puppies op komst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:57

justahorse schreef:
melanie_h schreef:
Spannend justahorse wat heb je voor een hond :D

Hier staat de stand ondertussen op 4 :D 2 bonte teefjes, 1 bruin teefje en 1 bruin reutje *\o/*

Wij hebben rottweilers.

Ik wou net gaan reageren van oh wat schattig, ik heb nl wel een zwak voor die kleine pittige schnauzertjes, maar nu zie ik Rottweilerpuppies voor me en gaat mijn hart toch nog net ff wat sneller kloppen hoor! Hoop dat jij ook met foto's komt! Van die kleine beertjes smelt ik helemaal...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:57

melanie_h schreef:
ik ben ook helemaal verliefd en ben ook zo blij dat de bontjes zo mooi getekend zijn. Ik wilde er eigenlijk geen zelf aanhouden dit keer, maar vriendlief zei net doodleuk tegen de DA van die blijft waarschijnlijk bij ons >;)
Hij is de grootste mopperkont over de honden en nu := niet dat ik het erg vind O:) :D

Haha, zo zijn mannen altijd!

justahorse

Re: puppies op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:00

Inmiddels heeft onze hond 5 puppies.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 20:02

Ooh super Justahorse, verwacht je er nog meer?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:10

Gefeliciteerd. Ook hier pups verwacht, nog een maatje groter namelijk ierse wolfshonden.
Over 3 weken

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:13

Ja we verwachten er nog meer. Een uur geleden is de laatste geboren. Denk dat ze nu
Pauze heeft.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 20:24

Succes !
Hier heeft missy vorig jaar ook een pauze gehad, na de derde pup heeft het 4 uur geduurd voordat de laatste kwam. Ze heeft toen wel lekker bij kunnen komen.

Summer hier heeft het zwaar nu, ze ligt nu hier buiten naast me languit op de grond.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:33

melanie_h schreef:
Succes !
Hier heeft missy vorig jaar ook een pauze gehad, na de derde pup heeft het 4 uur geduurd voordat de laatste kwam. Ze heeft toen wel lekker bij kunnen komen.

Summer hier heeft het zwaar nu, ze ligt nu hier buiten naast me languit op de grond.

De 6e pup is vroeg in de ochtend geboren. Woog 540gram en heeft het helaas niet overleefd.
De andere pups zijn gezond en doen het goed.
Moeders is nu aan het bijkomen van een zware nacht.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:57

Gefeliciteerd! Foto's...?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 17:13

Gefeliciteerd Justahorse, wel jammer van de laatste pup. :(:)

Hier beginnen de pupjes eindelijk een beetje in gewicht te verhogen :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:23

gefeliciteerd!!! de bontjes zijn mooi getekend!

haha iedereen krijgt puppies hier joh! :P ik ook al :D althans.. volgende week echo <3

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:37

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 21:16

Aah ze zijn wel lief hoor die kleine rotweilertjes!

Hier hebben we net de hubertusklauwtjes aan de achterbeentjes verwijderd van de pupjes. Het is nooit zo leuk om te doen, maar het weegt niet op tegen de hinder die ze er straks mee hebben.
De pupjes waren allemaal heel stoer en reageerden amper, nu liggen ze weer lekker aan de tap te sabbelen :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:29

ik ben blij als ze allemaal dubbele hubertus klauwtjes hebben! ;) :D

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 00:01

Haha ja idd bij de beauceron moeten ze idd aanwezig zijn zelf dubbele :j
Ik heb vorig jaar zelfs 1 pup gehad met een dubbele, moest echt lachen en zei nog volgens mij had hij een beauceronnetje willen worden :+

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 00:29

melanie_h schreef:
Aah ze zijn wel lief hoor die kleine rotweilertjes!

Hier hebben we net de hubertusklauwtjes aan de achterbeentjes verwijderd van de pupjes. Het is nooit zo leuk om te doen, maar het weegt niet op tegen de hinder die ze er straks mee hebben.
De pupjes waren allemaal heel stoer en reageerden amper, nu liggen ze weer lekker aan de tap te sabbelen :D

Mag ik vragen wie dat heeft gedaan en hoe. Bij ons was gisteravond de Da en die had het erover pas te laten verwijderen met castratie of sterrelisatie, maar ik vind die hubertusklauwtjes eerlijk gezegd niks. Moeders heeft ze ook en heeft er een hekel aan als ze geknipt moeten worden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:47

