Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MoriMann schreef:Arabesk schreef:Ik had al geen dierenverzekeringen, nu al helemaal niet meer. En ik vrees dit soort idiote dingen straks ook bij de commerciele mensenverzekeringen.
Was er niet ooit iets met een bepaald margarinemerk?
. Er is heel recent een heel uitgebreid topic geweest over brokvoer en KVV. Daar bleek al dat de voorstanders van vlees niet aan konden tonen waarom brok voeren nou zo slecht is. Andersom overigens precies zo. 
Femke schreef:Dan heb je dat topic toch echt niet goed gelezen Estera
Er is meer dan genoeg wetenschappelijk bewijs over de toegevoegde stoffen in brokken. Ze zijn niet voor niets absoluut verboden voor menselijke consumptie ...
Estera schreef:- In brokvoeding zouden veel toevoegingen zitten om het voer houdbaar te maken etc. Zo ook een BHA welke mogelijk kankerverwekkend zou zijn. Ik heb gelezen dat er in totaal 4 experimenten zijn geweest op ratten en hamsters en het is me onduidelijk gebleven in welke doseringen het gegeven is.

Estera schreef:@Femke: Waar zeg ik dat mensen onzin verkondigen?? Dat is dan toch echt jouw interpretatie en blijkbaar een gevoelig onderwerp voor je.
Wat ik zeg is dat er veel geroepen wordt en conclusies worden getrokken die niet wetenschappelijk onderbouwd zijn en dat vind ik dan weer jammer. En wat voor de ene diersoort schadelijk is, hoeft dat niet zo te zijn voor de andere diersoort (of mens). Is het niet met aspirine en honden wat niet echt een goede combinatie is?

Wilawander schreef:Ik ben wel nieuwsgierig of de mensen die hier vers voeren wat die aan paarden voeren.

Arabesk schreef:MoriMann schreef:
Was er niet ooit iets met een bepaald margarinemerk?
Becel? (ja ik heb geen tv meer..)
Terwijl recent is gebleken dat margarine helemaal niet zo gezond is.....
Ik geloof inderdaad wel dat het Becel was, maar wat betreft de constructie moet ik je naar de onbekende locatie van de klepel verwijzen
. Arabesk schreef:Ik had al geen dierenverzekeringen, nu al helemaal niet meer. En ik vrees dit soort idiote dingen straks ook bij de commerciele mensenverzekeringen.
Saffier schreef:Wat betreft bonusen ed voor DA door voeder fabrikanten, ik heb geen idee hoe dat in Nederland werkt maar hier geen bonus oid voor de DA.
Hoe werkt het eigenlijk met vers? Hoeveel controle is er op het vlees? Ken gevallen van beesten die naar het slachrhuis gingen voor menselijke consumptie die ook daadwerkelijk verwerkt zijn maar 100% zeker niet verwerkt hadden mogen worden.
Dat is voor mij een reden geen vlees meer te eten.

Wilawander schreef:Stel je hebt gelijk. En in dit geval is RC schadelijk voor je hond. Je hond krijgt nierproblemen en moet op bv. Urinary van RC. Wat dan? Vers is dan niet aan te raden? Dus moet je alsnog op die ohzo gevaarlijke brok om te voorkomen dat je hondje nog zieker word.
Irma_Maandag schreef:Wilawander schreef:Stel je hebt gelijk. En in dit geval is RC schadelijk voor je hond. Je hond krijgt nierproblemen en moet op bv. Urinary van RC. Wat dan? Vers is dan niet aan te raden? Dus moet je alsnog op die ohzo gevaarlijke brok om te voorkomen dat je hondje nog zieker word.
Dan ben je iig goed verzekerd![]()
Nee, flauw. Maar feit is dat consumenten belazerd worden waar ze bij staan. Ik ken allerhande onderzoeken niet, maar weet 1 ding wel: er wordt geld aan verdiend.
En waar dit op (te) grote schaal gebeurd, is de consument de sjaak.
Femke schreef:Saffier schreef:Wat betreft bonusen ed voor DA door voeder fabrikanten, ik heb geen idee hoe dat in Nederland werkt maar hier geen bonus oid voor de DA.
Hoe werkt het eigenlijk met vers? Hoeveel controle is er op het vlees? Ken gevallen van beesten die naar het slachrhuis gingen voor menselijke consumptie die ook daadwerkelijk verwerkt zijn maar 100% zeker niet verwerkt hadden mogen worden.
Dat is voor mij een reden geen vlees meer te eten.
Eukanuba gebruikt in ieder geval zo'n bonus systeem...
Dierenartsen ontvangen gratis puppy pakketten om uit te delen.
Daar zitten kortingsbonnen in, waar de DA zijn stempel op kan zetten. Voor iedere kortingsbon die de puppy eigenaar daadwerkelijk bij de dierenwinkel inlevert, ontvangt de DA praktijk € 2,50 euro in de vorm van een Iris cheque. En als ze 5 bonnen tegelijk indienen ontvangen ze een Iris cheque van € 12,50 euro.
Instructies voor de DA voordat ze het pakket mogen meegeven. Inclusief een letterlijk lijstje dat ze moeten vertellen over het voer:
[ Afbeelding ]
En het beloningssysteem voor de praktijk:
[ Afbeelding ]