Kat vermagert extreem, hoge koorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: Kat vermagert extreem, hoge koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:54

Suiker is GLU op de uitslagen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 19:36

Glu = 5.75 mmol

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 00:42

Dat is wel een redelijk normale waarde.

Hoop dat de medicijnen wat gaan doen.

Hoeveel voer krijg je er nu per dag in?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 03:24

Wisselt. Ze heeft zelf onbeperkt toegang tot alleS. Brokjes iig helemaal niet,
Heeft ze de kracht niet meer voor. Ik verdeel de benodigde hoeveelheid water over 3 momenten. Van het weekend heeft ze wat bouillon gehad.
Verder meng ik het ad-voer met wat melk en dat probeer ik naar binnen te proppen. Ik denk dat ze per keer 4 koffielepels op eet. Heb nu wel overal van die sticks liggen. Allemaal kleine stukjes. Als ze maar wat eet. Ze krijgt nu dan ook antibiotica dus hoop dat dat aan gaat slaan.

Heb de mail met de resultaten ook doorgestuurd naar een kennis die werkzaam is op een andere praktijk. Ook zij gaat overleggen wat het kan zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:12

Ze moet echt veel meer eten dus ik raad echt aan kat in een handdoek te wikkelen en vloeibaar AD-voer naar binnen te spuiten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:57

ik ga helemaal mee met fransje, ze moet echt meer eten en waarschijnlijk raakt ze zo ook uitgedroogd. Als je het zelf niet kan (en ik weet wat het is, ik heb al verschillende nierpatienten opgevangen-dwangvoeren is ook niet mijn hobby) dan is opname de beste oplossing