Haha melanie mini beauceronnetjes :D
@justahorse dat mag alleen je dierenarts doen volgens. Mij mogen de pups niet ouder zijn dan 2 dagen. Ik zie het nut niet van pas weg halen bij casteratie? Volgens mij mogen ze er dan pas af als ze er echt last van hebben.
Vind het best grappig iedereen vraagt altijd of mijn honden er geen last van hebben maar hen bij de beaucje echt nog "nooit" (geloof 2x bij een oude hond) gehoord dat ze er last van hebben of blijven hangen en geloof me.. Ze zijn lomp in hun spel! Haha

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:14

Ja dat dacht ik ook, alleen vertelde de Da ons dat ze ze niet weg wilde halen. Maar er zijn hier nog dierenartsen genoeg haha. Zij had het allemaal over de botjes, want als er geen botje in zat kon het wel. Het komt er gewoon op neer dat ze er geen ervaring mee heeft. Heb ik het idee.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 12:34

Ik doe het zelf. Heb het van de Da geleerd dus dat is wel fijn. Maar niet zelf aan beginnen als je geen ervaring hebt. Dan maar even de DA laten doen. ;)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 13:51

En ook ons tweede nestje is geboren. Summer heeft het leven geschonken aan maar liefs 7 puppekinders.
Ze heeft het heel goed gedaan, maar het zijn er wel veel, maar ze doet het super.
Nu maar hopen dat ze genoeg melk heeft voor al haar kleine puppen en anders ga ik wat omleggen naar Missy.
Maar eens even aankijken hoe het gaat.
De eerste foto's
Afbeelding

Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:26

joepie gefeliciteerd! wat veel zeg 7!!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 19:00

Thnaks Essysillie

De pupjes groeien allemaal als kool. Beide moeders doen het heel goed. zelfs Summer met haar 7 pupjes doet het super. Ze heeft gelukkig genoeg melk en alle pupjes komen genoeg bij.
Nog wat nieuwe foto's van de pupjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:12

Wat lief!!! Tante heeft ooit een normale (grijze) Schnautzer gehad. Zijn die een beetje van hetzelfde karakter? Was een lief hondje, maar niet een allemansvriend. Normaal tegen mensen en dieren, maar geen knuffel naar zomaar iedereen en echt 1 baas geloof ik.
Lekker eigenwijs was hij ook.
Klinkt alsof je heel serieus met het fokken bezig bent.. Leuk! Beter dan al die pretnestjes die je voorbij ziet komen.
Hoe kom je aan nieuwe baasjes? Gaat dat via een vereniging ofzo? En 'bestellen' mensen dan een pup of krijg je pas verzoeken als ze ook al echt geboren zijn?
Hoe vaak krijgt een 'fokker' meestal een nestje eigenlijk?
Sorry.. Heb daar geen verstand van! Veel vragen, pure interesse..
Echt lieve pupjes hoor! Hoop dat ze allemaal een leuke baas vinden zodra ze daar aan toe zijn.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 19:21

Ik denk dan dat je tante een middenslagschnauzer gehad heeft een peper en zout. deze zijn meestal wat gereserveerder tegenover vreemden en kunnen soms best wat moeilijker in karakter zijn. Ik heb er ook 2. Het teefje is idd wat voorzichtiger naar vreemden toen en daar moet ik wel eens mee opletten als we bezoek hebben en het bezoek staat wat snel op. De reu daarintegen is het tegenovergestelde van karakter en is heel open en vriendelijk een echt allemansvriend.

Toekomstige nieuwe baasjes gaan idd of via de club, of via onze website. Heb meestal al op voorhand een lijst met mensen die staan te wachten op een pupje van ons.
hoe vaak er een nestje gefokt word ligt aan iedere fokker zelf. Wij hebben meestal 1 a 2 nestjes per jaar, maar er zijn ook fokkers die er 5 of zelfs nog meer per jaar hebben.
Ikzelf vind 1 a 2 nestjes per jaar meer als genoeg haha. :P

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:30

Leuk om je antwoorden te lezen!
Dat is het goede woord ja: gereserveerd. Maar verder was het een vriendelijk hondje waar niemand ook maar iets voor te vrezen had. Als kind wilde ik de hond steeds knuffelen, maar ja.. Niet iedere hond is hetzelfde haha.
Mijn tante zelf was er helemaal gek mee.
5 of meer nestjes per jaar zou mij wel veel lijken voor een hond en ook voor de fokker haha. Je bent er denk ik reuze druk mee met al dat kleine spul in huis.
Leuk als mensen een pup bestellen, dan weten ze denk ik vaak goed wat ze willen en waar ze aan beginnen.
Mijn tante had zich destijds ook helemaal verdiept in het ras weet ik nog. Nou ja.. Zo hoort het natuurlijk ook.
Succes met de hele meute in huis! Zooo schattig!