Wat doen bokkers voor hun dieren met deze warmte?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Wat doen bokkers voor hun dieren met deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:11

Ik doe niks.
Hond ligt in de zon te bakken en katten liggen voor pampus op een koeler plekje. Ze regelen het allemaal zelf wel hoor.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:13

Wij hebben de waaier aan voor de cavia's en er staan er een aantal buiten met een kleed over het hok. We verversen het water meerdere keren per dag, zodat het niet warm word.

De honden en katten laten we lekker met rust, die zoeken zelf een fijn plekje op. De ratten staan in huis, dus die hebben geen last van de hitte.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:17

Mijn fretten staan op een plek in de tuin waar zo lang mogelijk schaduw is. Verder hangt er in de zomer een zonnedoek over de tuin en het hok. Ook gebruik ik flesjes met bevroren water en ice-pods (koelelementen voor dieren). Ze hebben ook een afwasteil vol met water waar ze naar hartelust in kunnen graven en zo zichzelf nat maken. Zwemmen doen ze geen van allen, ik heb helaas geen waterfretten :D . Gelukkig gaat dit al ruim 10 jaar goed zo en ik heb tot nu toe nog nooit door warmte bevangen dieren gehad.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:19

De honden liggen in de buitenkennel met 3 grote parasols en een zwembadje. Ze hebben het helemaal niet warm gelukkig. De paarden hebben witte exceemdekens om en hebben in de lengte van het land een hele rij bomen waar ze in de schaduw kunnen staan. Dat doen ze ook regelmatig. En verder zorgen voor genoeg vers water.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:19

Mijn hond vindt de warmte niks, zoekt het liefste een koel plekje op in huis, gaat no way in de zon liggen, vindt zo'n koelbandana om zn nek vrij confortabel, en houdt van een runderbouillonijsblokje ;), maar hij vindt ook niks aan regen. Sneeuw is hij dol op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:21

De hond heeft een cementbak met water ter beschikking, soms gaat ze daar met de voorpoten in zitten. De paarden regelen het zelf wel, staan nu grotendeels binnen de hitte te ontwijken.
En de katten gaan in de volle zon liggen slapen dus daar bedenk ik niks voor :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:24

Rijden doen we 's morgens vroeg of 's avonds, overdag staan de paarden in de wei waar ze verkoeling onder de bomen kunnen zoeken. Niet dat ze dat veel doen hoor, het gras is veel te verleidelijk.

De hond ligt wisselend in de zon of op de koele tegels in de keuken of geniet van een douche onder de tuinsproeier.

Kippen nemen een zandbad, graven lekker een kuiltje en liggen daarin. Het hok van de kippen krijgt bijna geen zon dus wordt ook niet zo heet.

Natuurlijk krijgt alles ruim voldoende vers water.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:28

mijn paarden staan 24/7 op het weiland, op mijn eigen weiland hebben ze schuilplekken van de bomen en de schuilstal ;) Mijn merrie (die nog een maandje op een stal staat) staat daarentegen vol in de zon en kan volgens mij niet schuilen, maar dat vind ze niet erg. moet alleen goed neusjes smeren!!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:29

Mijn kat ligt af en toe languit op de natte handdoek en soms en de douche en dan weer op de bank :+
Afbeelding
Ik wou eigenlijk zo'n coolkeeper mat maar die kon ik in de dierenwinkel niet vinden, maar een handdoek voldoet ook

Paarden staan bijna de hele dag in de schuilstal(lopen 24/7 buiten), en als ik er ben ff een keer afspuiten.

En de hond wil niet eens naar buiten die ligt de hele dag binnen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:45

Ik zit hier ook met een konijn. Hij heeft wel last van de warmte. Maar hij is binnenshuis. Heb geen balkon. Heb nu maar de voordeur opengezet en mijn ramen open, dat het een beetje doorlucht. Hoop dat de hitte weer snel voorbijgaat. !!!!!!!!!!! :Y)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:46

Natte handdoek had ik nog nooit van gehoord, zo een jas had ik ook nog nooit gezien. Die jas ziet er wel heel handig uit!

Mijn pony staat nu op de winterweide omdat hier bomen staan, in de zomerweide staan geen bomen. Hij staat daar wel in het bos, maar hij heeft enkel 's morgens vroeg en 's avonds laat schaduw, dus niet op heetst van de dag. Nu hij in de winterweide staat, komt hij amper in de zon, hij blijft lekker tussen de bomen in de schaduw staan.

