Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:11

jorretje schreef:
xMarloes schreef:
Jong geleerd is oud gedaan? die van ons sprong van het balkon, hing in de dakgoot, zat op de zonneschermen, sprong uit de ramen ( ja van heeeeel wat meters hoog ).
Hoe wil je dan proberen hem binnen te houden?

Ja die ene van ons is ook uit een raam gesprongen en hing aan d'r tuigje over de rand van het balkon.
Dat gebeurt je toch maar 1 keer?
Consequentie: raam dicht of deur dicht, lijn korter zodat ze niet bij rand kan komen.

Verder heb ik totaal geen problemen met buitenkatten hoor, maar je moet je wel realiseren dat er een risico aan zit!

tuigje is zielig.
Lekker in de zomer hoor, alle ramen en deuren gesloten :') lekker thuis iedereen een buiten mens is en je niet eens een deur of raam open kan laten even :')

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:16

Tja Ik ben een echt dierenmens maar ben toch echt niet altijd blij met al die loslopende katten hoor.
Hoe lief ze ook zijn ze schijten wel mijn hele voortuin onder en de speeltuin voor de deur is een grote kattenbak (bah bah ).
Geen 1 katteneigenaar schijnt zich daar dan verantwoordelijk voor te voelen gek genoeg .......

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:19

xMarloes schreef:
tuigje is zielig.
Lekker in de zomer hoor, alle ramen en deuren gesloten :') lekker thuis iedereen een buiten mens is en je niet eens een deur of raam open kan laten even :')

Waarom is een tuigje zielig? Is een halsbandje dan ook zielig?

Dus niet ALLE ramen en deuren gesloten, je kan best een raam openzetten, maar dan zorg je dat de kat er niet bij kan.
Ik sluit onze katten even op in de gangen en hal (bij hun bak en water en ze kunnen nog lekker de trap op en neer) als ik t wil luchten of ik leg ze aan de lijn, worden ze zelf ook gelucht haha.
Nogmaals ik heb niets tegen buitenkatten (behalve dan dat ze in mijn tuin kakken) maar je moet niet zeggen dat het onmogelijk is om ze binnen te houden, want dat kan echt wel. Jij maakt alleen de keuze om ze wel naar buiten te laten, prima! Het is of het een of het ander. Met een klein beetje moeite hou je met gemak je katten binnen, maar als je geen moeite wil doen, ja dan houdt het op!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:45

Ik heb horren voor m'n raam :Y)

Als je geen schutting hebt, kan je ook een ren plaatsen als je de katten graag in de tuin wilt houden.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:53

Jorretje; onze hebben ook geen halsbandje om, vind dat wel minder zielig. maar een kat hoor je gewoon niet gevangen te houden, en met een halsbandje heb je dat niet.
En een kat in een huis kamer opsluiten, terwijl hij al gevangen is in een huis, ja vind ik ook zielig...

Letizia; een ren? dat is héél lelijk in een mooie tuin, vooral als mn ouders houden van tuinieren en hun tuin ook openstellen voor mensen. En dan heeft hij alsnog maar een kleine ruimte en is het nog niet echt buiten....Dus nee ook geen optie. En wij hebben ook horren voor ramen, maar niet overal, want dat is ook lelijk. Hij klom letterlijk uit alle ramen, boeit niet of het 10m hoog is en dat hij dan op stenen neer komt of in een boom. hij klom ook gewoon in de horren :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:55

xMarloes schreef:
een ren? dat is héél lelijk in een mooie tuin

Een bloedvlek van een dode kat op nieuw asfalt is ook héél erg lelijk :j

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:57

Ook voor katten kun je een Petsafe systeem aanleggen. Vind het eigenlijk een beetje gek (ondanks dat ik het zelf vroeger ook heb gedaan) om je katten zomaar buiten te laten.

Kinderen die niet weten wanneer ze wel en niet kunnen oversteken laat je toch ook niet alleen buitenspelen "omdat ze niet binnen te houden zijn"?

Wat een non-discussie dit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:58

xMarloes schreef:
Ja jij bent ook lelijk ;)

Thank you _/-\o_ Of nee, moet ik eigenlijk mijn mams voor bedanken!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:02

xMarloes schreef:
Quellian schreef:

Meen je deze? }:0

Peppertree

Re: Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:03

Ik hoop dat ze elkaar kennen...Anders is het 'niet erg vriendelijk'..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:04

Hahaha nee ik ken haar niet, maar ik vind het 'ik weet niet meer wat ik moet zeggen' wel práchtig verwoord :j

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:06

Haha, dan kun jij beter reageren dan ik! Denk niet dat ik dat zo op zou kunnen pakken. :o

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:08

xMarloes schreef:
Quellian schreef:

Omg wat kinderachtig :')

Blijkbaar kan het wel, maar wil jij niet, dat is het verschil :j

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:10

Dan zou ik een Petsafe systeem aanschaffen.

Ik krijg de neiging om te vomiteren als ik lees dat je het 'o zo vreselijk vind' om je kat van een wegdek te schrapen, maar tegelijkertijd je katten wel aan de gevaren bloot stelt.

