Honden niet welkom ivm bange katten, hoe zeg je dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:30

Dreamybol schreef:
Als ik iemand iets wil laten zien, dan nodig ik ze vaak bij mij uit of ik neem foto's mee. :)*
Het is onzin dat jij het het maar goed moet vinden omdat een ander zo trots op zijn beestje is. Zie me al staan als ik ooit mijn eigen paard heb. Neem ik die ook overal mee naartoe zeker. :+

Ik denk dat je moet leren iets meer voor jezelf op te komen. Nu heb je een goede reden om te zeggen dat honden niet meer welkom zijn, maar ook zonder die reden moet je in jouw eigen huis jouw regels kunnen naleven!

Inderdaad! Ik vind het eerlijk gezegd absurd om overal je hond mee naar toe te slepen. Daarbij vraag ik me af of je daar een groot deel van die honden wel een plezier mee doet. Ik zie het als een hond, gewoon leuk als huisdier, maar echt niet als een deel van het gezin dat persé overal mee naar toe moet.

Ik zou eerlijk gezegd raar staan te kijken als bezoek hier een hond mee naar toe neemt of zou willen nemen. In de auto laten zou ik nooit doen, ook niet met ramen open. Vanwege de veiligheid, maar ook om reacties van andere te voorkomen. Voor hetzelfde geldt wordt politie e.d. in geschakeld en slaan ze je ruiten in. Een hond kan toch zeker gewoon even een paar uurtjes alleen thuis blijven.

Ik vind het een beetje omgekeerde wereld. Het is idd niet jouw probleem. Ik zou gewoon steeds als je wat met mensen afspreekt netjes erbij vermelden dat de honden helaas niet mee kunnen komen omdat het te veel stress geeft voor de kat.

Succes!

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:36

ik heb zelf een hond en 2 katten, dus mensen met honden denken ook vaak dat ze die gerust mee kunnen nemen naar ons,
Nu heb ik er niks mee dat andere honden bij mij over de vloer komen en onze hond ook niet (zijn terrein). dus heb ook vaak mensen gehad die me raar aankeken als ik zei dat de hond toch echt in de auto moet blijven. tsja niet iedereen is er van gedient en in dit geval zijn de katten er niet gecharmeerd van, ik denk dat als je het meld in de zin van goh ik heb het tot nu toe steeds toegelaten en niks van gezegd maar onze katten zijn drie dagen van slag als er en hond over de vloer komt, nu ze ouder worden en eigenlijk een rustige oude dag mogen hebben vind ik niet dat dit nodig moet zijn, dus zouden jullie voortaan de hond thuis willen laten? Ze er vast geen groot probleem van maken, als ze gaan winkelen blijft ie toch ook thuis?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:48

wij nemen vaak wel de hond mee, vragen het wel gewoon even.
Ik zou me totaal niet aangevallen voelen als de hond ineens niet meer mee mocht hoor, echt helemaal geen probleem. Gewoon uitleggen dat de katjes er gestresst onder raken!
Ik zou er wel problemen mee hebben als je het pas bij de deur zou zeggen, ik laat mijn hond niet achter in de auto, dan zou ik omdraaien en naar huis rijden. Ik vind hond in de auto laten (zeker in de zomer!) echt not done en levensgevaarlijk, dan zou ik nooit rustig op de koffie kunnen zijn ergens...

Paddenpad

Re: Honden niet welkom ivm bange katten, hoe zeg je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:00

Werkt niemand van de mensen die bij jou op visite komen dan of nemen ze de hond dan ook mee naar het werk?!
Vind het ongepast de hond mee te nemen zonder te vragen of dat oké is!
Gewoon zeggen dat de katten geen honden gewend zijn en er gestrest van worden,probleem opgelost.

Zelf neem ik mijn hond weleens mee naar mensen waarvan ik weet wanneer ik hem niet meeneem ze vragen waar ik hem gelaten heb.

Hier mag men ook alles meenemen maar ga daar niet mijn eigen hond of kat voor opsluiten,ook niet voor andermans kinderen,kwestie van aanpassen aan elkaar en dieren en kinderen opvoeden,wanneer het echt niet zou gaan dan neem ik aan dat men zelf wel beseft dat het beter is hun dier thuis te laten de volgende keer en andersom.

Als ik een weekend of lange dag weg ben dan kan ik hem meestal bij een vriendin laten,haar hond en mijn hond zijn 4 poten op één buik en bij hun is altijd wel iemand thuis.

De hond in de auto laten zitten met dit weer kan echt niet met deze temperaturen!!

heleen88

Re: Honden niet welkom ivm bange katten, hoe zeg je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:08

Dat ze bij mijn verhaal in de auto moesten blijven kwam dan ook omdat ik er niet van uit ging dat ze de hond mee namen, ik spreek met hun af, vraag dan direct of de hond mee mag als je dat van plan bent en kom er niet gewoon mee aan zetten, het spijt me zeer maar stuur mijn hond niet naar buiten met warm weer (heb overdag geen schaduw in de tuin) zodat hun hun hond mee naar binnen kunnen nemen, ze hadden ook de keus kunnen maken de hond naar huis te brengen of weer weg te gaan.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:23

Moet zeggen dat ik een deel van de reacties niet helemaal snap.