Mijn kat zoekt zich zelf frisse plekken op, daar doe ik niets speciaals voor.
De zwarte labrador van 12 jaar gaat bakken en braden in de zon, dan gaat ze 10 minuutjes in de schaduw afkoelen en dan gaat ze weer in de zon liggen.
De 2-jarige Duitse Dog/American Stafford kan niet tegen de hitte, twee weken geleden is ze op de hondenschool zelfs bijna flauwgevallen van de warmte. Met deze hitte ga ik dus niet naar de hondenschool met haar. Ze ligt het grootste deel van de dag tussen enkele struiken (schaduw), soms gaat ze even in de zon liggen, maar niet langer dan 5 minuten. Ze drinkt ook ontzettend veel, dus haar moet ik zeker voldoende vers geven.

Voor al mijn dieren zorg ik voor voldoende vers water. De pony heb ik gisteren gewassen, die verfrissing vond hij heerlijk, hij genoot er echt van. De honden zien mij niet zo graag met een tuinslang, maar ik verplicht hen wel om enkele keren per dag bij mij te komen om de pootjes af te koelen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:56

Katten: gaan hun eigen gang, hebben een kattenluikje dus kunnen naar buiten wanneer ze willen.

Hond: is bij m'n ouders deze dagen, die zijn altijd thuis en de hond kan daar de hele dag naar buiten en in de schaduw liggen. Morgenavond neem ik hem weer mee naar huis want ik mis hem wel.

Paard: overdag met ergste hitte een poosje op stal, afspuiten met de tuinslang en weer naar buiten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:12

ik laat de hond zwemmen, loop 's ochtends voor en 's avonds na de hitte pas een groot rondje en overdag las ik een extra rondje in omdat ik die heel erg kort houd , dat is echt even rondje groenstrook, behoeften laten doen en snel weer de schaduw in...
afspoelen probeer ik ook, maar meneer vind het eng :roll:

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:14

Honden lopen sochtends en savonds en lekker veel laten zwemmen. Tussendoor alleen even naar buiten voor een plas. Liggen waar ik lig, dus als ik wil zonnen gaat alles in de zon liggen :o? maar meestal snappen ze na tien minuten dat de wereld niet vergaat als ze iets verder bij me vandaan gaan liggen in de schaduw :D Als het erg heet is in huis (valt nu wel mee) zetten we de tafelventilator aan (op de grond) dan gaat de hond ervoor liggen (en wij hebben het warm :D )

Vroeger hadden wij konijnen in een ren buiten maar wij hadden gaas onder de grond ingegraven zodat de konijnen lekker een hol konden graven (dat is zowiezo erg leuk voor ze) en dan hebben ze dus ook geen last van hitte of brandende zon, verdwijnen gewoon in hun hol. Heb je nu niets aan, maar voor de langere termijn misschien een idee? Een konijn op een balkon in een hokje vind ik eerlijk gezegd een beetje dubieus. Weet niet hoe je die koel houdt, misschien ventilator er op zetten?

Paard staat op een weiland zonder schuilmogelijkheden. Gaat soms overdag een aantal uren uit de zon op stal. Maar ze kan redelijk goed tegen hitte (witte arabier)

We hebben tijd geleden ook een voliere gehad in de tuin, met groot binnenverblijf in de schuur. Vogels zaten met warmte binnen en je hoorde ze niet. Met regen kwam alles naar buiten en was het een hoop gekwetter :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:19

De cavia's staan in de schaduw.

De paarden hebben een loopstal en staan eigenlijk de hele dag binnen, vooral om de dazen te vermijden.

En ons oudje (hond) ligt door het hele huis, telkens weer op een dan nog koel plekje. Ze is behoorlijk duf. Ik heb een koelmat voor haar gekocht.
Maar hier gaat ze naast liggen -O- en dan werkt die niet :+ . Bij verplicht af ligt ze er wel op, maar vrijwillig niet, dus dan maar niet.
Helaas wordt het bij ons binnen ook warm, het is nu ook alweer 28 graden.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:29

