op latere leeftijd was ze wel te verleiden met tonijn of iets anders lekkers, (vanillevla). In een handdoek rollen en dan pilletjes in het bekkie laten vallen? Is ook niet grappig, want als je dat een paar keer hebt gedaan, weten ze het precies en gaan al op de loop als je eraan komt. De handdoek-methode was bij onze feeks ook geen optie, want met haar nagels klauwde ze door de handdoek/deken heen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:07

toen ik de hele meute hier moest behandelen met enkele dagen een pil, had ik het op het einde eindelijk te pakken. Goed vasthouden, pil er in en een lik smeerworst er achteraan. Dat aten ze wel op en dan zat die pil er tenminste ook bij.

Eventueel kun je je kat dan nog in een handdoek rollen tegen het tegenstribbelen

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 11:04

Vandaag het pilletje opgelost in kippenboullion, eerste paar likjes trapte hij er nog in, daarna wou hij niet meer, dus de rest er maar ingewerkt met een pipet. We gaan even kijken of we kattenmelk kunnen kopen en dat werkt, want melk is echt het enige qua eten waar hij echt dol op is :P