Ik ben honden bezitter. En neem ook zo nu en dan mijn honden mee. Daar heb ik zo af en toe mijn redenen voor. Dat is verder niet van toepassing.
Dan overleg ik met de mensen waar we heen gaan. En vraag dus of ze het een bezwaar vinden.
Dat doe ik ALTIJD. En voor mij maakt het niet uit of en waarom ze het niet willen. Maar ik respecteer hun beslissing.
Bij kennisen, vrienden en familie met bijvoorbeeld een kat die bang is voor de honden dan weet ik dus dat vragen ook geen zin heeft.
Maar bij bijvoorbeeld mijn zus (heeft zelf ook 2 honden) vraag ik het wel altijd. En 9 van de 10 x mogen ze gewoon mee.
Maar ook zij heeft er wel eens geen zin in. En dan kan het dus niet. Nou geen probleem. Dan laat ik ze thuis of zoek ik oppas.

Ik respecteer hoe dan ook het gast gezin. En dan maakt het me dus niet uit of ze een reden hebben of niet.

Denk overigens ook dat een deel van het probleem is het feit dat jij je bezwaart voelt het te zeggen.
Ik denk daar je daar over heen moet stappen.
Mensen die het niet kunnen respecteren en dus niet meer komen die moet je gewoon laten vliegen. Dan toch niet.

JOU huis heeft JOU regels.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:54

het is toch niet standaard dat je je hond mee neemt op visite ??
als ik ergens heen ga, vraag ik altijd of mijn hondje mee kan. zo niet weet ik dat ik gewoon niet lang kan blijven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:05

meid jou huis jou regels dus OPHOEPELEN met die HONDEN :j

vreemde vrienden heb jij dat ze het normaal vinden dat jij je katten opsluit omdat hun honden mee moeten
zou me als vriendin doodschamen als ik dat wist

ik heb honden en katten maar het zou nog niet eens in mij opkomen om één of meerdere honden mee te nemen naar bezoek
tenzij er om gevraagd zou worden

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:19

Gewoon aangeven dat het niet meer mogelijk is om met hond op visite te komen. Ik vraag me af hoe de mensen waarvan de hond niet thuis kan blijven dat doet met werk? Zouden ze hem dan meenemen of zorgen voor een oppas?
Overigens mag er bij mij ook geen hond binnen, ook mijn katten hebben er stress van. (Op de blindegeleidehond van mijn tante na, die braaf gaat slapen op de toegewezen fleece-deken die daarna gelijk in de was gaat, en de katten hardnekkig negeert, stiekem, zijn mijn katten vervelender tegen hem dan hij tegen de katten...)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:22

Ik denk dat iedere dierenliefhebber begrijpt dat het vervelend is als jouw katten 3 dagen in de stress zijn vanwege de hondengeur. Honden thuislaten of niet verder dan de hal lijkt me dan ook een hele redelijke oplossing :) En in het geval van vrienden met honden die echt niet alleen kunnen blijven (thuis danwel in de hal), kun je er altijd nog voor kiezen voortaan bij hen op visite te gaan en ergens buitenshuis af te spreken.

Ik ken ook mensen die hun hond het liefst overal mee naartoe nemen, tot in restaurants aan toe. Helaas voor hen woon ik in een (kleine) studio met een steile wenteltrap en ramen tot bijna op de vloer die vaak open staan. Kortom niet de beste omstandigheden voor mensen met honden en vaak vraag ik dus ook die thuis te laten. Ik zou heel raar opkijken als er daarom mensen niet meer langs zouden komen. Aan de andere kant maak ik er uiteraard geen probleem van als ze na 2 tot 3 uurtjes weer opstappen omdat de hond uit moet :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:33

Gewoon zeggen dat ze bij het volgende bezoek de hond thuis moeten laten, omdat je katten er gestresst van raken. Kan me niet voorstellen dat mensen dit niet begrijpen, zich beledigd voelen of nog erger: gewoon de hond weer meebrengen.

Ik heb het vanaf het begin gezegd, en nog steeds: mijn huis blijft hondvrij. Voor de katten. Honden zijn hier verboden, aangezien 1 van de katten minstens een hartstilstand gaat krijgen. Ook als de hond in het halletje of in de tuin zit. Er stond 1 keer iemand toch met hond op de stoep (deze persoon wist dat honden hier niet welkom zijn) en die heb ik letterlijk naar huis gestuurd. Tegensputteren: "maar mijn hond is katten gewend, hij doet niks en gaat wel braaf in een hoekje liggen".. kortom, geen respect voor mijn huisregels, dan ben je niet welkom. En zéker niet als het om mijn dieren gaat.

Maar ik denk dat die mensen het wel begrijpen hoor, het zijn ook dierenvrienden!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:47

Joh, als die hond in de tuin of hal mag, hebben ze niks te klagen hoor!
Let wel op dat je niet meegaat in iets wat je wilt om de ander blij te maken.

Kan me voorstellen dat als iemand zegt: je hond kan niet in huis want mijn kat kan daar niet tegen, maar hij mag vervolgens wel in de hal (wat ook IN huis is), dat ik dan mijn vraagtekens erbij zou hebben.

Als je het moeilijk vindt om te zeggen zou ik ze ook gewoon uitleggen dat je het aangekeken hebt of de katten er aan zouden wennen maar dat dit niet het geval is en het eigenlijk alleen maar erger wordt. En tja, de katten wonen nou eenmaal in dat huis dus die staan boven welk dier/mens dan ook wat er niet woont. Net zoals jullie moeten zij zich prettig voelen thuis.

En als de hond niet alleen thuis kan blijven/ongelukkig is in de tuin/auto, dan regelt men maar een oppas.

Ik wens je katten een fijn hondvrij huis^^