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 17:12

Ik doe mijn uiterste best. Drinken dat gaat gelukkig goed en is ook makkelijker te doen. Dus daar kan ik gelukkig al heel wat mee mengen. Heb de dierenarts gebeld en hij wil nog 2 dagen de ab kuur aankijken. Zoe is geen kat om opgenomen te worden. Zal daarvan zelfs in shock kunnen raken. De dierenarts wil zoveel mogelijk haar krachten sparen. Maar tot nu toe goed nieuws; ze heeft vanmiddag zelfstandig boven het voerbakje wat melk en paté op!!! Een mini hapje, maar ze ging wel zelf!!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:37

~~~~~positieve vibes~~~~~~~~
Kom op poek, kom op Caesar!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:53

Hoeveel is een mini-hapje? Ik was ook blij met iedere miniskuul beetje eten wat in de kat ging maar het is gewoon niet genoeg. Ze teert nu teveel in op haar reserves en de kans op leververvetting bestaat, daarbij is het natuurlijk ook onvoldoende energie voor herstel.

Ik raad je aan te proberen er vanavond verdeeld over 2 keer 15 ml aangelengd AD-voer in de krijgen met een spuitje in haar bekje.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:05

super dat ze weer een hapje zelf heeft gegeten..!! :)
Maar verder ga ik ook met fransje mee.. probeer er echt meer in te krijgen. ik voerde mijn kat toen ook te weinig..

duim ook heel herd dat de medicijnen helpen..!!!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:09

Hebben ze ook gekeken naar een buikvliesontsteking? Mijn kat had 2 jaar terug dezelfde symptomen. Niet willen eten en schrikbarend afvallen. Inderdaad ook bloed laten trekken en daar kwam uit dat ze een buikvliesontstekingen een leverontsteking had. Na een dikke antibiotica kuur is ze er helemaal weer bovenop gekomen en ging na 4 dagen weer zelfstandig eten. Heb haar wel moeten dwangvoeren in die tijd. Ze wilde ook niet meer drinken, alleen wanneer ze bij mij in de douche was kwam er vocht binnen.\

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 19:06

Voor nu ben ik allang blij dat ze zelf naar de bakjes is gelopen en er interesse in toonde. Ik voer meerdere keren per dag en ze heeft de melk ook gevonden. Ik ben al heeeeel erg blij dat ze dit stapje heeft gemaakt.

Tuurlijk blijf ik er zoveel mogelijk mee bezig, logisch ook, anders had ze deze 4 weken ook niet zo gered! Dus we zijn vol goede hoop, terwijl ik vanochtend zo somber in zag

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:16

Het was ook bedoeld als compliment :+
Weet hoe zwaar en frustrerend en tegelijk mooi kan zijn om voor een doodzieke kat te zorgen, terwijl je niet weet wat de toekomst in petto heeft. De wanhoop als je ze ziet, de hoop die opkomt als ze je aankijken en je ziet weer karakter en vechtlust.

Had jij niet zo hard geknokt dan had je nu niet kunnen schrijven dat er zoveel goede hoop is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:48

Caesar schreef:
Voor nu ben ik allang blij dat ze zelf naar de bakjes is gelopen en er interesse in toonde. Ik voer meerdere keren per dag en ze heeft de melk ook gevonden. Ik ben al heeeeel erg blij dat ze dit stapje heeft gemaakt.

Tuurlijk blijf ik er zoveel mogelijk mee bezig, logisch ook, anders had ze deze 4 weken ook niet zo gered! Dus we zijn vol goede hoop, terwijl ik vanochtend zo somber in zag

Dat is ook heel erg fijn en geeft weer een beetje hoop!

Denk dat meerdere mensen in dit topic met eenzelfde soort bijltje gehakt hebben en weten he het gaat met ups en downs, hoop en wanhoop.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:04

mee eens.. en elke mini stap is toch wel een stap en daar gaat het om.. ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 21:42

Ja, dat is ook zo. Mijn vriend blijft een beetje voorzichtig ermee. Hij kan dit heel slecht hebben en vind het verschrikkelijk dat ze zo lijdt. Hij vindt dat het eten super is, maar heeft er zoveel moeite mee dat hij zelfs al heeft geroepen dat het genoeg is voor der.
Stond ook met tranen in zijn ogen haar vast te houden zodat ik haar bekje open kon doen en het eten kon geven. Maar ik wil nog knokken, zeker nu ik niet weet wat het is en ik weiger haar te laten gaan als ik het niet weet en misschien toch had kunnen redden met iets simpels. (meer principe, heb deze dagen ook getwijfeld hoor).

Ze heeft net weer een schotje antibiotica op en misschien kijk ik het teveel eruit maar het leek zelfs alsof ze haar koppie weer wat meer droeg. Hopen dat het morgen weer zo'n dag wordt!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:56

ik ga hier super hard duimen dat ze morge een nog betere dag krijgt.. !!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:29

Dank je wel! Net weer wat gevoerd en heb echt idee dat ze beter gaat!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:35

Caesar schreef:
Maar ik wil nog knokken, zeker nu ik niet weet wat het is en ik weiger haar te laten gaan als ik het niet weet en misschien toch had kunnen redden met iets simpels. (meer principe, heb deze dagen ook getwijfeld hoor).

Ze heeft net weer een schotje antibiotica op en misschien kijk ik het teveel eruit maar het leek zelfs alsof ze haar koppie weer wat meer droeg. Hopen dat het morgen weer zo'n dag wordt!

Ik heb er ook samen voor gevochten met mijn kat en nu een paar jaar later is hij nog alive and kicking!

Hoop dat ze opknapt!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 08:02

Even een kleine update; het gaat goed!!!!! Durf nog niet te hard te juichen maar haar haren worden minder stekelig, het bekje gaat beter open en 's ochtends is er toch wel een deel van het voer op.
Morgen moet ik de dierenarts bellen of de antibiotica aanslaat en overleggen wat de vervolgstappen nu zijn.

Wil jullie allemaal al even tussentijds bedanken voor de tips, duimen en goede zorgen! Het lijkt erop dat ze er doorheen gaat komen als dit een paar dagen doorzet!

missLJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:19

wat super dat t al een klein beetje beter gaat!
blijven knokken samen, wij duimen met je mee
succes, sterkte en hou moed

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:10

wat een goed nieuws.. !!
Volhouden.. :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:07

Een heel klein en voorzichtig hoera!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 22:51

Wondermiddel: kattenyoghurt! Kende het niet, maar had alles meegenomen uit de winkel om te proberen en dit eet ze. Ze is er stapel op! Ik kan dit ook makkelijk in een spuitje doen, dus ideaal!

En ze begint echt op te knappen nu. Heb haar in de slaapkamer opgesloten omdat onze pup nogal ruig met der doet zodat ze in alle rust beter kon worden. Dus ik doe de deur open, roep "Zoe" en vroemmmm
Ze rende zo tussen mijn benen door naar beneden! Ze was ook net zo snel weer boven want de hond begroette haar te enthousiast, maar moest echt zo hard lachen om der!

Morgen de dierenarts bellen, maar denk dat hij tevreden is. Misschien nog even langskomen voor consult of vervolgmedicatie. Wat een slaap kan een mensen missen door zorgen om dieren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:53

Zolang ze nog willen eten, is de wil om te leven er ook, klinkt hoopvol dus :j