Als het je echt iets doet, zal ik me er in ieder geval eens in verdiepen. Zo'n systeem zie je niet.

En je beesten worden er een stuk minder plat en bloederig van.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 01-08-12 14:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:11

Prima, dan willen je ouders niet, heel simpel!
Waar een wil is, is een weg, mijn tuin is er ook niet mooier om geworden, maar hoef gelukkig m'n maatjes niet van de weg af te schrapen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:11

xMarloes schreef:
Weet niet wat ze er mee wilt bereiken maar ik weet wel hoe het is om je eigen kat van de weg te moet oprapen, helemaal onder het bloed, dood of in shock.

Ik weet het ook, maar ik heb ervan geleerd, dát is wellicht het verschil ;)

Je mag van mij je katten dood laten rijden hoor, helemaal prima, als jij daar blij van wordt.
Maar gil dan niet tegen anderen dat het zielig is dat zij hun dieren wél in de tuin houden én zorg ervoor dat jouw kat niet onder mijn wielen komt, want ik hou niet zo van bloed en dood gereden dieren, ik heb daar teveel empathie voor in mijn donder.

Als je persoonlijk wilt worden, doe het dan via PB, kan ik ook ff los gaan :D

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:18

Jooehoe.... Léés je wel?Kijk eens naar een petsafe systeem.

Waarom zou je een raskat opeens wel binnen kunnen houden? Denk dat er daar ook wel tussen zitten die liever buiten zitten hoor. Of is die 'de moeite' wel waard omdat hij zo duur is :+ ?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:23

ja anderen weten het altijd beter. Bokt weer hoor, een ander doet het altijd fout :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:23

Oh werkelijk, ik kom niet meer bij _O-

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:24

Quellian schreef:
Oh werkelijk, ik kom niet meer bij _O-

mooi :D weer iemand vrolijk gemaakt *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:26

Ja, dahag....

Gek he, dat ik het fout vind om je kat dood te laten rijden.

Heb je überhaupt wel gekeken naar het systeem of ga je nu gewoon katten omdat je weet dat je fout zit?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:27

Goh, leuke woordspeling eigenlijk wel.

Maarre, als aanvullig: Als je ooit een keer een raskat gehad hebt die binnen bleef, wil dat natuurlijk niet zeggen dat de volgende dat ook doet.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:32

Entertainment, dit topic. Vooral Marloes. Ik heb het idee dat ze nog niet zo oud is.

Het wordt tijd dat er vanuit de overheid eens wat gedaan wordt aan loslopende katten. Ik zat van de week bijna tegen een paal omdat het kreng van de buren besloot over te steken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:35

Ik vind het dapper van Marloes dat ze er voor uit komt dat haar katten los lopen. Ik denk dat als we een poll houden, wie zijn katten los laat lopen, wie ze in een ren heeft en wie ze binnen houd, denk ik dat de meesten, als ze durven, toch wel "los" aankruisen.
Jammer genoeg zijn degene die dit niet doen, vaak erg fel in hun mening en ontnemen daarmee de zin in het reageren door degenen die hun katten los laten lopen.
Dus ben ik nu ook maar zo dapper: mijn als enig overgebleven kat loopt los, wil zelfs niet in huis. Van de ongeveer 30 aanlopers die ik heb gehad, is de helft onder de auto gekomen en de andere helft door de vossen opgevreten. Sneu en verdrietig? Ja natuurlijk. Zou ik het anders doen? Nee, zolang ze er waren hebben ze een goed leven gehad, ik heb ze gecastreerd/gesteriliseerd/ of eerst een poosje aan de pil.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:39

Ik meen me een half jaar tot jaar geleden ook zo'n topic te herinneren waarin deze discussie werd gevoerd.
Daar heb ik toen ook mijn situatie al eens voorgelegd...
En werd er ook zo fel gereageerd door de pro-katten-in-ren-bokkers. Maar ieder zijn mening, toch? :)

Wij hebben een weidekat. Ze woont op onze hectare land, is gesteriliseerd, en komt eigenlijk bijna nooit van de wei af, enkel om in de rondliggende weien/velden wat rond te neuzen. Ze is er áltijd als we aankomen met de auto (dagelijks), dus ver kan ze nooit zijn.
Op 300meter hebben wij ook een 70km/uur weg midden door de velden met af en toe een boerderij. Dus onze kat zou eventueel ook die kant op kunnen en dan zoú ze onder een auto terecht kunnen komen, maar ik heb haar werkelijk nog nooit verder dan 100 meter van onze stal gezien. (De andere kant op zijn er enkel landweggetjes)
Daarom kiezen wij hier ook voor een kat die buiten kan (wat ik ook het leukst vind voor het dier) en ze in functie van haar jagen hier gekomen is. Een kat dan in een ren laten lopen lost ons ratten en muizen probleem natuurlijk niet op :+ .

In een drukke woonwijk is het misschien nog iets anders, maar hier op het platteland neem ik die baan als risico, ik denk dat er eigenlijk nog nooit iemand voor haar heeft moeten remmen. Ook ik zie mijn kat graag (niet evenveel zoals ik om mijn paarden geef, maar heb haar toch graag erbij), maar toch blijft ze buiten mogen.