M'n katten zoeken zelf koele plekjes in de tuin onder de dichte planten. Mijn poolhond is ook al z,on zonaanbidder, wij zeggen altijd, chital werkt weer aan z'n kleurtje :). Normaal gesproken laat ik hem lekker veel en vaak zwemmen met dit weer, maar hij is een week geleden geopereerd en mag dus nog even niet, dus dan maar lekker onder de tuinslang met schoon water. De kippen krijgen ook dagelijks een douche, vinden ze best fijn. M'n eenden en ganzen dobberen gewoon heerlijk in de sloot. Paardlief gaat gewoonlijk onder de gieter met water maar is even uit logeren bij z'n broer waar ie ook dagelijks ff onder de tuinslang mag:). had voor hondlief ook zo'n koelkleed maar hij vind dat ding doodeng haha. Verder zorg ik dat alle beessies hele dag genoeg water hebben.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:37

Wij doen niks voor de kat, maar is misschien toch wel een idee om een teiltje water met balletjes of een natte handdoek voor hem neer te leggen aangezien ik toch wel kan merken dat hij het erg warm heeft. Hij is nu veel buiten en gaat dan in de heg liggen of op andere schaduwplekjes en na een paar uur komt hij dan weer even binnen liggen pitten.

Hij krijgt 2x per dag zacht vlees in gelei (en verder de hele dag door droogvoer natuurlijk) en nu hebben we bij die gelei een klein beetje water gedaan zodat 'ie wat extra vocht binnenkrijgt, het is toch iets. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:42

niet veel, mijn konijntjes staan in de schaduw overdag. :)
Maar zij hebben het wel heel snel heet, vacht en kunnen niet zweten of hijgen.
Verder 2x per dag de waterbak verschonen en met koud water vullen.
De katjes zorgen maar voor zichzelf. ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 18:39

Ik heb geen balkon maar een enorme tuin. :j echter moet ik bij het inrichten daarvan wel rekening houden met een heleboel mede flat bewoners....

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:47

Zolang dieren zelf de schaduw op kunnen zoeken is het niet zo'n punt denk ik. Een dier in de volle zon houden zonder schaduw vind ik met deze temperaturen niet te doen.

Voor mijn katten (en mezelf) doe ik vanaf het moment dat de binnen gaat komen (volledige hoogte en breedte 1 groot raam in de woonkamer) de gordijnen vrijwel helemaal dicht. Deze houden de zon volledig tegen want zijn zonwerend, dit zorgt ervoor dat de temperatuur goed te doen blijft. Nu gaan mijn katten wel precies in dat ene straaltje zon liggen natuurlijk hihi!
Ook geef ik ze wat vaker natvoer (vocht) en meng ik daar soms nog wat extra water doorheen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:54

Onze poezels zoeken zelf hun plekje,'s ochtends en 's avonds liggen ze languit in de zon,als het heel warm is zoeken ze schaduw op en slapen ze verder :')
Ponylief zorgt voor zichzelf,zodra er maar één zonnestraaltje is ligt ze languit te zonnen in de paddock of wei
Afbeelding

Paard gaat na het werk onder de tuinslang,en ook ponyheb ik vandaag maar gewassen.
Kippen gaan in hun vijvertje of in de schaduw liggen en hond gaat graag binnen op de koele tegels liggen.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:59

ik doe niks anders dan anders
de honden (sheltie's met mega dikke vacht) liggen overdag heerlijk in de schaduw en de katten zoeken een luw plekje meestal op de tuinstoelen onder onze veranda
de kippen liggen overdag heerlijk languit te zonnen
de konijnen liggen ook te zonnen en afwisseld liggen ze even binnen in het hok want daar is het koeler
de papegaai staat overdag heerlijk buiten half in de schaduw dan kan hij zelf bepalen waar hij gaat zitten zon of schaduw

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:07

Hamsters en Gerbils hebben een flesje met bevroren water in een handdoek gewikkeld in de kooi. ( de gene die er echt last van hebben, die boven staan, daar is het heel heet. )
De katten hebben een extra waterbak buiten staan voor als ze buiten zijn en ik niet thuis ben en ze niet binnen kunnen, en mijn hondje.. laat ik vooral met rust.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:10

Het warme weer is hier weer over, het regent hier :(
Geen idee wat het morgen word.
Maar goed de dieren worden goed verzorgd hier, paarden lopen in de wei met bomen.
Honden ik heb chihuahua's heerlijk in de tuin met genoeg schaduw plekjes.
katten lopen buiten, en kunnen heen waar ze willen.
En de vlooien bijten mij haha iets minder leuk maar goed.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:14

Wij hebben een Baby badje vol water in de tuin gezet( naast de bad van de kinderen ) daar zou hij in kunnen.. Alleen meneer had het anders gedacht:
Afbeelding

en het paard staat lekker vrij te zijn in de wei/savonds stal