Dreamybol schreef:Als ik iemand iets wil laten zien, dan nodig ik ze vaak bij mij uit of ik neem foto's mee.![]()
Het is onzin dat jij het het maar goed moet vinden omdat een ander zo trots op zijn beestje is. Zie me al staan als ik ooit mijn eigen paard heb. Neem ik die ook overal mee naartoe zeker.
Ik denk dat je moet leren iets meer voor jezelf op te komen. Nu heb je een goede reden om te zeggen dat honden niet meer welkom zijn, maar ook zonder die reden moet je in jouw eigen huis jouw regels kunnen naleven!
Inderdaad! Ik vind het eerlijk gezegd absurd om overal je hond mee naar toe te slepen. Daarbij vraag ik me af of je daar een groot deel van die honden wel een plezier mee doet. Ik zie het als een hond, gewoon leuk als huisdier, maar echt niet als een deel van het gezin dat persé overal mee naar toe moet.
Ik zou eerlijk gezegd raar staan te kijken als bezoek hier een hond mee naar toe neemt of zou willen nemen. In de auto laten zou ik nooit doen, ook niet met ramen open. Vanwege de veiligheid, maar ook om reacties van andere te voorkomen. Voor hetzelfde geldt wordt politie e.d. in geschakeld en slaan ze je ruiten in. Een hond kan toch zeker gewoon even een paar uurtjes alleen thuis blijven.
Ik vind het een beetje omgekeerde wereld. Het is idd niet jouw probleem. Ik zou gewoon steeds als je wat met mensen afspreekt netjes erbij vermelden dat de honden helaas niet mee kunnen komen omdat het te veel stress geeft voor de kat.
Succes!

En in het geval van vrienden met honden die echt niet alleen kunnen blijven (thuis danwel in de hal), kun je er altijd nog voor kiezen voortaan bij hen op visite te gaan en ergens buitenshuis af te spreken.