zo stijf als een plankie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:07

_Maureen_ schreef:
Ouders werken idd niet mee en heb al heeeeeel vaak hier in dit topic gehoord dat ze bij elkaar moeten dan word je het best wel zat hoor!
En wij konden er niks aan doen dat ereen zeugjes was. Pleegzusje zou met haar ouders naar de dierenwinkel gaan maar haar eigen ouders hadden toen al een cavia gekocht.

Weet hoe het komt dat je dat zo vaak hoort? Omdat het zo hoort, cavia's zijn eenmaal groepsdieren.

Maureen95

Re: zo stijf als een plankie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 12:08

Ja dat kan wel zo zijn maar als dat nou niet mag van pleegouders kan dat niet he :Y)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:46

Dan moeten jullie geen cavia's houden... Pfft.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:51

Parelli, Natural Horsemanship. Wat houd dat ook alweer in? Ohja tuurlijk, paarden zo natuurlijk mogelijk behandelen en houden. Lekker in een groep of met zijn tweetjes dus.

Maar cavia's? Nee hoo maar! Cavia's zijn dat natuurlijk bij lange niet waard, om die ook een leuk leven te gunnen, voor nog geen 50 euro te laten castreren en dan gezellig bij elkaar zetten.

TS je bent oud tenoeg om dat te kunnen regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:59

wat jij nu noemt borisje doet mij erg aan denken wat mijn moeder wel eens heeft gezien:

kerkelijk gezin loopt zondag braaf met hun hoedje op naar de kerk, en door de weeks, zijn die kinderen zulke rot kinderen...

indd erg tegenstrijdig TS, vind ik erg jammer... cavia's zijn groepsdieren en die horen niet alleen! dat is nou PUNT UIT.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 13:16

Hallo het zijn niet mijn cavias en ik mag daar niet over beslissen. Dus stuur het niet op mij af.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:20

Je hebt er heus invloed op..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:21

Zullen we erover ophouden? De TS gaat/kan dit niet veranderen, en het heeft weinig zin om er nog over door te gaan.

TS, plaats je nog een leuke foto van Roos?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 16:54

Ja is goed. Ik ga dat wel in een ander topic doen want dit is een beetje een zeiktopic geworden

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:32

Klinkt cru: Maar dan zoek je toch een thuis voor het zeugje en haal je een leuk beertje op?
Of 'breng haar terug' als het niet anders wil?

Ik vind dit geen zeiktopic hoor, iedereen geeft toch netjes haar mening? :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:34

Hhilde schreef:
Vjestagirl schreef:
Maar ik geloof absoluut dat de TS het aller aller beste met haar dieren voor heeft :).

Ik niet. Dan zou je ze samen zetten of het iig proberen.

Hhilde schreef:
Dan moeten jullie geen cavia's houden... Pfft.

Hhilde schreef:
Je hebt er heus invloed op..

Jeetje wat ben jij kort door de bocht zeg!

Voor de mensen die het allemaal vreselijk zielig vinden en sneren uitdelen: De cavia's zijn niet van de TS en ze heeft er zelf geen zeggenschap over. Dit heeft ze zelf verkondigd.

Pfoe hé. Hier thuis heeft een konijn ook nog twee jaar alleen gezeten omdat zijn vriendinnetje was gestorven en wij geen nieuwe konijnen meer wilden. Dat maakt mij dan vast ook een dierenbeul :') (Want ja, zo wordt de ts haast afgebeeld door een aantal.)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:22

Tja, je kan er lacherig over doen maar daar is nog een eenzaam konijn nog een eenzame cavia mee geholpen..die moeten natuurlijk weer de dupe zijn van de hele situatie. En dan kan je of tenminste proberen om een goede oplossing te zoeken en er voor te vechten, of gewoon heel gemakkelijk zeggen "ja mijn ouders willen het niet dus ik ga er ook niks voor doen en ik wil vooral geen commentaar". Ook zo'n beestjes hebben recht op hun BASISbehoeften, en die basis is een vriendje.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:33

Als je opgroeit in een gezin met dominante ouders waar nee nee is, ben je gauw uitgevochten. Daar kan en hoeft een ander niet over te oordelen en zeker niet over door te zeuren.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 23:45

Ik heb het er idd al een paar keer over gehad met hun en ze willen er niet nog eentje bij of er iets anders aan doen.

En ik kan daar dus niks aan doen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:25

Maflinger_S schreef:
Als je opgroeit in een gezin met dominante ouders waar nee nee is, ben je gauw uitgevochten. Daar kan en hoeft een ander niet over te oordelen en zeker niet over door te zeuren.

Als je het topic hebt gelezen weet je dat TS niet bij d'r ouders woont. En ik vind nog steeds dat je moet kijken of je aan dit soort dingen kunt voldoen vóór je de dieren in huis haalt. Kun je dat niet? Dan geen huisdier. Ikkan me niet voorstellen dat zoiets simpels aan iemand voorbij gaat.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 10:53

Maar daar mag ik dus niet over beslissen hilde ;)